Itthon a non-food termékkategóriákra fordítható elkölthető jövedelem a kiskereskedelmi vásárlóerő 52%-át teszi, azonbelül is a ruházati termékekre 14%-ot költünk el.
Bővebben: Az európai vásárlóerő és Magyarország helyzete Európában / Kutatás
Itthon a non-food termékkategóriákra fordítható elkölthető jövedelem a kiskereskedelmi vásárlóerő 52%-át teszi, azonbelül is a ruházati termékekre 14%-ot költünk el.
Bővebben: Az európai vásárlóerő és Magyarország helyzete Európában / Kutatás
A fogyasztóknál továbbra is a minőség és az ár a fő szempont, amely igen nagy kihívást jelent az újrahasznosított vagy újrahasznosítható termékeket minimális árréssel értékesítő vállalatok számára.
2018-ban a magyar vásárlók több mint 38 milliószor rendeltek online áruházakban.
Bővebben: Még mindig készpénzben fizetjük az online rendeléseket
Döntő többségben (91%) a nők intézik a családi nagybevásárlásokat.
Bővebben: A címkét a vásárlók közel fele megnézi, de alig egytizedük érti az információkat
2019. áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 6,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,5%-kal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene - jelentette a KSH.
Bővebben: 8,5%-kal emelkedett a kiskereskedelmi üzletek forgalma