A Mintel európai termékadatbankja a desszerteket és nassolnivalókat vizsgálta és megállapította, hogy a fogyasztók e termékek kiválasztása során is ügyelnek
az egészségükre.
Az európai fogyasztók egyre inkább törekednek az egészséges táplálkozásra. Egyre népszerűbbé válnak a cukormentes, csökkentett cukor- vagy zsírtartalmú termékek.
A Mintel aktuális kutatási eredményei, amely a desszerteket vizsgálta, megállapította, hogy a kiskereskedelemben e termékek értékesítése visszaesett.
A német fogyasztók csaknem fele csökkenteni, vagy teljesen mellőzni igyekszik a cukortartalmú élelmiszerek fogyasztását.
Hasonlóan nagy számú német fogyasztó nyilatkozta azt, hogy szándékában áll mérsékelni, vagy teljesen elhagyni étrendjéből a zsírtartalmú ételeket.
Julia Büch, a Mintel „Food and drink” elemzője szerint egész Európában nehéz idők várnak a kiskereskedelemben kapható desszertekre, mivel egyre több fogyasztó törekszik az egészségesebb életstílus kialakítására.
Miközben a hűtött desszertek a „frissességükből” profitálnak, a piac az elmúlt években megsínylette ezt a divatot: egyre népszerűbbek például a joghurtok és az egészségesebb édességalternatívák, amelyek sokkal jobban illeszkednek a wellness áramlatba. Bár ez első pillantásra nehézséget jelent a desszertek gyártói számára, rámutat az egészségtudatos trendben rejlő potenciálra is.
Fellendülésre számíthatnak az olyan termékek, mint például a gourmet joghurt.
A Mintel új kutatása, a Global New Products Database (GNPD) eredményei alapján Spanyolország fogyasztóinak 2/3-a, mintegy 64% nem szándékozik lemondani erről a termékcsoportról.
Olaszországban ez az arány 62%, miközben Franciaországban és Lengyelországban a megkérdezett fogyasztók 60%-a nyilatkozta azt, hogy időről-időre
vásárol és fogyaszt ilyen ételeket.
A fogyasztók már jó néhány éve törekednek az egészséges életmód, ennek következtében a kiegyensúlyozott táplálkozás kialakítására. Ugyanakkor az alkalmankénti nassolások is megengedettek: az egészséges és egyben élvezetes táplálkozás részét képezik.
A joghurtok gyártói az elmúlt években növelték a termékek élvezeti értékét, ezáltal ez a termék már nem sokban különbözik a hagyományos desszertektől.
Ez a trend egyaránt kihasználja az élvezetre való igényt, és a joghurt egészségesebb imázsát, ami a szupermarketekben nyomás alá helyezi a hagyományos desszerteket.
(forrás:LP International)