Miközben az infláció rekordokat dönt, a kis és nagy élelmiszerboltok egyaránt kreatív innovációkkal igyekeznek alkalmazkodni az iparág kihívásaihoz, és megfelelni a változó vásárlói magatartásnak.
Az FMI – The Food Industry Association The Food Retailing Industry Speaks jelentése szerint, bár az év elején a kiskereskedők 70%-a számolt be arról, hogy az ellátási lánc megszakadásai negatívan hatottak az üzletmenetre, 73%-uk már alkalmazkodott ehhez új technológiák és módszerek bevezetésével, mint például a készétel-szolgáltatás, az élelmiszer-kiszállítás, a mobil pénztár és az előre megrendelt élelmiszerek átvétele.
Az FMI megállapítása szerint a kereskedők mintegy 80%-kal bővítették a friss élelmiszer részlegüket frissen készített, útközben is fogyasztható ételekkel, és 70%-kal növelték az egészséges életmódra fókuszáló ételeiket, mint a helyben előállított és organikus ételek, növényi élelmiszerek, állati fehérjéket helyettesítő ételek, valamint az allergénektől mentes élelmiszerek.
„A világjárvány alatt kialakult legfontosabb trend, hogy a vásárlók frissebb, egészségesebb és kényelmesebb lehetőségeket keresnek az élelmiszerboltokban" – állítja Leslie Sarasin, az FMI vezérigazgatója.
„Az élelmiszer-kiskereskedők pedig megértették ezeket a visszajelzéseket, és nagy lépéseket tesznek azért, hogy olyan online lehetőségeket és boltokat hozzanak létre, amelyek alkalmazkodnak a vásárlók változó ízléséhez.”