Az elmúlt években felértékelődött a törzsvásárlói program szerepe. A kiskereskedők állandó törekvése közvetett vagy közvetlen módon az irányba próbálja terelni a fogyasztókat, hogy nála és egyre többet vásároljanak. A törzsvásárlás-ösztönzési eszközök innovációja mára mindegyik üzletláncot elérte.
Az érzelmekre is hat a dm
„A vásárlói hűséget nem lehet pénzért megvenni, ezt szívből kell adni és érzelmileg kell a vásárlót a márkához kötni. A vásárlói visszajelzések alapján a dm esetében ez kiemelkedően igaz. A pandémia és a gazdasági válság idején is láttuk, hogy a lojális vásárlók nálunk maradtak és nem csábultak el egy-egy vonzó ajánlat miatt a konkurenciához” – ismertette a dm drogériahálózat törzsvásárlói programjának lényegét Kanyó Roland, a dm Kft. marketing és PR-menedzsere, elárulva, hogy mintegy 20 százalékkal magasabb a törzsvásárlói kártyával történő vásárlások esetében az átlagos kosárérték.
„A »Gyűjtse a pontokat és fizessen kevesebbet!« szlogenünk érvényében az összegyűjtött pontokat a pénztárnál lévő érintőképernyős terminál segítségével bármikor kedvezményre válthatják” – tette hozzá a marketing és PR-menedzser.
Mint mondta, az általános áremelkedés hatására a vásárlók tudatosabban keresik a kedvezőbb vásárlási lehetőségeket, így a kuponhasználat is felértékelődik. Kommunikációjában a dm nagy hangsúlyt fektet az edukációra, konkrét példákon és pontszámításokon keresztül szemlélteti, hogy minél rutinosabban és lelkesebben használják a programot.
A vásárlói tudatosság és a lojalitás nagyon fontos és kifizetődő a dm programja esetében, hiszen az összegyűjtött pontokat a vásárlók bármikor kedvezményre válthatják, így újabb vásárlásokat generálva. A bónusz napok kapcsán is látható, hogy egy-egy nagyobb pontgyűjtés plusz egy vásárlást generál, ahol a vevők azonnal érvényesítik a kedvezményeket.
A dm törzsvásárlói programjának fejlesztése folyamatos: 2021. második felében összekötésre került az active beauty program a dm Online Shop rendszerével is. 2022 tavaszától pedig elérhető a dm új applikációja, amely újabb mérföldkövet jelent a digitális szolgáltatások sorában: az új dm app minden vásárlói igényt kielégítő platform, ahol a széles körű szolgáltatások mellett minden active beauty törzsvásárlói információ is rendelkezésre áll (kuponok, pontegyenleg, active beauty ajánlatok).
„A jövőt nézve várhatóan még fontosabbá válik a személyre szóló kommunikáció és ajánlatok a postai küldeményekkel, hírlevelekkel. Ezen felül nagyon fontosak a kényelmi funkciókat és a vásárlói élményt jelentő fejlesztések” – árulta el Kanyó Roland, kiegészítve azzal, hogy további infó az active beauty programról és a dm App-ról az active beauty program|dm.hu, illetve a dm App – Töltse le az applikációt most!|dm.hu oldalakon található.
Számít a bizalom az Auchannál
Az Auchan Bizalomkártya programba történő regisztrációra lehetőség nyílik az összes hazai Auchan áruházban, az interneten, sőt mostantól már az OKAuchan applikáción keresztül is. A regisztráció mindössze néhány percet vesz igénybe a kártyatulajdonos adatainak megadásával, a regisztráció megerősítésével. A Bizalomkártya a kiadás után azonnal aktív lesz, a pontgyűjtés máris megkezdődhet.
A weboldalon történő igénylés esetén a kártyát kipostázzuk, a személyes igénylésnél pedig az áruházi vevőszolgálatán rögtön átvehető és használható.
Az OKAuchan applikáció a letöltés és bejelentkezés után azonnal tartalmazza a digitális Bizalomkártyát, így az sem baj, ha maga a kártya épp nincs a vásárlónál. Elég a pénztárnál megnyitni az alkalmazást és beszkennelni az ott található vonalkódot – pont úgy, ahogy a kártyával is történik. Bizalomkártyával nem rendelkező vásárlóknak az applikáció letöltését javasolják, hiszen azonnal kész a digitális kártya és nem szükséges plasztikkártyát igényelni.
