Az üzletek polcainak karbantartása a személyzet feladatainak akár 45 százalékát is kiteheti. Ugyanakkor a személyzeti költségek a vállalati kiadások jelentős hányadát alkotják.

Miközben a kiskereskedőknek (több) alkalmazottra van szükségük a vásárlói élmény biztosításához, a gazdaságos működés miatt jellemzően korlátozott az üzletekben a személyi költségek kerete. Ilyen helyzetben az auto­ma­tizálás hozhat változást.„A személyzet munkaidejé­nek akár 45%-át is a polcmenedzsment teheti ki, miközben a bolti feladatok akár 50%-át lehet automatizálni. Mi abban segítünk a kiskereskedőknek, hogy az automatizálással csökkenjen a polcok feltöltéséhez szükséges idő és létszám” – mondta André Rossmann, a HL Display Magyarországért, Ausztriáért, Romániáért, a Balkánért, Csehországért, Szlovákiáért, Lengyelországért, Thaiföldért, Hongkongért és a Közel-Keletért felelős területi igazgatója. „Az osztrák, német, svájci és brit szupermarketekben alkalmazott polcautomatizálási megoldások azt bizonyítják, hogy a HL termékek nemcsak időt takarítanak meg árufeltöltéskor, hanem akár 12%-kal is növelhetik az eladásokat.”
A polcautomatizálás megoldja a leggyakoribb kihívásokat az üzemeltetési hatékonyság terén, rendben tartja a polcokat, mindig a polc élén tartja a ­termékeket, emellett a planogramok változása és az árak frissítése is sokkal gyorsabban történik. A HL termékek minden termék­kategóriában illeszkednek a polcokhoz, hűtőkhöz és fagyasztókhoz, és a toló-, gravitációs- és húzórendszerek széles választékát tartalmazzák.


Például a HL alacsony karbantartási igényű Multivo May árutoló rendszere egyszerűsíti a bolti dolgozók mindennapos polcmegújítási munkáját. A Multivo Max egy fémhuzalos árutoló tálcát kínál azoknak a kiskereskedőknek, akik megtartják a régi polcaikat, de tökéletesen egyenes elrendezést szeretnének a polcok szélén, és a polctér optimális és rugalmas kihasználására törekednek. A rendszerrel tökéletesen rendszerezhetőek a termékek a polcon, könnyen használható, és az alkalmazásával kevesebb időt kell a polcok tisztításával és rendezésével tölteni. Az elválasztók szélességét gyorsan és egyszerűen be lehet állítani, így a Multivo Max a különböző méretű és típusú csomagolásokhoz igazítható.
A HL RollerTrack rendszere is segít takarékoskodni a bolti dolgozók értékes idejével. Ez a beépíthető ­gravitációs rendszer kiváló termékelrendezést nyújt, így a vevők gyorsan és könnyen választhatnak. A RollerTrack a polcra szerelt görgőkből áll, amelyek segítségével a termékek a polc szélére gurulnak. A RollerTrack egyetlen sínként vagy a teljes polcfelületet lefedő polcbetétként is kapható. A gravitációs adagolásnak köszönhetően azonnal látható az is, ha egy termék kifogyott a készletből. Az egyszerűbb utánpótlás a munkaerő költségét is csökkenti. „A RollerTrackkel végzett tesztek azt mutatták, hogy a polc elején történő automatikus igazítás akár 39%-kal is csökkentheti a polc rendezésére fordított időt” – mondja André Rossmann.
A GlideTrack egy rendkívül rugalmas polcra kész megoldás, amely lehetővé teszi a különböző méretű és formátumú árucikkek elhelyezését szűk területen is. Ezek a csúsztató felületek egyszerű, mégis hatékony áruelhelyezési megoldások, amelyek biztosítják a termékek láthatóságát és az üzlethelyiség optimális beosztását. A gravitációs funkciónak köszönhetően a termékek mindig a polc széléhez igazodnak, és azonnal láthatóvá válik, ha a készletek kifogynak, ami biztosítja az eladás folyamatosságát. A HL GlideTrack alacsony súrlódású anyagból készül, és bármilyen polcra felszerelhető, akár hűtőszekrényben is. Mivel a GlideTrack különböző szélességben és mélységben, valamint számos előlappal kapható, ezért könnyedén igazodik az Ön egyedi kereskedői igényekhez.
A Facer egy fém húzókeret, amely a termék bemutatását támogatja, miközben jelentős mértékben csökkenti az adott kategóriában az áru kihelyezéséhez szükséges időt.
A Turnloader egy forgó polc, amely lehetővé teszi az áruk hatékonyabb bemutatását, ugyanakkor nagyon rugalmas. A 180°-os forduló mozgással minden polc egyszerre forog, így az egységet hátulról is meg lehet tölteni. A hűtőszekrény hátulról történő feltöltésével a boltban a vásárló mindig a közeli lejáratú élelmiszerekhez és italokhoz fér hozzá az elülső szélén, ezért a mottó: „elsőként be, elsőként ki”.
A TurnLoader utólagosan is beszerelhető a már forgalomban lévő hűtőegységekbe, vagy akár integrált megoldásként is szállítható közvetlenül a hűtőegység gyártójától.


