2025. június 13
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

    napelem-dm

    Elkészült a dm első közös, 14 országra vonatkozó f…

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Kereskedelem

Csökkent az online élelmiszereladás az Egyesült Államokban
Kereskedelem
2023. október 12

Csökkent az online élelmiszereladás az Egyesült Államokban

Az értékesítés csökkenésének nagy részét a rendelési gyakoriság csökkenése okozta.

Az amerikai online élelmiszerpiac szeptemberben 3,1%-kal csökkent a tavalyi évhez képest, és a hónapot 7,5 milliárd dolláros forgalommal zárta – írja a Supermarket News a Brick Meets Click/Mercatus friss vásárlói felmérése alapján.

Ebből az derült ki, hogy a rendelési gyakoriság és az egy rendelésre jutó kiadások csökkenése hozzájárult a visszaeséshez, míg a havi felhasználók bővülő száma enyhítette az általános forgalom visszaesését. Ez azt mutatja, hogy továbbra is van igény az online élelmiszervásárlásra.

Az értékesítés csökkenésének nagy részét a rendelési gyakoriság csökkenése okozta, mivel az egy havi aktív felhasználóra jutó átlagos rendelések száma 8%-kal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Bár a szeptemberi rendelési gyakoriság továbbra is meghaladja a COVID előtti szintet, csak mintegy 14%-kal volt magasabb a 2019 augusztusában elért havi 2,03 rendelésnél. A csökkenést a kutatók a vásárlói magatartás változásával magyarázták. Azoknak az egy havi aktív felhasználóknak az aránya, akik a hónap során csak egy rendelést teljesítettek, mintegy 37%-ra nőtt. Ez volt a legmagasabb érték a COVID előtti időszak óta. Ugyanakkor a három vagy több rendelést végzők aránya is nagyot esett.

A rendelési gyakoriság csökkenése a kiskereskedelmi üzleteket különböző mértékben érintette. A tömeges kiskereskedőknél 4%-kal csökkent a rendelési gyakoriság az egy havi aktív felhasználók körében, míg a szupermarketek közel 13%-kal estek vissza szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest.

Az átvétel, a kiszállítás és a házhoz szállítás is növekedett, mivel a hónap során legalább egy megrendelést teljesítő háztartások száma közel 11%-kal nőtt 2022 szeptemberéhez képest. Ez az ugrás ellensúlyozta a rendelési gyakoriság csökkenését, és a teljes rendelési volumen közel 2%-os növekedését eredményezte. A szupermarketek rendszeres rendelőinek köre alig 1%-kal bővült, míg a tömeges üzletek bázisa, élén a Walmarttal, 20%-kal ugrott meg az egy évvel korábbihoz képest.

A teljes átlagos rendelési érték közel 5%-kal csökkent. A legnagyobb csökkenést értékben az átvétel jelentette, míg a házhoz szállítás enyhén csökkent, a kiszállítás pedig változatlan maradt 2022 szeptemberéhez képest. A szupermarketek ebből a szempontból jobban teljesítettek, mint a tömeges üzletek; a szupermarketek átlagos rendelési értéke stabil maradt az előző évhez képest, míg a tömeges üzleteké 9%-kal csökkent.

Sylvain Perrier, a Mercatus elnök-vezérigazgatója úgy kommentálta a felmérés eredményeit, hogy most minden bizonnyal kihívást jelent az üzleteknek, hogy ismét online vásárlásra motiválják a vásárlóikat. Sok háztartás igyekszik most spórolni, új vásárlókat szerezni pedig most még nehezebb. Úgy fogalmazott, hogy ebben a versenyhelyzetben az élelmiszerboltoknak érdemes takarékos ajánlatokkal megnyerniük a fogyasztókat, például hűségjutalmakkal, csomagajánlatokkal, vagy egyéb promóciók népszerűsítése mellett hangsúlyozhatják az általuk kínált minőséget, szolgáltatást és kényelmet, amelyet a nagyáruházakban nem találnak meg.

Tags: online vásárlás, kiskereskedelem, Egyesült Államok, élelmiszer vásárlás
  • Előző cikk: Nagy kihívást jelent a magyar piac a Tesco vezérigazgatója szerint Előző
  • Következő cikk: Ausztrália: Szigorítás az önkiszolgáló kasszáknál Következő

Legfrissebb

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

infláció

A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg az előző é…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom