A Mondelez International ismét megvizsgálta a nassolási szokásokat, a vállalat bemutatta ötödik éves jelentését a témában.

A Mondelez International Inc. március közepén ­közzétette az ötödik éves State of Snacking című jelentését. Ez a globá­lis fogyasztói trendeket mutatja be a nassolás terén, és azt, hogy mi alapján választják ki az emberek a snackeket. Az egyértelműen látható, hogy a globális gazdasági bizonytalanság ellenére a fogyasztóknak továbbra is fontosak a snackek, és költenek is rájuk. Sőt, a jelentés ­megállapította, hogy a fogyasztók a snackeket előnyben részesítik az étkezésekkel szemben. Kiderült az is, hogy a nassolás, mint szokás továbbra is erősödik világszerte. Nő a tudatos nassolás ­jelentősége, különösen a csokoládé kategóriában, amelyet az emberek az örömmel társítanak.

A Mondelez az alábbi tendenciákat ­látja a globális nassolási szokások terén:

  • Következetes költekezés
    Változatlan a rágcsálnivalókra fordított kiadások mértéke. A fogyasztók kétharmada (66%) azt állította, hogy nem változtatott jelentősen azon, hogy mennyit költ snackekre, de tudatosabb az árakat illetően.
  • Tudatos nassolás
    A fogyasztók 85%-a állítja, hogy evés közben kifejezetten figyel a rágcsálnivalók ízére, zamatára és állagára; 78%-uk pedig jobban értékeli a rágcsálnivalókat, ha tudatosan fogyasztja őket.
  • Kalandvágyó nassolás
    A fogyasztók keresik az újdonságokat, és kihasználják ­ehhez a közösségi média lehetőségeit. 56% a közösségi platformokon keresztül fedez fel új snackeket, ez az arány pedig még magasabb a fiatal generációk körében. 10-ből hatan kalandor­nak tartják magukat, és azt állítják, hogy szívesen próbálnak ki új rágcsálnivalókat. 74%-uk pedig arról számolt be, hogy az íz- és állagkombináció újszerűsége fontos a nassolnivaló kiválasztásakor.
  • Céltudatos nassolás
    A globális fogyasztók több mint kétharmada egyetért ­abban, hogy gyakran választ olyan márkát, amely összhangban áll az értékeivel. Ez a snack kategóriában is erősíti a fenn­tartható márkák iránti keresletet. Mindez abban is megnyilvánul, hogy a megkérdezett fogyasztók 63%-a olyan ételeket keres, amelyek minimalizálják a környezeti hatást olyan intézkedések révén, mint a szén-dioxid-kibocsátás ­csökkentése, a helyi összetevők előnyben részesítése és az ellátási láncok optimalizálása a fenntarthatóság érdekében.

Változik a gondolkodás, de van, ami állandó
A Mondelez felmérése megerősítette, hogy a nassolás ­továbbra is kedvelt étkezési szokásnak számít. A fogyasztók 88%-a jelezte, hogy naponta hódol ennek. Olyannyira domináns napi rutinná vált, hogy tízből hatan egyetértettek abban, hogy a nap folyamán inkább sok kis étkezést részesítenek előnyben, mint néhány nagyot.
A fogyasztók láthatóan tudatosabbak ezen a téren is. Ebből kifolyólag egyre fontosabb szempont az adagok kontrollálása. A fogyasztók 67%-a mondta, hogy olyan rágcsálnivalókat preferál, amelyek ki vannak porciózva, vagy jól beosztható a fogyasztásuk.
Láthatóan nem változik az a tény, hogy a rágcsálnivalók esetében még mindig fontos a kényeztető faktor. Ezt a tendenciát támasztja alá az az adat, miszerint tízből heten egyetértettek abban, hogy inkább egy kisebb adagot ennének egy kényeztető snackből, mint egy nagyobb adagot egy alacsony zsírtartalmú vagy csökkentett cukortartalmú változatból. Fontos az is, hogy a megkérdezettek 72%-a attól tart, hogy a csokoládé nélküli világból hiányozna az öröm.
A felmérés azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre inkább vágynak az olyan snackekre, amelyek egyszerre nyújtanak elégedettséget, és összhangban vannak a személyes és környezeti értékeikkel. A fogyasztók azért ragaszkodnak a rágcsálnivalókhoz, mert azokat olyan élményekkel, érzésekkel társítják, mint az energiabomba (75%), a hangulat javítása (74%) és a fitneszcéloknak való megfelelés (70%).
Emellett már a snackmárkáknak is kiemelten ­figyelniük kell a fenntarthatósági célokra, hiszen a megkérdezett ­fogyasztók 63%-a olyan rágcsálnivalókat keres, amelyek csak minimális környezeti terhelést jelentenek. A válaszadók ­74%-a jelezte, hogy gyakran újrahasznosítja a rágcsálnivalók csomagolását: ez három százalékkal több a tavalyi értéknél.