A Shoppercentric vásár­lás kutatási ügynökség szerint a brit vásárlók arra fordítják a leg­nagyobb figyelmet, hogy újrahasznosítható csomagolású termékeket vásároljanak.

A tanulmány szerint a vásárlók 69%-ának az a legfenntarthatóbb fogyasztói viselkedés, ha újrahasznosítható csomagolású termékeket választanak, és a vásárlók kétharmada szeretné teljesen betiltani a nem újrahasznosítható csomagolást.
A megkérdezettek 65%-a úgy gondolja, hogy fontos az egyszer használatos műanyagok elkerülése a vásárláskor és 62%-uk szerint fontos, hogy a vásárolt termékek környezetkímélő módon legyenek előállítva. Továbbá a vásárlók 29%-a a műanyaghulladék csökkentése érdekében mindig ömlesztett kiszerelésű gyümölcsöt és zöldséget vásárol.
„Sok vásárló számára a műanyag rossz – ez ilyen egyszerű” – állítja a jelentés.
A tudatos fogyasztás egy érzelmek által fűtött és ösztönző üggyé vált. „És ez a lényeg; az érzelmek ösztönöznek. Végső soron ezek határozzák meg a viselkedést. Ezért kerülnek egyre feljebb a vásárlási döntések hierarchiájában az etikus termékek és csomagolási megoldások – különösen a friss élelmiszer, a háztartási tisztítóeszközök és a kozmetikumok területén. „A csomagolás korábban ’csak’ a funkcionalitásról, az egyediségről és a kommunikációról szólt. Most, amikor vásárláskor mérlegelniük kell az egyes termékek között, sok vásárló számára az válik fontossá, hogy a ’helyes dolgot tegye’.”