A változtatások célja nemcsak az, hogy könnyebben megjegyezhetőek legyenek, hanem az is, hogy felhívják a figyelmet a Pepsi cukormentes termékcsaládjára.

A Pepsi kedden mutatta be új logóját és márkaarculatát, amelyet idén ősszel Észak-Amerikában, jövőre pedig világszerte bevezetnek – írja a CNN.

Ez nagyon hasonlít az 1990-es évekbeli változatra, amely a cég felmérése szerint az emberek emlékeznek, de új elemekkel teszik modernebbé: többek között más betűtípussal és betűszínnel, valamint új szegéllyel ábrázolják. A változtatások célja nemcsak az, hogy könnyebben megjegyezhetőek legyenek, hanem az is, hogy felhívják a figyelmet a Pepsi cukormentes termékcsaládjára.

„Merész és magabiztos”
A Pepsi 125 éve létezik, és időről időre frissíti márkaarculatát. A jelenlegi vizuális arculatot 2008-ban vezették be, de a vállalat marketingvezetője, Todd Kaplan szerint az már nem tükrözi azt a magabiztosságot és energiát, amit a márka valójában képvisel. Úgy fogalmazott, hogy a jelenlegi kisbetűs logó nem túl merész, nem túl magabiztos. Véleménye szerint az új márkajel, a piros és kék hullámok között hullámzó fehér csíkon átívelő, nagybetűs PEPSI a kör közepén már sokkal inkább mutatja ezt az üzenetet.

Tim Calkins, a Northwestern Egyetem Kellogg School of Management marketingprofesszora szerint egyáltalán nem szokatlan, hogy a vállalatok változtatnak megjelenésükön, de óvatosnak kell lenniük, mert a nagyobb változtatások kockázatot jelentenek: összezavarhatják az ügyfeleket.

A zéró mindent visz
Az üdítőital-gyártók az elmúlt évek trendjének megfelelően a nulla cukortartalmú termékekre és márkaépítésre összpontosítottak, mivel a fogyasztók érdeklődése egyre csökken a cukortartalmú üdítők iránt, és ez alól a PepsiCo sem kivétel. Ramon Laguarta, a PepsiCo (PEP) vezérigazgatója februárban azt nyilatkozta, hogy a Zero cukor elv kerül a Pepsi márkastratégiájának középpontjába az Egyesült Államokban. Ennek kampányát már el is indította a vállalat. Ezt próbálják megjeleníteni az új logóban is, ezért a zéró vonal hangsúlyozása érdekében az új logó fekete betűtípust és fekete keretet használ, ami a Pepsi Zero fekete dobozára és címkéjére utal.

(Kép: PepsiCo)