2022-ben a HL Display licencszerződést kötött az EasyFill-lel az EasyFill TurnLoader és RotoShelf termékeinek kizárólagos európai forgalmazási jogairól a hűtővitrinekhez. A megállapodás értelmében a HL Display kizárólag az EasyFill RotoShelf és TurnLoader hűtővitrin megoldásokat értékesíti és forgalmazza az európai hűtőberendezések beszállítói és forgalmazói, valamint közvetlenül a kiskereskedők számára.
André Rossmann büszkén hívja fel a figyelmet ismét erre a termékre: „A TurnLoader egyébként több szempontból is kiváló termék, ezért 2020-ban a TurnLoader elnyerte a német Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium »Túl jó a kukába« díját kereskedelem kategóriában.”
(Megjegyzés: a „Túl jó a kukába” díj célja, hogy Német­országban felhívja a figyelmet az élelmiszerek ­értékére a teljes ellátási láncot tekintve a mezőgazdaságtól az iparon és a kereskedelmen át a fogyasztókig, nagyfogyasztókig.)

Újabb díj a HL-nek
Február végén a reta Awards-on a HL elnyerte az „Év Legjobb Beszállítója 2023” címet. A díjat a „Legjobb vásárlói élmény” kategóriában kapta meg a HL csomagolásmentes értékesítési megoldása, a PodBin™-nek a legújabb elismeréseként, amelyet a Carrefour „Bulk Experience” programja kapcsán, a maYam és a Digi France vállalatokkal együttműködve valósítottak meg. Az EHI Retail Institute ítélte oda a díjat, miután egy nemzetközi zsűri kiválasztott három győztest mind az öt kategóriában. Az EHI és a német Lebensmittel Zeitung a nyertes projektekben részt vevő technológiai partnereket is kitüntette a „Legjobb Kiskereskedelmi Beszállítók 2023” címmel. A HL által díjazott projekt a Carrefour „Bulk Experience” projektje, amelynek célja a csomagolásmentes vásárlás népszerűsítése és ezáltal a felesleges csomagolási hulladék csökkentése. A Carrefour komoly erőfeszítéseket tesz ezen a területen; a kiskereskedő termékcsomagolásainak például 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatónak, újrafelhasználhatónak vagy komposztálhatónak kell lennie.
Tovább terjeszkedne a HL
Az elmúlt két év sikeres felvásárlásai után (Concept Data UK, Cool Presentations NL, Display Italia IT, Allied POS IR, Akriform Plast SE) a HL 2023-ban folytatja a felvásárlásokat, ezúttal Németországban. A HL Display felvásárolta az Oechsle Display Systeme GmbH-t, amely ­kommunikációs és polcmenedzsment megoldásokat gyárt, valamint testvérvállalatát, a nyomtatási és display megoldásokat nyújtó werba print & display GmbH & Co KG-t. Ez a felvásárlás jelentősen kiterjeszti a HL jelenlétét Németországban, és tovább erősíti a vállalat pozícióját Európában az élelmiszer-viszonteladók kereskedelmi és kommunikációs megoldások vezető szolgáltatójaként.
„Örömmel jelentem be, hogy megvásároljuk mind az Oechsle Display Systeme-t, mind a werba print & display-t” – mondta Björn Borgman, a HL Display nemzet­közi vezérigazgatója a HL stockholmi központjában. „Mindkét vállalat nagyszerű kiegészítést jelent a HL-nek, lenyűgöző teljesítményük és erős németországi pozíciójuk révén, egy olyan piacon, ahol bővíteni szeretnénk jelenlétünket.”
Hozzátette: „Mivel az Oechsle termékkínálata hasonló a HL-éhez, a két termék­családot és üzleti modellt össze lehet vonni az ügyfelek érdekében. A Werba lehetővé teszi számunkra, hogy nyomtatott termékeket és személyre szabott megoldásokat kínáljunk ügyfeleinknek Közép-Európában, hasonlóan ahhoz, amit már most is végzünk az Egyesült Királyságban. Biztos vagyok abban, hogy ez az akvizíció egy sikeres közös jövőre készít fel minket.” (x)

 

(TERMÉKMIX magazin – 2023. áprilisi szám)