Az értékesítés csökkenésének nagy részét a rendelési gyakoriság csökkenése okozta.

Az amerikai online élelmiszerpiac szeptemberben 3,1%-kal csökkent a tavalyi évhez képest, és a hónapot 7,5 milliárd dolláros forgalommal zárta – írja a Supermarket News a Brick Meets Click/Mercatus friss vásárlói felmérése alapján.

Ebből az derült ki, hogy a rendelési gyakoriság és az egy rendelésre jutó kiadások csökkenése hozzájárult a visszaeséshez, míg a havi felhasználók bővülő száma enyhítette az általános forgalom visszaesését. Ez azt mutatja, hogy továbbra is van igény az online élelmiszervásárlásra.

Az értékesítés csökkenésének nagy részét a rendelési gyakoriság csökkenése okozta, mivel az egy havi aktív felhasználóra jutó átlagos rendelések száma 8%-kal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Bár a szeptemberi rendelési gyakoriság továbbra is meghaladja a COVID előtti szintet, csak mintegy 14%-kal volt magasabb a 2019 augusztusában elért havi 2,03 rendelésnél. A csökkenést a kutatók a vásárlói magatartás változásával magyarázták. Azoknak az egy havi aktív felhasználóknak az aránya, akik a hónap során csak egy rendelést teljesítettek, mintegy 37%-ra nőtt. Ez volt a legmagasabb érték a COVID előtti időszak óta. Ugyanakkor a három vagy több rendelést végzők aránya is nagyot esett.

A rendelési gyakoriság csökkenése a kiskereskedelmi üzleteket különböző mértékben érintette. A tömeges kiskereskedőknél 4%-kal csökkent a rendelési gyakoriság az egy havi aktív felhasználók körében, míg a szupermarketek közel 13%-kal estek vissza szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest.

Az átvétel, a kiszállítás és a házhoz szállítás is növekedett, mivel a hónap során legalább egy megrendelést teljesítő háztartások száma közel 11%-kal nőtt 2022 szeptemberéhez képest. Ez az ugrás ellensúlyozta a rendelési gyakoriság csökkenését, és a teljes rendelési volumen közel 2%-os növekedését eredményezte. A szupermarketek rendszeres rendelőinek köre alig 1%-kal bővült, míg a tömeges üzletek bázisa, élén a Walmarttal, 20%-kal ugrott meg az egy évvel korábbihoz képest.

A teljes átlagos rendelési érték közel 5%-kal csökkent. A legnagyobb csökkenést értékben az átvétel jelentette, míg a házhoz szállítás enyhén csökkent, a kiszállítás pedig változatlan maradt 2022 szeptemberéhez képest. A szupermarketek ebből a szempontból jobban teljesítettek, mint a tömeges üzletek; a szupermarketek átlagos rendelési értéke stabil maradt az előző évhez képest, míg a tömeges üzleteké 9%-kal csökkent.

Sylvain Perrier, a Mercatus elnök-vezérigazgatója úgy kommentálta a felmérés eredményeit, hogy most minden bizonnyal kihívást jelent az üzleteknek, hogy ismét online vásárlásra motiválják a vásárlóikat. Sok háztartás igyekszik most spórolni, új vásárlókat szerezni pedig most még nehezebb. Úgy fogalmazott, hogy ebben a versenyhelyzetben az élelmiszerboltoknak érdemes takarékos ajánlatokkal megnyerniük a fogyasztókat, például hűségjutalmakkal, csomagajánlatokkal, vagy egyéb promóciók népszerűsítése mellett hangsúlyozhatják az általuk kínált minőséget, szolgáltatást és kényelmet, amelyet a nagyáruházakban nem találnak meg.