Egyre több ömlesztett kiszerelésű gyümölcs és zöldség, továbbá szárazáru, például tészta, rizs, ­gabona és müzli újratöltő állomások találhatóak olyan szuper­marketekben, mint a Morrison's és Waitrose.

A GlobalData szerint ezek a lépések összhangban vannak azzal, hogy brit vásárlók egyre nagyobb fokú hajlandóságot mutatnak a csomagolásmentes vásárlásra és a lakosság 71,3%-a érdeklődik ezeknek a szolgáltatásoknak a használata iránt.
Hannah Thomson, a GlobalData kiskereskedelmi analitikusa azt nyilatkozta: „Miközben egyre inkább tudatosul a lakosságban, hogy az egyszer használatos műanyagok milyen káros hatást gyakorolnak a környezetre, a kiskereskedők is próbálják bebizonyítani, hogy felelősségteljesen járnak el és reagálnak a fogyasztók aggályaira. A kezdeti létesítési költségek után a kis­kereskedők jól járnak, ha bizonyos termékeket csomagolás nélkül árusítanak, mivel megszabadulnak a csomagolási költségektől”.
A Waitrose szerint az 'Unpacked' tesztjük költségcsökkenéssel zárult, mivel az egyes áruk újrafelhasználható tárolókban érkeztek a boltokba.
A GlobalData 2000 brit válaszadóval készített havi felmérése arra az eredményre jutott, hogy a július hónapban élelmiszereket vásárló 16-24 évesek 44,1%-a használta az újratöltő állomásokat az elmúlt 12 hónapban, ezzel szemben a 25-34 éves korosztályban csak 35,0% használta őket, a 35-44 évesek közül pedig csak 25,4%.
Azok a fogyasztók, akik azt nyilatkozták, hogy nem szeretnének újratöltő-állomásokat használni a boltban, leggyakrabban azt az indokot hozták fel, hogy nem hajlandóak saját tárolóedényt vinni a boltba. Az lehet a megoldás erre a kérdésre, ha a bolt újrahasznosítható papír­zsákokat biztosít a vásárlóknak, vagy árkedvezményt ad azoknak, akik hoznak újratölthető tárolókat, épp úgy, ahogy a tartós, újratölthető kávéspoharak használata is bevett gyakorlattá vált egyes kávézóláncoknál. Ezzel a kedvezménnyel meggyőzhetnék a fogyasztók 19,2%-át, akik úgy gondolják, hogy drágább lenne csomagolás nélkül venni a termékeket.