A Brand Finance szerint az első helyezett annak köszönheti pozícióját, hogy képes megfelelni a változó fogyasztói preferenciáknak, megelőzi a trendeket és hatékonyan vezeti be az új termékeket.

A Nestlé a világ legértékesebb élelmiszermárkája, értéke 8%-kal 22,4 milliárd dollárra (20,52 milliárd euró) nőtt a Brand Finance tanácsadó cég friss jelentése szerint – írja az ESM.

A Brand Finance 2023-as élelmiszeripari rangsora, amely minden szegmensben és országban kutatja a legértékesebbnek tartott élelmiszermárkákat, megállapította, hogy a svájci márka az első helyét annak köszönheti, hogy képes megfelelni a változó fogyasztói preferenciáknak, megelőzi a trendeket és hatékonyan vezeti be az új termékeket.

A második helyen a kínai Yili tejtermékmárka áll, amelynek márkaértéke 17%-kal 12,4 milliárd dollárra (11,36 milliárd euró) nőtt, míg a harmadik helyet a Lay's snackmárkának ítélték, amelynek márkaértéke 29%-kal 11,1 milliárd dollárra (10,17 milliárd euró) emelkedett.

Savio D'Souza, a Brand Finance értékelési igazgatója azt mondta, hogy a Nestlé a megbízható márkákból álló portfóliójával páratlan hírnevét épített fel az egész világon, amelyet tovább erősít elkötelezettsége, hogy mindenki számára elérhetően egészségesebb és fenntarthatóbb jövőt teremtsen.

Az idei rangsorban a legerősebb éves növekedést a 82. helyen álló Healthy Choice márka produkálta. A ConAgra tulajdonában lévő márka értéke 190%-kal, 1,2 milliárd dollárra (1,1 milliárd euróra) nőtt a Brand Finance szerint.

A Brand Finance összesítése szerint az Unilever a 23. helyen (3,320 milliárd dollár), a Maggi az 54. helyen (1,799 milliárd dollár), a Milka az 58. helyen (1,692 milliárd dollár), a Dr. Oetker a 89. helyen (1,129 milliárd dollár) áll. A világ 100. legértékesebb márkájának a tejtermékekre specializálódó Neilson márkát ítélték 920 milliárd dolláros márkaértékkel.

A 100 legértékesebb élelmiszermárka teljes listája elérhető az ESM oldalán.