A piackutató MRQual 2023 novemberében kvalitatív felmérést végzett online 300 brit élelmiszer-vásárlóval.

Megkérdezték a válaszadókat, hogy milyen tényezők fontosak számukra, amikor egy szupermarketben gyümölcsöt vagy zöldséget vásárolnak, és a leggyakrabban említett tényező a termékek frissessége és az ár volt. Mindkettőt a válaszadók valamivel több mint 60%-a említette.
A termékek minőségét a válaszadók 31%-a, a termékek kinézetét vagy megjelenését pedig 23%-a említette. Körül­belül 8% említette a csomagolást. Ezen belül 2% említette, hogy kifejezetten a kevésbé vagy egyáltalán nem becsomagolt termékeket részesíti előnyben.
A válaszadók 3%-a említette a bio jelzőt. A megkérdezettek 4%-a mondta, hogy számít neki, hogy a termék helyi, további 2% számára fonto, hogy a termék az Egyesült Királyságból vagy Nagy-Britanniából származik. A kutatás alapján a brit válaszadók túlnyomó többsége nem nevezhető környezet­tudatosnak a gyümölcs- vagy zöldségvásárlás kapcsán.