„Vásárlóink az online, offline és benzinkutakon történő vásárlások után pontokat gyűjthetnek, melyeket a következő vásárlások után kedvezményként tudnak felhasználni 1 pont=1 Ft arányban. Családos és nyugdíjas vásárlóink extra napokon többszörös pontokat gyűjthetnek, emellett hétről hétre egyre bővülő számban Bizalomkártyás termékajánlatokat biztosítunk, akár 40 százalék kedvezménnyel. Időszakosan pedig a Bizalomkártyával rendelkező vásárlók körében különböző aktivitásokat, mint például pontadományozás lehetőséget, nyereményjátékot, extra pontgyűjtés lehetőséget hirdetünk meg” – ismertette az Auchan áruház törzsvásárlói programját Oroszlán Nóra, az Auchan Retail Magyarország Kft. vásárlói kapcsolatok és hűségprogram vezetője. „2022 októberben elindítottuk az OkAuchan applikációt, melynek segítségével a Bizalomkártyát már digitálisan is használhatjuk, ráadásul bevásárlólista funkció és áruházi térképeink is megtalálhatók a kedvezményes ajánlatok mellett” – tette hozzá.
Mint megtudtuk, egyelőre a plasztikkártya népszerűbb megoldásnak bizonyul, hiszen az áruházlánc applikációja nemrég indult el. „Bízunk benne, hogy ez a tendencia hamarosan megfordul az egyszerű használhatóságának köszönhetően. Azt már látni, hogy minden korosztályból vannak olyan vásárlóink, akik az appot (is) használják, vagy csak az applikáció indulásával lettek Bizalomprogram tagok” – mondta a vásárlói kapcsolatok és hűségprogram vezetője, hozzátéve, hogy egyre több termékajánlat érhető el nagy kedvezménnyel a Bizalomkártya használók körében, és ennek is köszönhető a népszerűsége.
Az idei évben az Auchan legnagyobb fejlesztése az applikáció, de emellett az év közepén jóval átláthatóbbá és egyszerűbbé tették a Bizalomkártya pontszámítási rendszerét, amelynek köszönhetően ma már 1 Bizalompont 1 forintnak felel meg.
„Terveink szerint a jövőben partnerajánlatokkal és egyedi, személyre szóló kedvezményekkel bővítjük a programot” – árulta el lapunknak Oroszlán Nóra.
Folyamatosak az ajánlatok a SPAR-nál
A SPAR Magyarország 2006-tól szervez hűségakciókat vásárlói számára. A hagyományos pontgyűjtésen alapuló hűségakciók mellett olyan kampányokat is szerveznek, melyek középpontjában egy matricagyűjtő album áll.
A SPAR-csoport áruházaiban a SuperShop-kártyával minden elköltött 200 Ft után 1 pontot kap a vásárló. A vásárláskor a pontkiadás alól kivételt képeznek bizonyos termékek és utalványok, amelyekre külön felhívják a vevők figyelmét.
„A felsorolt kivételek esetében 1 db technikai SuperShop pont kerül felírásra. SPAR ajándékkártya, valamint elektronikus mobilegyenleg-feltöltés vásárlásakor nem gyűjthető SuperShop pont, mivel ezek vásárlása fizetőeszköz-cserének minősül” – ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője, hangsúlyozva, hogy ezzel egyidejűleg számos új és vonzó, kifejezetten SuperShop kártyabirtokosok részére fenntartott kedvezményt kínál a SPAR-csoport. Az aktuális ajánlatok a SPAR és INTERSPAR szórólapjaiban és az áruházakban vagy a www.spar.hu oldalon érhetőek el.
A plasztik kártyát túlnyomórészt a középkorú vásárlók használják, azonban ahhoz, hogy a MySPAR applikációban található kedvezményeket 100 százalékban ki tudják használni, alapfeltétel a SuperShop kártya hozzárendelése az applikációhoz. Mivel az alkalmazás és a plasztik kártya exkluzív kedvezményeket, kuponokat tesz elérhetővé, ezért mindkettő használata dinamikus növekedést mutat.
„Bevezettünk egy olyan kupontípust, amely akkor kerül jóváírásra a vásárló alkalmazásában, ha bizonyos összeg felett vásárolt. Újdonságképpen 2022. december 19-ig minden MySPAR felhasználó hétfőnként 6 százalék blokkvégösszeg kedvezménnyel vásárolhat. Szeptembertől kiterjesztésre került a MySPAR alkalmazás SPAR toGo egységeinkre is, ahol havonta frissülő meal-deal kupon ajánlatokkal várjuk vásárlóinkat” – ismertette Maczelka Márk.
