Megerősítette elköteleződését a brit tojásipar mellett a Lidl, ennek demonstrálására öt év alatt mintegy egymilliárd fontot fog a szektorba fektetni. Közben a szabadtartású tojások értékesítésének növekedése szintén nagy segítség ennek fejlődésében. A diszkont befektetése a brit gazdákat is előnyösebb helyzetbe hozza, ahogy biztosítja a magas minőségű, 100%-ban brit tojások folyamatos elérhetőségét is.

A brit szabadtartású tojásfarmok hiányának kezelését célzó eddigi pénzügyi ösztönzőkre építve a Lidl létrehozta a brit szabadtartású tojásfarmerek termelői csoportját, miután az elmúlt évben több mint egyharmadával (34%) nőtt a szabadtartású tojások eladása. Ez a fogyasztók növekvő preferenciáját tükrözi a magasabb állatjóléti és helyben termelt tojások iránt.

A termelői csoport tagjai jelentős mértékben profitálhatnak a beruházás következtében megvalósuló hosszú távú, a termelési költségekre épülő szerződésekből, a garantált minimális mennyiségekből, a banki finanszírozás megszerzéséhez nyújtott segítségből, ahogy az egyéb támogatásokból egyaránt. Mindezek lehetővé teszik új szabadtartású tojáscsarnokok felépítését is. A Lidl azzal is segíti a tojásfarmerek megélhetését, hogy igyekszik kizárólag brit szabadtartású tojásokat kínálni minden brit üzletében.

A Lidl az első kiskereskedők egyikeként vezette be a fehér tojásokat minden brit áruházában, amivel elősegítette a produktívabb és környezetbarátabb szárnyasok használatát. Ezeket a fehér tojásokat hosszabb ideig tojó, és kevesebb takarmányt fogyasztó fehér tollú tyúkok termelik, amelyek a vásárlóknak ugyanolyan minőségű és tápértékű tojásokat kínálnak, mint a hagyományos barna tojások.

„Büszkék vagyunk arra, hogy támogathatjuk a brit gazdákat – ők alapvető fontosságúak az üzletünk számára, és nélkülük nem lennénk ott, ahol ma vagyunk. A termelői csoportjainkkal együttműködve hosszú távú, a termelési költségekre épülő szerződéseket dolgoztunk ki, amelyek biztosítják a gazdáknak az anyagi biztonságot. Ez az elkötelezettség biztosítja az ágazat fenntartható jövőjét, és garantálja a magas minőségű, megfizethető brit tojásokat vásárlóink számára” – nyilatkozta Richard Bourns, a brit Lidl kereskedelmi igazgatója.

(Grocerytrader)