A vevők sok termékből most kevesebbet kapnak ugyanazért az árért, mint korábban.
A termékek „zsugorodásával” számos esetben találkoznak a fogyasztók az inflációs környezetben. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók a korábbinál kevesebbet kapnak most egy adott termékből ugyanazért, vagy magasabb árért. Ezt a taktikát sok fogyasztási cikk beszállítója alkalmazza a magas infláció miatt.
Van már azonban olyan élelmiszerlánc, ahol fel is hívják erre a figyelmet. Most a francia Carrefour szupermarketlánc be is mutatja mindezt a vásárlóknak a boltok polcain elhelyezett címkékkel: „Ennek a terméknek csökkent a mennyisége vagy a súlya, a beszállítótól származó tényleges ára pedig emelkedett”. A Reuters szerint hétfő óta több tucat termékre kerültek fel az ilyen címkék.
„Az érintett termékek megbélyegzésével az a célunk, hogy a gyártóknak azt mondhassuk, hogy gondolják át az árképzésüket” – indokolta a lépést Stefen Bompais, a Carrefour ügyfélkommunikációs igazgatója.
(Yahoo)