Ezek a fiatalabb fogyasztók vásárolnak a legtöbbet.
Chelsey Capps, a Daymon tanácsadó cég stratégiai igazgatója. A több mint 50 éves vállalat a saját márkás értékesítés szakértője. Capps a Supermarket News oldalán ezúttal ahhoz nyújt segítséget, hogyan tudnak a márkák kitűnni a versenyből, hogy felkeltsék az ezredfordulós és a Z-generációs vásárlók figyelmét.
A szakértő abból indult ki, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem folyamatos terjeszkedése a különböző csatornákon keresztül fokozta a versenyt a márkák között, amit tovább nehezítenek a generációs különbségek. Míg korábban a „Hol vásárol élelmiszert?” kérdésre az volt a válasz, hogy „egy élelmiszerboltban”, ma már a válasz összetettebb, mivel számos csatorna kínál élelmiszert.
Míg a legidősebb generációk közel 90%-a még mindig a hagyományos szupermarketeket választja, a fiatalabb generációk a legkevésbé valószínű, hogy ott vásárolnak. Ehelyett az Egyesült Államokban népszerű tömegpiaci kiskereskedelmi boltokat választják. Ez azért fontos, mert a Z-generáció és az ezredfordulósok ma már az amerikai vásárlók 43%-át teszik ki.
Az amerikai Élelmiszeripari Szövetség (FMI) friss kutatása szerint ezek a fiatalabb fogyasztók vásárolnak a legtöbbet: havonta közel hét kiskereskedelmi banneren keresztül, minden csatornát beleértve, szemben az X-generáció esetében öt és a boomerek esetében négy bannerrel.
Capps három olyan módszert sorol fel, amely a fiatalabb vásárlók elérését szolgálja.
1. Az alapvető életmódbeli igényeik kielégítése
Mivel sok ezredfordulós szülői státuszba lép, a Z generációs fogyasztók pedig most kezdenek önálló életet élni, ezek a vásárlók olyan termékeket keresnek, amelyek megkönnyítik az életüket. A tiszta és biztonságos termékek mellett az egyszerű kiválasztást és a könnyű döntéshozatalt preferálják. Olyan termékeket választanak, amelyek kényelmesen elkészíthetőek és megfelelnek az olyan diétás igényeknek, mint a növényi alapú vagy a keto étrend.
A fenntarthatóság a fiatalabb vásárlók számára is rendkívül fontos. A kiskereskedőknek érdemes az olyan állításokra összpontosítaniuk, mint a mesterséges tartósítószerektől és összetevőktől mentes, minimálisan feldolgozott és fenntartható módon előállított termékek. Emellett mivel a Z-generációsok prioritásként tekintenek a mentális egészség megőrzésére és a stressz kezelésére, a saját márkáknak olyan funkcionális összetevőkre kell támaszkodniuk, mint a stresszcsökkentő ashwagandha vagy reishi.
2. Duplázza meg az innovációt az ízek terén
A saját márkák az innováció révén növelhetik a böngészési időt és a kosarak méretét. A kiskereskedők számára a legfontosabb innovációs eszközt a merész, figyelemfelkeltő ízprofilok, valamint az újdonságokat hirdető, korlátozott idejű ajánlatok (LTO) nyújtják. A Daymon adatai szerint a fiatalabb vásárlók 90%-a pozitívan értékeli az új ízeket és LTO-kat bevezető saját márkákat, mondván, hogy ezek izgalmasak, és azt bizonyítják, hogy a kiskereskedők folyamatosan törődnek az igényeikkel.
A fiatalabb vásárlók gyakrabban szeretnek új élelmiszereket és italokat, ízeket kipróbálni, mint a legidősebb vásárlók. Válaszaik alapján „minél vadabb, annál jobb”, és olyan ízekre is nyitottak, mint például a pizzaízű ketchup.
3. Támogassa a digitális bennszülötteket
Fontos, hogy a technológiával megteremtsük a jó vásárlói élményt. A kiskereskedőknek össze kell hangolniuk a mindencsatornás, online jelenlétüket, az üzenetküldést, a fizetési lehetőségeket és a közösségi médiás megjelenésüket, hogy megragadják a digitális bennszülöttek figyelmét. Érdekes módon az ezredfordulósok képviselik a leginkább online vásárlói csoportot a generációk között, és ők választják leginkább az online megrendelés és bolti átvétel kombinációját.
Ugyanakkor mind az ezredfordulósok, mind a Z-generációsok minden csatornán vásárolnak, és 72%-uk használt élelmiszerbolti alkalmazást az elmúlt évben. Digitálisan hasonlítják össze az árakat, igyekeznek megbizonyosodni arról, hogy jó ár-érték arányban vásárolnak. Ezek a vásárlók a legnagyobb valószínűséggel mobilon vásárolnak. Fontos ösztönzők számukra az üzletben beváltható ajánlatok, az exkluzív online ajánlatok és a digitális kuponok is.
Mivel a közösségi média a fiatalabb vásárlók vásárlását leginkább befolyásoló tényező, már a kiskereskedőknek is be kell fektetniük a TikTok és az Instagram jelenlétükbe.