Az Euromonitor International piac­kutató cég szerint a férfi szépségápolás globális piaca 2020-ban 60,7 milliárd dollárt, azaz 51,4 milliárd eurót érhet el, és megháromszorozhatja 2015. évi bevételeit.

A férfi kozmetikai cikkek szektora mozgalmas éveknek néz elébe, globális méretekben is. Az ázsiai piacokon a férfiak bátrabban mutatják ki érdeklődésüket a kozmetikai szerek iránt, míg Európában a helyzet differenciáltabb. A prognózisok általánosságban optimisták. Az Euromonitor International piac­kutató cég szerint a férfi szépségápolás világpiaca 2020-ban 60,7 milliárd dollárt érhet el, így megháromszorozhatja 2015. évi bevételeit.

Nyitottak az újdonságra
Az évek folyamán nemcsak a piac változott meg, hanem a fogyasztók magatartása is. A férfiak szívesen kipróbálnak újdonságokat és nem mondanak le arról a kényelemről, amelyet a kozmetikai cikkek nyújta­nak a számukra. A piackutató prog­nózisa szerint a férfiak számára készült termékek esetében a legnagyobb növekedés az arcápoló kozmetikumok, samponok, balzsamok és szakállápolási termékek szegmensében várható. A piackutatás a borotválkozási termékek szegmensét több mint 1 milliárd dollárra becsüli.

Ezekre költenek a legtöbbet
A férfi szépségápolás piacán több szegmens is jelentős nyereségre számíthat. A borotvagépek piaca sok változáson ment át – az urak inkább a drágább, de jobb minőségű és egyben nagyobb presztízsű termékek mellett döntenek. Növekszik a professzionális szakállápoló termékek piaca – pl. az elektrosztatikusságot csökkentő zselé, vagy a szakáll­balzsam – gyakran a viszonylag magas ár ellenére is. Itt kell utalni az ún. anti-aging termékekre, amelyeknek a célja, akár csak a nőknél, az öregedés látható jeleinek a csökkentése. A férfiak erőteljesen keresik az olyan samponokat, hajmaszkokat és egyéb szereket, amelyek segítenek csökkenteni az androgén típusú kopaszodás problé­máját.

Igazodni kell az igényekhez
Szakértők véleménye szerint a férfi szépségápolás kategóriájának sikeréről a jövőben az fog dönteni, hogy mennyire lehet a változó környezethez és az aktuális piaci trendekhez igazítani. Ezek közül a legfontosabb a legújabb digitális technológiákon keresztül generált változások. Egyrészt a forgalmazás módjának változásáról van szó, illetve az információ továbbí­tásáról is a fogyasztóhoz – e-kereskedelem, másrészt az új rendszerek, technikai eszközök hozzáféréssel kapcsolatos trendjeiről, amelyek tökéletesen kiegészítik az adott termék használatával kapcsolatos tapasztalatokat.

Férfiszépség, a jövő piaca
A kozmetikai termékek egyre nagyobb biztonsága, a vásárlóerő növekedése hatással van a szépségápolási és higiéniai kiadásokra, a szaporodó promóciók ebben a szegmensben és a mentalitás változása – ezek azok a tényezők, amelyek pozitívan befolyásolják a férfi szépségápolás piacát. Ehhez járul hozzá a továbbra is tartó trend – a rendben tartott és ápolt szakáll visszatérése. Egyes márkák tehát az exkluzív megjelenésre koncentrálnak és kifejezetten a szakáll borotválására és ápolására tervezett termékcsaládokat hoznak létre.
Több szépségmárka szívesen lép be ebbe a férfias világba. Nagy és kis cégek kínálják haj-, szakáll- vagy bőrápoló termékeiket. Minden cégnek megvan a saját kommunikációja, de mégis van bennük közös – egyre erősebb a késztetés a környezetvédelemre. Azon kívül, hogy ­organikus, természetes és helyi termékeket gyártanak, természetes és etikusan előállított komponenseket használnak, ökocsomagolást alkalmaznak, és törekednek a férfi fogyasztók elérésére.
A férfi kozmetikai cikkek piaca ­jelenleg az egész kozmetikai világ­piac közel 10%-át adja, de az innováció itt is növelheti az eladást.
A leginnovatívabb termékek még inkább nagymértékben a nőket célozzák meg. Van azonban egy szépségipari szegmens, ahol ez másképp van – a férfismink. A Chanel nemrég bevezette a „Boy de Chanel”-t, az első, férfiak számára készült sminkcsaládot.