Bőrápolási bloggerből cégvezető, saját márkával – Tajti Ildikó egyedül­álló kozmetikai márkát vezet Tindigo néven. Közel ötezer fős Facebook zárt csoportot, és 2019-ben 44 milliós árbevételt mondhat magáénak. Ildi kozmetikusként (is) végzett, de szakmáját nem hagyományos kozmetikusként gyakorolja. Cikkeivel, termékeivel viszont megkérdőjelezi az eddig bevett
szakmai gyakorlatokat. Ma már márkafüggetlen bőrápolási konzultáció­kat tart, több hónapos várólistával. Hogyan csinálta, mi a sikerének a titka?

» Egyedülálló, hiánypótló magyar márkát hoztál létre. Mikor tudtad, hogy egy bőrápolási blognál már többre vágysz?
Nem egyszerű kérdés. Ez egy lassú, észrevétlen átmenet volt az életemben. Amikor már több tízezer látogató volt a blogomon, akkor fogalmazódott meg bennem az új szintre lépés ötlete. IT-freelancerként dolgoztam, sok más embernek írtam már blogot, láttam, hogy ennyi látogatóval el lehet kezdeni komolyabb irányba ­indulni. Megfordult a fejemben, ha 40–50 ezer ember jár az oldalamra olvasni, abban akár ­üzleti ­potenciál is ­lehet. Klasszikus szponzorációra gondoltam ekkoriban, akkor még nem a YouTube volt a felkapott, kaptam is megkereséseket, viszont a sok marketing bullshit, amit el akartak adatni velem, nem fért bele a hitelességembe, ezért egy darabig félretettem az álmomat.

» A hitelesség neked különösen fontos.
Igen. Inkább éhen halok, mintsem olyasmit csináljak, amiben nem hiszek. Az ajándék promóciós termékek nem motiváltak. Nem a pénzkeresés gondolata vitt előre. Lassan érett meg bennem a Tindigo ötlete, mert szerettem az IT-szektorban dolgozni, és ma is 80%-ban online dolgozom.

Tajti Ildikó
tulajdonos, Tindigo

» A termékeid hiány­pótlóak a magyar piacon, magas hatóanyagtartalmú, ­illat- és alkoholmentes kozmetikumok. Hogyan születik az egyes szérumok, krémek ötlete?
A bőrápolási konzultációkon ­születnek meg, ügyfélvisszajelzések alapján. A találkozók alatt mondják el, hogy mi az, ami bevált, minek megfelelő az állaga, vagy éppen azt, hogy mit nem bírt el a bőrük.
A bőrbarát pH-n működő enzimes peelingünket is rosaceás ügyfelek visszajelzései alapján alakítottuk ki. Olyan kozmetikumok vannak a piacon, melyek akár többet ártanak, mint használnak. Rengetegen kérték, hogy valóban hatékony szemkörnyékápolót fejlesszünk, így születtek a peptides szemkrémeink is.
Több, mint 1300 konzultációt tartottam eddig. Nagyon megszerettem ezeket az alkalmakat, mert találkozhattam végre a követőimmel. Sokat tanultam szakmailag is, hiszen, ha valamit nem tudtam, megbeszéltem bőrgyógyásszal, orvossal, és mindig visszajeleztem róla az ügyfélnek.

» Milyen volt elindulni?
Egy kft. esetén akár több év is lehet, mire valóban nyereséget termel. A cégem indításakor még egyedülálló voltam, ezért reméltem, hogy a konzultációkkal sikerül hónapról hónapra megélni, amíg a kft. beindul. Ez így is lett.
Rengeteget dolgoztam, és dolgozom a mai napig is azon, hogy mind a kft-re, mind az egyéni vállalkozásomra maradjon elég időm. Emellett pedig minden héten készítek ingyenes, új edukáló tartalmat a bőrápolásról a Youtube csatornámon, vagy más platformon. Ez számomra nagyon fontos.

