A fogyasztók növekvő egészségtudatossága is szerepet játszik a kategória bővülésében.
A tejalapú italok globális piaca a Technavio piackutató és tanácsadó vállalat becslése szerint 2023 és 2027 között 41,95 milliárd dollárral fog növekedni. A piac a becslések szerint 5,66%-os CAGR-rel fog növekedni az előrejelzési időszakban. Az ázsiai és csendes-óceáni térség (APAC) rendelkezett 2022-ben a globális piac legnagyobb részével a kategóriában, és a régió piaca a becslések szerint 35%-os növekedést fog elérni – számolt be róla a PR Newswire.
Az APAC várhatóan kulcsszerepet játszik a globális tejalapú italok piacának fellendítésében.
Hangsúlyozták, hogy a tej világszerte számos étrend alapvető összetevője, és a fogyasztók a tejtermékeket azok táplálkozási előnyeik miatt keresik. A piacot olyan tényezők mozgatják, mint a fogyasztók növekvő tudatossága az egészségügyi előnyökkel kapcsolatban, a biotermékek és a laktózmentes tejtermékek iránti növekvő kereslet, valamint a fogyasztói preferenciák változása. A gyártók továbbra is szembesülnek azokkal a kihívásokkal, amit például a növényi alapú alternatívák költséghatékony előállítása, vagy az áringadozás jelent.
A piac az előrejelzések szerint növekedni fog, ami annak köszönhető, hogy a legfontosabb szereplők az innovációra, a fenntarthatóságra és a feltörekvő piacokon való terjeszkedésre összpontosítanak. A piac további növekedését az olyan termékbevezetések és a tudatosságnövelő kampányok is támogatják, amelyek megismertetik a fogyasztókat az ízek és a funkcionális előnyök széles skálájával.
Az értékesítési csatornák közül a szupermarketek és hipermarketek kapják a legnagyobb szerepet az italok eladásában, beleértve az ízesített és a sima tejet, illetve a probiotikus italokat. A kényelmi üzletek, a kisboltok szintén hozzájárulnak a piac növekedéséhez.
Növekvő tudatosság
A jelentés szerint a tejalapú italok európai piaca is jelentős növekedést mutat, amelyet olyan tényezők hajtanak, mint az urbanizáció, az egészségtudatosság és a biotermékek iránti növekvő tudatosság. Mivel Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Dániában és az Egyesült Királyságban magas a női lakosság aránya, ezért a csontbetegségek, például a csontritkulás kockázatának csökkentése érdekében nagy a kereslet a kalciumban gazdag tejitalok iránt.
Ez a piac különböző termékkategóriákat foglal magában, beleértve a szénsavas italokat, az iható joghurtokat és a funkcionális italokat. Az olyan alapvető tápanyagok, mint a D-vitamin, kalcium, kálium, magnézium, A-vitamin, fehérjék, antioxidánsok, omega zsírsavak és fitoszterolok alapvető összetevői ezeknek az italoknak. Az innovatív termékek és az iható joghurtok kiszolgálják a különböző preferenciákat, ennek eredményeképpen a probiotikus italok és az ízesített tejitalok egyre népszerűbbek. A dobozos csomagolás valamint a szupermarketekben, hipermarketekben és kisboltokban való elérhetőség azt támogatja, hogy minél nagyobb kör számára váljanak hozzáférhetővé.
Alapvető tápanyagok
A kutatásból kiderült az is, hogy a fogyasztók növekvő tudatossága és egészségtudatossága is szerepet játszik abban, hogy a tejalapú italok piacán jelentős növekedés látható. Az innovatív termékek az alapvető tápanyagok mellett gyakran olyan plusz összetevőket is tartalmaznak, mint a kollagén, az aloe vera, a növényi szterolok és az antioxidánsok. A tejes italok és tejtermékek azért is örvendenek nagy népszerűségnek, mivel természetes forrásból származnak az alapvető tápanyagok. Ráadásul a mikrobiális kultúrák és a biogazdálkodási technikák segítségével még egészségesebb opciókat lehet létrehozni.
A piac emellett reagál az olyan fogyasztói igényekre is, mint a laktózérzékenység és az allergiák, ami a nem tej alapú italok népszerűségét növeli.