„A Pernod Ricard a 2024 júniusával végződő pénzügyi évben a gazdasági és geopolitikai bizonytalanság, és a szeszes italok piacának normalizálódása által jellemzett környezetben, két évvel a pandémia után robusztus eredményeket produkált" - áll a cég jelentésében

A francia Pernod Ricard 1%-os csökkenésről számolt be a 2024 júniusában végződő pénzügyi évben az organikus értékesítésében, ami nagyrészt összhangban volt az előrejelzésekkel. Az eredmény annak köszönhető, hogy sikerült ellensúlyozni a kulcsfontosságú amerikai és kínai üzletágakban jelentkező súlyosabb problémákat.

Habár a világ második számú nyugati szeszesital-gyártójának, aminek olyan közismert márkák fűződnek a nevéhez, mint az Absolut, Ballantine’s, Havana Club, Jameson, Malibu, és a Perrier – Jouet, az Egyesült Államokban 9%-kal, Kínában pedig 10%-kal csökkentek a nettó eladásai, a legtöbb egyéb piacon fellendülést mutatott volumenben a második félévben, Indiában például 6%-os növekedést ért el. A vállalat szerint ez segített elérni azt a célt, hogy a 2024 júniusában végződő pénzügyi évben  a nettó árbevétele nagyjából stabil maradjon, és épphogy megelőzze az elemzők által várt 1,2%-os csökkenést.

A nehézséget a vállalat számára az Egyesület Államokban az jelentette, hogy a helyi kiskereskedők és a nagykereskedők az alacsonyabb kereslet miatt csökkentették a drágább szeszes italok készletét. Eközben Kínában a nehéz gazdasági helyzet rontotta a fogyasztói bizalmat.

„Globális méretünk, agilitásunk és az iparágban a legszélesebb márkákból álló portfóliónk, valamint a fogyasztók vágyait támogató beruházási képességünk miatt mi a hasonló nehézségeket eddig mindig meg tudtuk oldani” - nyilatkozta Alexandre Ricard elnök-vezérigazgató.

A Pernod Ricard képviselője közölte, hogy a közeljövőre nézve arra számítanak, hogy 2025 első negyedéve „puha” lesz, további amerikai készletkiigazításokkal és „nagyon gyenge kínai makrokörnyezettel”. Máshol viszont jó teljesítményre és folyamatos mennyiségi fellendülésre számítanak, ami a nettó árbevételt ismét növekedésnek indíthatja. Középtávon pedig továbbra is bíznak abban, hogy közelebb kerülhetnek a 7%-os szerves nettó árbevétel-növekedéshez.

(ESM)