A portugál LIDL sajátmárkás termékei 2023-ban közel 1 milliárd euróval járultak hozzá az ország gazdaságához, derül ki a Forvis Mazars tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából.
Ez az összeg a vállalat Portugáliára gyakorolt teljes gazdasági hatásának körülbelül egyharmadát képviseli a tanulmány szerint.
Az országbeli LIDL állandó saját márkás termékkínálatának több mint 50%-a portugál beszállítóktól származik, ezzel egyrészt biztosítják az áruk folyamatos frissességét és minőségét, másrészt támogatják Portugália gazdaságát is. A tanulmány ezzel rámutatott a LIDL saját márkáinak pozitív hatására mind a vagyonteremtés, mind a munkahelyteremtés szempontjából Portugáliában.
Az adatok szerint minden egyes euró, amelyet a LIDL márkapartnereinek ellátási láncába fektettek, 1,84 eurót generált a portugál gazdaságban. A munkahelyteremtés tekintetében a LIDL saját márkái közvetlenül, közvetetten és ösztönző hatásként közel 24.000 munkahely létrehozásához járultak hozzá tavaly Portugáliában. Ez, az áruház egyéb tevékenységeivel együtt, összesen 84.136 munkahelyet eredményezett.
Érdekes adalék, hogy a LIDL márkáinak volt a legnagyobb hatása a mezőgazdasági, élelmiszeripari és halászati ágazatokban mind a gazdasági növekedés, mind a munkahelyteremtés tekintetében.
Összességében a LIDL gazdasági hozzájárulása Portugália életéhez 2023-ban 3,08 milliárd eurót tett ki, összhangban az előző év azonos időszakával, ami az ország GDP-jének 1,2%-át jelenti.