A visszaesést okozhatta a digitalizáció és az online kínálat bővülése is.
A lengyelországi bevásárlóközpontok forgalma 2023-ban 1,5 százalékkal csökkent, néhány városban azonban megugrott. Az élen járt Varsó, ahol a forgalomnövekedés meghaladta a 6 százalékot, és Lublin, ahol a forgalom közel 4 százalékkal nőtt – írja a wiadomoscihandlowe.pl a Proxi.cloud jelentése alapján.
A legnagyobb városok közül Bydgoszczban (több mint 1 százalékkal) és Szczecinben javult a plázaforgalom. Fájdalmasan csökkent viszont Wrocławban (-8 százalék) és Poznańban (-4 százalék). A krakkói (-1 százalék), a lódzi (-2 százalék), a háromszéki (-2 százalék) és a białystoki (-2 százalék) bevásárlóközpontokban is csökkent a forgalom.
A Proxi.cloud szerint ezeket a különbségeket főként a fogyasztás kissé eltérő dinamikája és a helyi piacok gazdasági helyzete okozza, de olyan hétköznapi események is közrejátszhattak benne, mint hogy milyen infrastruktúra és létesítmény található a pláza közelében.
Országos szinten a bevásárlóközpontok forgalma 1,5 százalékkal csökkent az elmúlt évben, ami a jelentés szerint csak enyhe visszaesésnek minősül. Mindezt okozhatta a digitalizáció és az online kínálat bővülése is, de nem jár jelentős visszaeséssel hosszú távon az üzletekre nézve.
A jelentésből az is kiderült, a bevásárlóközpontokban tett látogatások átlagos időtartama tavaly 42 perc 55 másodperc volt, ami 11 másodperccel hosszabb, mint 2022-ben. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók nem változtattak a magatartásukon a bevásárlóközpontokban való tartózkodást illetően.
A Proxi.cloud adatai szerint tavaly, akárcsak 2022-ben, az egy főre jutó látogatások száma meghaladta a 6-ot.