A SPAR-csoport törzsvásárlói programján belül nagyon sokféle kupon elérhető, mindegyik nagyon kedvelt: üdvözlő kupon, születésnapi kupon, termékkuponok, blokkvégösszeg kuponok, SuperShop pontért megvásárolható kuponok. A jövőben a MySPAR alkalmazásban is lehetőség lesz a hűségpontok gyűjtésére és azok beváltására. A vállalat arra törekszik, hogy minden hűségpromóciót és a különböző törzsvásárlói aktivitást integrálják az applikációba, ezzel a lehető legoptimálisabb omnichannel élményt nyújtva.
Értékeli a hűséget a Coop
2006 májusában jött létre a CO-OP Klub Törzsvásárlói Program, amelynek mára már 1.1 millió törzsvásárlója van. A Coop Csoport kiskereskedelmi forgalmának már több mint 40 százaléka törzsvásárlókon keresztül valósul meg.
„Minden elköltött 20 forint után adunk 1 pontot a törzsvásárlóknak. Az összegyűjtött pontok után pedig kedvezményes vásárlásra jogosító hűségkupont ad ki a CO-OP Klub Program. Minden 5000 pont után 500 forint értékű hűségkupon kerül kibocsátásra” – ismertette a Coop Csoport törzsvásárlói rendszerért Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója.
Mint megtudtuk, 2020-ban a Coop Csoport életében meghatározó fejlesztés volt az adattárház-rendszer megújítása: modern, Microsoft Azure platformra került, így felhőből bármikor lekérhetők és elemezhetők a boltok adatai. „Ez később a nagykereskedelmi adatok elemzésére is lehetőséget ad, amellett, hogy a törzsvásárlói adatok feldolgozásával pedig testreszabottabb ajánlatok készíthetők” – egészítette ki.
Tóth Géza szerint a vásárlók megtartásához nem elég a versenyképes ár és kínálat. Azont túl, hogy a vásárlási élményre és a környezet kialakítására is időt, energiát és pénzt kell áldozni, a vásárlóösztönzéssel az üzletekbe való visszatérést, a hűséget is értékelni kell. 2021-ben indult el a Coop Klub applikáció, amellyel a törzsvásárlói kártyák, az akciók, kedvezmények, kuponok már mobiltelefonról is elérhetők és azonnal érvényesíthetők, mindemellett az applikációban a törzsvásárlók évente többször egy 500 forintos kedvezménykupont kapnak, amelyet levásárolhatnak.
Tóth Géza szerint a multibrandingelt programok a márkaépítés és lojalitás szempontjából kompromisszumot jelentenek.
„A digitalizáció és az információtechnológia fejlődésével az adatokból mára már könnyebb információkat kinyerni, mint egy évtizeddel ezelőtt. Ezek az információk hatékony segítséget jelentenek a fogyasztói viselkedések mélyebb megértéséhez, amelyek révén személyre szabott kampányok és kedvezményrendszerek alakíthatók ki költséghatékony módon. Ezeknek a kampányoknak a lojalitási szintje is magasabb, amely magasabb profitabilitással is párosul. Ez pedig ma ebben a kihívásokkal teli gazdasági időszakban nagy jelentőséggel bír, hiszen a vásárló szempontjából felértékelődtek az akciók és kedvezmények, vagyis egyszerre előnyös számukra és kereskedelmi csoportunk számára” – fogalmazott a vezérigazgató.
Előnyök a PENNY-nél
„Számtalan előnnyel jár a hűségprogramba való regisztráció. A PENNY Kártya kedvezményes ajánlatokat, MYPENNY kuponokat, promóciókban extra hűségpontokat biztosít a hűségprogramban résztvevő vásárlóink számára – a hűségkártya használatával akár 50 százalékos kedvezményt is kaphatnak egyes termékek megvásárlása esetén” – fogalmazott Kazatsay Eszter, a PENNY magyarországi kommunikációs vezetője. „Azt tapasztaltuk, hogy az átlagos kosárérték a törzsvásárlói kártyát használóink körében lényegesen magasabb” – tudtuk meg.
A kedvezményes termékek kínálata folyamatosan változik és bővül, azonban idén, az áremelkedésekre reagálva 250 termék árát 2022. december 31-ig befagyasztotta a diszkontlánc az október 15-én érvényes fogyasztói áron. A törzsvásárlói program keretén belül további nyereményjátékokban, promóciókban vehetnek részt a vásárlók.
