A Sainsbury's olyan nagyobb önkiszolgáló pénztárakat tesztel Nagy-Britanniában, amelyek a személyzet által kezelt pénztárakhoz hasonlóan szintén futószalaggal működnek. A vállalat nem titkolt célja az emberi tényező helyettesítése a hatékonyság növelése érdekében - írja a Grocerygazette.
Az áruházóriás két boltjában, köztük a kísérleti jelleggel megnyitott Cobham-i üzletében vezette már be ezt az új típusú hibrid pénztárat, amelyek most még a Smart Shop és a hagyományos, személyzet által működtetett pénztárak mellett egy különálló opciót jelentenek a vásárlók számára.
Az új kasszák olyan szkennereket tartalmaznak, mint egy hagyományos pénztár, de kiegészültek még egy mozgó szalaggal is, hogy a vásárlóknak több helyük legyen a nagyobb bevásárlókocsikból való termékek lepakolásához, a szkenneléshez és a csomagoláshoz.
Simon Roberts, a Sainsbury’s vezérigazgatója szerint Cobham-ben a technológia bevezetése népszerű a vásárlók körében, de hozzátette: „Az, hogy több a személyzet által kezelt pénztárt is kiiktatunk, nem jelenti egyúttal azt is, hogy teljesen megválnánk ezektől, csak azt, hogy több választási lehetőséget adunk a fogyasztóknak a fizetési módokra." Roberts ehhez még azt is hozzáfűzte, hogy: „Ez csupán egy példa arra, hogyan lehet több választási lehetőséget biztosítani a vásárlóknak, ahelyett, hogy egy drága megoldást erőltetnénk."
A próba egy nagyobb változás része, amelyeket a Sainsbury’s a „Next Level” és a „Food First” stratégiái részeként hajt végre a fejlődés gyorsítása érdekében.