Értékben 5,5 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca 2018 utolsó negyedévében.
Bővebben: Az enyhe lassulás dacára is vezet a régióban a hazai kisker
Értékben 5,5 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca 2018 utolsó negyedévében.
Bővebben: Az enyhe lassulás dacára is vezet a régióban a hazai kisker
A magyar lakosság 2018-ban – a gazdasági fellendüléssel összhangban – már a webáruházakban is egyre nagyobb értékben költött termékekre, a tavalyi évben az átlagos vásárlási érték átlépte a nettó 11 ezer forintos értéket.
Ma már a vásárlók jelentős része hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért, ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra - derült ki az InnoFood Marketing Kft. által végzett kutatásból.
Bővebben: Már hajlandó többet is fizetni a hazai termékért a magyar vásárló
A magyarok közel fele már online szerzi be a kívánt prémium terméket, ezzel lassan közelít a 61 százalékos európai és a 69 százalékos világátlaghoz. Sőt 15 százalék akár szívesen rendel a tengerentúlról is, és leginkább magasabb minőségű kávéért/teáért ad ki több pénzt, derült ki a Nielsen, a fogyasztók prémium termékekhez kapcsolódó percepcióját felmérő, 64 piacon végzett online globális tanulmányából.
Bővebben: Prémium terméket a magyarok közel fele online vásárol
2018. decemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,7, naptárhatástól megtisztítva 4,1%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek volumene nem változott, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 8,0, az üzemanyag-kiskereskedelemben 4,9%-kal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene - közölte a KSH.
Bővebben: Decemberben 3,7%-kal, 2018-ban 6,0%-kal emelkedett a kiskereskedelmi üzletek forgalma