A PENNY hűségprogramja 2009 óta működik, a teljesen megújult programot pedig 2020-ban vezették be. „A legnagyobb újításunk az okostelefonos applikációval használható hűségkártya, digitálisan megjelenő hűségkuponokkal. Az átalakítás sikerességét jól mutatja, hogy a hűségprogramba érkező regisztrációk jelentős többségben már elektronikus úton érkeznek” – mondta Kazatsay Eszter.
Mint megjegyezte, a digitális funkciók használata városi környezetben sikeresebb, valamint a férfi felhasználók aránya jóval magasabb az online tagok körében. „Az applikáció használata a fiatalabbak körében kedveltebb. Mivel a már meglévő, klasszikus hűségkártya is digitalizálható az applikációban, így arra is van példa, hogy vásárlóink egyaránt használják a digitális és a plasztikkártyát” – egészítette ki.
Kazatsay Eszter szerint a kártyahasználók forgalmi részesedése folyamatosan emelkedik. „Meglátásunk szerint mindenképpen egy integrált adatbázisokon épülő, személyre szabott programnak lehet biztos jövője. Ez mind a vásárlók, mind pedig a környezet számára jelentőséggel bíró előnyök köré épül majd” – tette hozzá.
A hovatartozást is erősítik
A LogiNet Systems közel 15 éve foglalkozik egyedi web- és mobilapplikáció fejlesztéssel, hűségkártya (loyalty) mobil app-megoldások nyújtásával, valamint e-kereskedelmi rendszerek fejlesztésével.
„A LogiNet a kezdetektől az ökoszisztémában hisz, abban, hogy a jelenlegi piaci környezetben egyetlen megoldás sem tud önmagában létezni, az integráció, az adatok kétirányú áramlása elengedhetetlen, legyen szó egy mobil appról, viszonteladói vagy B2C webshopról. Szolgáltatásaink közé tartozik a mobilapp – appshop bolt (mobil felületen elérhető webshop) – nyitása a kereskedők számára. Erre létrehoztunk egy saját terméket Mcomapp néven, és kiváló megoldást jelenthet a hűségkártya digitalizációra is. Emellett digitális stratégiai tanácsadást nyújt is nyújtunk, ami a meglévő ügyfélkör optimálisabb kiszolgálását teszi lehetővé e-commerce és digitális stratégiai eszközökkel, illetve az ezzel kapcsolatos tanácsadással. Emellett e-commerce, webshop, webshop rendszerek kialakítását és bevezetését végzi” – mutatta be a céget a LogiNet Systems Kft. marketing vezetője.
Mészáros Kata megemlítette, hogy a mobilon eltöltött idő növekedésével párhuzamosan egyre több tevékenységhez használják az okostelefont a magyarok, így a vásárláshoz is. „A hazai vevők több mint fele szívesebben vásárol már mobil appon, mint mobilra optimalizált webshopokon” – mondta.
Mint megtudtuk, a LogiNet Logishop webshop platformjába is számos megoldás került, melyek segítik a vásárlásösztönzést. Ide tartoznak például a csomagajánlatok (promóciós termékcsomagok összeállítása, kuponok létrehozása (kedvezményekre jogosító kuponok generálása, amelyek a shop kosár oldalán válthatók be; kosárra, termékre vagy szállítási díjra vonatkozó kuponok), fix vagy százalékos kedvezményt nyújtó kuponok, általános vagy felhasználóhoz kötött kuponok.
„Az ügyfél számára a hűségprogram megadja a hovatartozás érzését. A személyre célzott tartalmak, promóciók olyan érzést keltenek benne, mintha kimondottan neki szólnának, fontos a cég számára, és ez csak erősíti a márkahűséget” – vélekedett Mészáros Kata.
Mint mondta, az ügyfél igényli a folyamatos kommunikációt a kereskedő részéről, elvárja, hogy őt tájékoztassák legelsőként az akciókról, új termékekről, mely igényhez a cégnek is alkalmazkodnia kell. „Egy app akkor tud sikeres lenni, ha aktív, azaz folyamatos a kommunikáció a vevő felé, impulzusokkal látja el, ami nyilván vásárlásra is ösztönzi” – jegyezte meg az app-marketing szakértő.