» Milyen ma egy hazai kisvállalkozástvezetni?
Küzdelmes becsületesen vállalkozni, sok adót fizetünk, ez nehézzé teszi úgy általában a magyar kkv-k helyzetét, ráadá-sul ez sokszor a fogyasztókon csapódik le.
A kft. alapítás első évének végén elgondolkodtam. 19 milliós árbevételünk volt, mégis meginogtam, hogy bezárom a céget, mert alig maradt valami profitunk. Gyakorlatilag ­ingyen dolgoztam a webshop indulása előtti évben, és a kft. első évében is, és kissé fáradtnak éreztem magam. Nem vagyok feladós típus, jól tűröm a kudarcokat, kitartok, így folytattuk a munkát, ami végre megtérülni látszik.

» Mi várható a bőrápolási trendekben? Mit látsz, mi ­érdekli legjobban az embereket?
A tudatos bőrápolóké még mindig kicsi piac, amire jól lehet célozni. Jó lenne, ha ez a kör változna, de ehhez óriási szemléletváltás szükséges. Különösen a középkorú nőknél látom úgy, hogy nincs nyitottság a változásra. Sokan azt mondják, hogy nem akarnak változtatni, van, aki ragaszkodik az illatosított, tégelyes krémjéhez, és annak ellenére elfogadja bőrhibáit, hogy kis változtatásokkal sokat lehetne javítani rajtuk. Mások szerencsére nyitottabbak.

» Hogyan születnek a Tindigo kozmetikumok?
Mindig elolvasom a study-kat, lekérem az adatlapokat a hatóanyagokról, a pubmeden átnézem, az adott hatóanyag hogyan érvényesül a legjobban, így készül a brief, és a javasolt összetevőlista, amit mindig én írok. Ezt átadom a ­profi labornak, ahol a kozmetikumok bérgyártásban készülnek. Ezután visszakapom a vegyészek által már módosított összetevőlistát. Ezután kezdődik a termék tesztelése.
Párhuzamosan több terméket formulázunk, olyan is van, hogy nem sikerül olyan terméket fejleszteni, amivel elégedett lennék, ezért akár hosszú hónapokig sem fejeződik be egy-egy termék elkészítése, sőt, van olyan is, amit egy évig formuláztunk, mire elfogadtam.
De néha a véletlen is a segítségünkre siet: a Rich&Cozy olajkeveréket eredetileg magamnak készíttettem bőrszárazság ellen, de annyira jól sikerült, hogy úgy döntöttem, kihozzuk forgalmazásba is.

» Várhatunk idén új terméket?
Idén is lesz új termék, a régiek is maradnak. Nem tudok pontos időt mondani a megjelenésre, mert addig fejlesztjük a termékeket, amíg elég jónak nem tartom. Válogatós vagyok. Olyan terméket nem hozunk ki, amit nem ajánlanék jó szívvel a legjobb barátnőmnek.
Nem minden terméket tesztelek én, mert ha teljesen más a bőrtípusom, bőrproblémám, akkor nekem nem is kell, hogy beváljon. Ezért sok a tesztelőnk, mindenféle bőrtípussal, bőrproblémával.

» Hogyan érintette a járványhelyzet a Tindigo márkát?
A járvánnyal járó bizonytalanság minket is megérintett az elején. Hoztunk változtatásokat, például csak online tartok már konzultációt, személyesen nem. Mivel eddig is 80%-ban online dolgoztunk, a karantén alatti átállást könnyűnek mondanám.
Az online konzultációm népszerűbb, mint ­valaha. A Tindigo márka szerencsére változatlanul dinamikusan növekszik, de szerintem a járvány úgy általában nem a webshopokat viselte meg. Sőt, talán még szívesebben is rendelnek most az emberek webáruházakból, személy szerint ­szinte mindent így veszek most.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. szeptemberi szám)

BELELAPOZOK