A lengyel fiatalok döntő többsége legalább havonta egyszer vásárol online vagy mobilalkalmazáson keresztül.

A lengyel fiatalok 86,2 százaléka legalább havonta egyszer vásárol online vagy mobilon. A Z-generáció a könnyű hozzáférést, a folyamat gyorsaságát és a hatékony, intuitív megoldásokat értékeli. A MediaMarktSaturn Polska megbízásából készített „Online vásárlás és mobilalkalmazások” című 2024. márciusi jelentésből az derült ki, hogy a lengyel fiatalok az online vásárlást részesítik előnyben – írja a wiadomoscihandlowe.pl.

A reprezentatív felmérés adatai azt mutatják, hogy míg a lengyel Z-generáció 86,2 százaléka havonta egyszer vagy gyakrabban vásárol online vagy mobilalkalmazásban, mindössze 4,4 százalék azok aránya, akik félévente vagy ritkábban vásárolnak online.

A Z-generáció az a korosztály, amely a legnagyobb valószínűséggel az e-kereskedelmi üzletekben és a mobilalkalmazásokon keresztül vásárol olyan kategóriákban, mint a ruházat és cipők (70,6%), jegyek (50,5%), kozmetikumok és ápolószerek (44,5%), vagy streaming platformok és szórakoztató tartalmak (41,9 százalék). Az elektronikai és technológiai eszközök szintén az élen járnak, 40,4%-kal.

A jelentés szerint az online és mobilalkalmazásokban való vásárlás legnagyobb előnyének a Z-generációsok azt tartják, hogy elkerülik a tömeget és a sorban állást (33,3%), összehasonlíthatóak az árak (30%), széles a termékválaszték (29,4%) és kényelmes a hozzáférés (29%). A fiatalok nagyra értékelik a kizárólag erre a csatornára fenntartott kedvezményeket (20,7%).
Érdekes módon a márkák által kínált kedvezményeket elsősorban a nők értékelik (25,1%). A férfiaknál jóval alacsonyabb az érdeklődés ez iránt (16,4%), mivel ezt a csoportot elsősorban a kényelmes szállítási forma érdekli (31,3%).

A tanulmány kimutatta, hogy a fiatalok számára fontos az a funkció, amely lehetővé teszi egy termék elérhetőségének ellenőrzését kedvenc boltjukban. A felmérés alapján a fiatal lengyelek 24,4 százaléka keresi ezt az információt egy mobilalkalmazásban. Ez azt mutatja, hogy például drágább elektronikai cikkek vagy nagy háztartási gépek vásárlásakor a fiatalok szívesebben nézik meg személyesen a berendezést vásárlás előtt. Ezáltal a helyszínen konzultálhatnak egy szakértővel az őket érdeklő készülék tulajdonságairól.