A Mintel nyilvánosságra hozta azt a három kulcsfontosságú trendet, amelyek 2025-ben és azon túl hatással lesznek a globális szépség- és testápolási (BPC) iparágra.
A következő években várható, hogy az AR-szemüvegek beépülnek a mindennapi rutinokba, és a gyártók egyre gyakrabban fognak használni olyan innovatív összetevőket, mint például a homárokból származó glikoproteinek. Mindezek hatására valószínűsíthetően megjelennek olyan bőrápoló termékek is a piacon, amelyek már képesek lesznek alkalmazkodni a gyakran változó és szélsőséges időjárási körülményekhez, vagy olyan dezodorok, amelyek a testhőmérséklet alapján szagsemlegesítő molekulákat bocsátanak ki.
A tudás(om) hatalom
2025-ben a fogyasztók már nem keményen, hanem okosabban fognak dolgozni a szépségápolási rutinjaikon. Olyan termékeket fedeznek fel, mint az önbarnítók, amiket bronzosítóként fognak használni, minimális erőfeszítéssel maximalizálva a hatékonyságot. Számítani lehet a helyszíni elemzést és eredményeket kínáló eszközök térhódítására, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy azonnal megalapozott döntéseket hozzanak.
Ahogy az Alfa generációsok elérik a felnőttkort, a mesterséges intelligenciával és a virtuális élményekkel való megbarátkozásuk át fogja alakítani a szépségipart. Az AR-szemüvegek a napi rutin szerves részévé válnak, és valós idejű útmutatást nyújtanak a sminkeléshez. Eközben a szépségápolási márkákat gyártó és forgalmazó cégek a termékeket egészségközpontúként kezdik majd forgalmazni.
A környezetvédelem felé fordulás
A fogyasztók olyan termékeket keresnek, amelyek nemcsak a teljesítményre összpontosítanak, hanem a környezeti felelősséget is előtérbe helyezik. A szépségipar olyan úttörő fenntarthatósági kezdeményezések felé tart, amelyek harmonizálnak a föld természetes rendszereivel. Ahogy az éghajlatváltozás hatásai egyre nyilvánvalóbbá válnak, a cégektől elvárják, hogy figyelembe vegyék az ökoetikai szempontokat is. A márkák a talajban gyökerező megoldásokat keresnek, amelyek regeneratív mezőgazdasági és fenntartható halászati gyakorlatokat alkalmaznak. Az olyan innovatív összetevők, mint például a homárból származó glikoproteinek egyre elterjedtebbek lesznek, kiváló teljesítményt nyújtva, miközben támogatják a tengeri környezetvédelmet.
Gondolkodj lassan, cselekedj gyorsan
2025-ben a szépségápolás egyre inkább a kényelmet és az érzelmi jóllétet fogja hangsúlyozni, hasonlóan a kényelmi ételek mozgalmához. Az összetevők, textúrák és termékek a régi, szép időket idézik majd fel, és az érzéki élményekre összpontosítanak. A márkák innovációs ciklusait a fenntarthatóbb és tudatosabb fogyasztási szokásokhoz kell igazítaniuk. Ez azt jelenti, hogy nemcsak hatékonyak, hanem a takarékos fogyasztásra is alkalmasak, és a pénztárcabarát fogyasztókat is kiszolgálják.