Három kategóriában is elnyerte idén a Lidl Magyarország a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség díját.

A szakmai zsűri az áruházlánc gyermekeket és felnőtteket megmozgató Egészségnapok programsorozatát, a Lidl Magyarország munkavállalóinak biztosított széleskörű egészségmegőrző szolgáltatását, valamint a fenntartható fejlődésért és a környezet megóvásáért tett törekvéseit ismerte el a rangos díjjal.   

A „Közös ügyek-közös felelősségek”, a „Környezet-Zöld kiválóság” és a „Belső CSR megoldások” kategóriában is elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat a Lidl Magyarország az idei CSR Hungary versenyen. A 10. alkalommal megrendezett szakmai versenyen Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit, projektjeit, és menedzsmentrendszereit ismerik el.

A tavalyi év során mintegy 26 000 gyermeket és felnőttet mozgatott meg a Lidl Magyarország programsorozata, az Egészségnapok, amelyen szórakoztató, interaktív játékokon keresztül ismerkedhettek meg a kisiskolások és szüleik az egészséges életmód jelentőségével. A programsorozatot azzal a céllal indította a Lidl Magyarország, hogy országszerte a lehető legtöbb ember figyelmét hívhassa fel az egészséges étkezés, a testmozgás és a vitaminbevitel fontosságára.  

Szintén kiemelt figyelmet fordít az áruházlánc munkavállalói egészségmegőrzésére. A 2016 tavaszán indított Egészségprogramja ingyenes szakellátásokat, élet és balesetbiztosítást, 24 órás egészségügyi telefonos tanácsadást, valamint szűrőprogramot kínál a munkatársak számára. A „Belső CSR megoldások” kategóriagyőzelmet a prevenció és a gyógyulás elősegítéséhez nyújtott széleskörű támogatási csomagjával érdemelte ki a vállalat.

Mindezek mellett pedig folyamatosan törekszik az áruházlánc a környezet megóvására, a fenntartható fejlődés biztosítására. E szemléletnek megfelelően alakította ki egy korábbi textiláruház korszerűtlen épületéből legújabb, 2016. októberében megnyitott Hungária körúti áruházát is. Az energia- és környezettudatos fejlesztéseknek köszönhetően 10 év alatt közel 1188 tonnával csökkentheti szén-dioxid-kibocsátását az áruház, amelynek parkolójában egy, a bevásárlás ideje alatt ingyenesen használható elektromos autótöltő-állomás is található.

„A Lidl Magyarország működésének valóban szerves része a társadalmilag felelős gondolkodás. Ezt egyrészről bizonyítják a szakmai díjak, másrészről tapasztaljuk azokon az értékeken keresztül, amelyeket ezek a programok teremtenek” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a díjak átvétele kapcsán.