A Carrefour júliusban vásárolta meg a Cora szupermarketeket, és már október 1-én megkezdi az első 19 ilyen üzlet átalakítását. Október közepén újabb 20 üzletcsokorban, majd a hónap végén további 21-ben történnek meg a dizájnváltozások.
A francia kiskereskedelmi lánc képviselőjének elmondása szerint a felújítások ideje alatt a hipermarketek nyitva maradnak – először a táblák cseréjére kerül sor, majd a Carrefour termékek bevezetésére a polcokon.
A Carrefour szerint az átállás során mintegy 6000 saját márkás termékkel bővül a választék, és több mint 3000 termék esetében legalább 10%-os árcsökkentést hajtanak végre. Emellett a helyi és regionális termékek száma is növekedni fog az üzletekben.
„Nem lesznek üzletbezárások. A Carrefour brandre való átállás üzletbezárások nélkül zajlik majd, folyamatosan biztosítva a magas színvonalú vásárlási élményt. Hamarosan a korábbi Cora vásárlói is élvezheti majd a Carrefour számos kereskedelmi előnyét: az alacsonyabb árakat, a vonzó promóciós ajánlatokat, és egy olyan disztribútori márkát, amely a legjobb ár-érték arányt kínálja, amit a fogyasztók kedvelnek” – nyilatkozta Julien Munch, a Carrefour France műveleti igazgatója.
A Carrefour 2026-os stratégiai tervével és a globális Act for Food programjával arra törekszik, hogy a keresleti elvárások alapján alakítsa át termékválasztékát, a fenntarthatóságra, a bio termékekre, az állatjólétre, az élelmiszerpazarlás csökkentésére és a csomagolás minimalizálására helyezve a hangsúlyt.
A Cora és Match felvásárlása
Júliusban a Carrefour megállapodást kötött a Louis Delhaize csoporttal a Cora és Match márkák franciaországi átvételéről. A megállapodás szerint a felvásárolt eszközök értéke 1,05 milliárd euró.
A felvásárlás része 55 hipermarket és 77 szupermarket tulajdonjoga a Cora és Match márkanevek alatt. 2022-ben a Cora és a Match 5,2 milliárd eurós nettó árbevételt generált (ebből 4,3 milliárd eurót üzemanyag nélkül), és 189 millió euró EBITDA-t ért el.