A mobil alkalmazás hatékonyan támogatja a kereskedők omnichannel-stratégiáját is, hiszen a vásárlók egyszerűen, gördülékenyen átjárhatnak a csatornák között, azaz online és offline tranzakcióknál is használni tudják.
„A legnagyobb FMCG-szereplők igyekeznek már kihasználni az appokban rejlő lehetőséget, hiszen az összes nagyobb piaci szereplő már elindította saját applikációját” – hangsúlyozta Mészáros Kata.
Mindenkire gondol a Tesco
A Tescónak jelenleg már több mint 1,5 millió aktív Clubcard-tagja van, és folyamatosan nő az app-használók száma. Az újonnan regisztrálók többsége is az alkalmazást használja, amit az is jól mutat, hogy az előző évhez képest 450 százalékkal nőtt az app-letöltések száma, tudtuk meg a Tesco-Global Áruházak Zrt. külső kommunikációs menedzserétől. Mint mondta, a fiatalabbak és a családosok körében magasabb az app-használat, míg a gyermekeiktől már külön élő szülők, valamint az idősek között jóval alacsonyabb.
„Idén bevezettük a Clubcard-áras termékeket, így, ha vásárlóink használják Clubcard kártyájukat, számos terméket eleve kedvezőbb áron vehetnek meg, mint azok, akiknek nincs hűségkártyájuk. A nyugdíjasok pedig minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat” – ismertette Nagy-Peidl Adrienn, hozzátéve, hogy ez több mint 2,5 millió embert érint az országban, akik közel 200 üzletben élhetnek a lehetőséggel.
A Tescónál létezik a „Clubcard azonnali digitális utalványok“ funkció, amivel a vásárlók gyorsabban juthatnak jutalmakhoz, mint korábban, nem szükséges ugyanis megvárniuk az aktuális pontzárást. Ez a lehetőség csak az alkalmazásban érhető el.
„Clubcard-áras termékeinket tapasztalataink szerint tudatosan keresik a vásárlók. A legnagyobb megtakarítást vásárlóink a vegyiáruk, kozmetikai cikkek, tejtermékek és késztermékek (szalámi, szeletelt sonka), babápolási cikkek, alkoholos italok, kávék és tudatos táplálkozást támogató termékek kategóriájában érhetik el, ha Clubcard használatával vásárolják őket” – közölte a külső kommunikációs szakember, elárulva, hogy 2022 júliusa óta kb. 7 milliárd forint kedvezményt nyújtott a vásárlóknak Clubcard-árak formájában a Tesco.
A nyugdíjas kedd megtakarítási lehetőség is egyre kedveltebb: az áprilisi indulás óta folyamatosan nő a kedvezményt igénybe vevők száma, amely mostanában eléri a heti 40 ezret.
Az átlag vásárlói kosárhoz képest 24 százalékkal nagyobb egy átlagos Clubcard vásárlói kosár. Egy átlagos háztartás a hűségkártya által nyújtott kedvezményeket kihasználva havonta több ezer forintot tud megspórolni, de ez a nagycsaládosok esetében akár több tízezer forint is lehet.
Fokozatok a Közért+ programban
A Közért+ hűségprogramjában a vevők minél többet vásárolnak, annál magasabb szintet érhetnek el: először a bronz, ezüst, majd az arany fokozatot. A különböző szintekhez tartozóan állandó százalékos kedvezményhez juthatnak a vásárlásaik végösszegéből, sőt minden szintlépéskor egyszeri 15000 forintos kedvezménykupon is jár ajándékba.
Solti Tímea, a Közért+ Zrt. marketingvezetője megemlítette, hogy a tagsági szint által nyújtott kedvezmények a program visszavonásáig érhetőek el, tehát ha egyszer eléri a vásárló a bronz/ezüst/arany szintek valamelyikét, akkor a jövőben folyamatosan használhatja a virtuális kártyához köthető százalékos kedvezményt, vagyis 2–3–5 százalék kosárkedvezményre lesz jogosult.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a vásárlói kosarakban egyre gyakrabban jelennek meg a kedvezőbb ár-érték arányú termékek. A piaci változásokra reagálva alakítja ki választékát a Közért+. Akciókkal és welcome-kuponnal is segítik a vevőket, illetve már az első vásárlás után automatikusan járnak KözértPontok, amivel a következő vásárlás végösszegét lehet csökkenteni.
