Kutatások és trendek igazolják, hogy egyre fontosabbak a vásárlásban a convenience (kényelmi) üzletek. A folyamatban nagy szerepet játszanak a fiatal vásárlók.
Az IGD piackutató vállalat kutatása szerint az Egyesült Királyságban működő convenience csatorna a következő öt évben 18 százalékkal fog növekedni és 47.1 milliárd fontra kell azt értékelni.
A felmérés szerint öt vásárlóból három (57 százalék) úgy nyilatkozott, hogy előszeretettel választja a convenience boltokat, mivel azok a közelben vannak és gyorsabban be tudnak ott vásárolni.
Emellett a millenáris generáció több mint fele (az 1992 és 1999 között született 18-25 évesek), míg a 25 évesek közül kettő (40%) azt állítja, hogy szívesebben vásárol kényelmi üzletkeben, még akkor is ha az némi plusz költséggel jár - mivel időt takarít meg.
Diszkont, online, convenience
Az Egyesült Királyság trendjei jól mutatják a nemzetközi trendeket is: a három leginkább növekvő kiskereskedelmi szegmens a diszkontoké, az online-é és a convenience üzleteké. Ez többek között azért is alakul így, mivel a vásárlóknak egyre fontosabb az időmegtakarítás – ebben pedig a kisebb alapterülettel és kínálattal rendelkező boltok segítenek nekik.
A millenárisok és az utánuk következő generáció pedig már csak azért is jobban kedveli ezeket a műfajokat mivel kevesebbet vásárolnak de azt gyakrabban. Van azonban még egy szempont, ami fontos a tinédzsereknek és a huszasoknak: ez pedig a brend.
Márkákat preferálnak
Az IGD kutatása szerint a kényelmi üzletek jóval többet fektetnek márkázott termékekbe, amit a fiatalok többsége el is vár. A millenáris vásárlók 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hűséges a jól ismert háztartási brendekhez és azok jó minőségéhez, valamint ötből ketten (39 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy a márka neve a legfőbb jelzője a termék minőségének.
A gyártóknak és a kiskereskedőknek együtt kell működniük abban, hogy a márkázott és saját márkás termékek arányának jó kombinációját kínálják – hangsúlyozzák a kutatás készítői.