„Folyamatos fejlesztések eredményeként mostantól expressz kiszállításunkat is igénybe tudják venni Budapesten és az agglomerációban, így akár már 3 órán belül megkapják a rendelésüket a vevők. Rendszeresen találunk ki vásárlóinknak olyan akciókat, amivel ajándékokkal kedveskedünk a hűségprogramunk mellett, ezzel is ösztönözve őket az újravásárlásra, illetve a magasabb százalékos kedvezmény elérése is motiváló a következő tagsági szint elérésére” – ismertette Solti Tímea.
A Közért+ tervei szerint jövőre az applikációban is elérhetővé teszik a hűség- és pontgyűjtő programot, amellett, hogy az applikációban játékos formában is ösztönzik a vásárlókat. „Szeretnénk még több egyedi ajánlatot biztosítani rendszeres vásárlóinknak, például exkluzív kedvezményeket, illetve elsőnek értesítjük őket folyamatosan bővülő különleges kínálatunkról” – árulta el a marketingvezető.
Interaktivitás a törzsvásárlókkal
Szilágyi András, az Ügyfélkártya szoftver megalkotója és a törzsvásárlói rendszert szolgáltató Netlient Kft. ügyvezetője szerint a vásárlókkal való törődés fontosabb, mint valaha, és erre az egyik legjobb eszköz a törzsvásárlói program. Az Ügyfélkártya törzsvásárló rendszere kiválóan alkalmas vásárlókkal történő interaktivitásra.
„A Netlient Kft. a törzsvásárlói rendszerek egyik úttörője és legismertebb szakértője Magyarországon. Célunk, hogy a hűségprogramok hagyományos eszközeit megújítsuk, és a digitalizáció új lehetőségeit kihasználva új szintre emeljük a vásárlókkal való törődést” – fogalmazott Szilágyi András.
Mint mondta, a hűségprogram alap emberi gondolkodáson nyugszik, amit az agy működésére találtak ki. „A törzsvásárlói rendszer alapja az élmény, hogy megbecsülnek bennünket. Ez az igény a mai napig fennáll, minden ember vágyik erre az érzésre. A törzsvásárlói rendszerek kezdete a százalékos kedvezmény, ami könnyen megvalósítható, egyszerűen kommunikálható volt. Ez esetben az érdem alapú rendszerről beszélünk, amelyet a mai napig alkalmaznak. A rendszer evolúciós felépítése szerint a százalékos kedvezményeket követi a pontgyűjtés, ami már gyűjtési céllal motiválja a rendszeres visszatérést, ahhoz, hogy kedvezményt kaphasson a vevő, vissza kell mennie vásárolni, ki kell érdemelnie” – ismertette a hűségprogram felépítését Szilágyi András.
Ezt követi a kuponozás, amikor a vásárló saját maga tudja kiválasztani a változatos felkínált lehetőségek közül, hogy a gyűjtött pontokért mi a számára legmegfelelőbb kupon.
„Ahhoz, hogy a kuponokat használni lehessen, nagyon komoly rendszerre van szükség – hangsúlyozta Szilágyi András. – Például a kuponkatalógus esetében ma már digitálisan is kiválaszthatom, melyik kuponért milyen terméket, mekkora kedvezményeket kaphatok, és a boltba már felkészülve, a kiválasztással megyek. A jövőt a személyre szóló árazásban látom (személyes árazás, personalized pricing), amikor a vásárló akkora árkedvezményt kap, amennyit »megérdemel«” – fűzte hozzá. Ha rendszeresen visszatér vásárolni, a vásárlót az életmódja, a szokásai, magatartása alapján lehet jutalmazni (pl. ha nem használ nejlonzacskót, vagy nem készpénzzel, hanem bankkártyával fizet).”
A vásárló is abban az üzletben fog vásárolni, amely legjobban illeszkedik az ő életmódjához. „A gazdasági világválság és a koronavírus-járvány alatt megfigyelhető volt, hogy nem az utcáról bejövő vevők voltak a »jó« vevők, hanem a törzsvásárlók. Nem tudtuk, mikor lehet a boltokba menni, mikor lehet a boltokat kinyitni, azonban a törzsvásárló-bázissal rendelkező partnerek hírlevelekben, személyes levelekben elmondták a fogyasztóknak, milyen lehetőségeik vannak, hogyan lehet őket elérni” – fogalmazott Szilágyi András, hangsúlyozva, hogy a személyes megszólítás, értesítés, illetve véleménykérés sokat jelent mindenki számára.
(TERMÉKMIX magazin – 2022. decemberi szám)