Olvassuk, halljuk, szinte már értjük is, hogy szeptemberben a KSH szerint a teljes infláció 20.1 % volt. Sőt, az is oda volt írva, hogy az élelmiszer, plusz alkohol súlyozott kosár inflációja 35.1%. Szinte értjük, hogy mit jelent. Szinte.

De érezni mindenképp érezzük. Jó, jó, de akkor mi a teendő? Hol fogjuk meg a pénzt? Hogy tudunk az inflációt nem követő fizetésünkből a dráguló világban ugyanannyi élelmiszert venni, mint pár hónappal ezelőtt?

Így:

1. A spórolás első és legfontosabb trükkje, hogy ott kell vásárolni, ahol megéri. És lehetőleg online. (Ennek miértjére később visszatérünk.) Óriási könnyebbség, ha a látogatott weboldalon egy menüpont alatt megtalálunk minden olyat, aminek az ára éppen a legkedvezőbb, legyen a neve mondjuk Pénztárcabarát választék. És akkor itt tényleg minden egyben van, legyen szó belépőszintű vagy a kiváló ár-érték arányú saját márkás termékekről. Innen már csak annyi a dolgunk, hogy a szimpatikus termékeket a kosárba helyezzük. Azt még megtehetjük, hogy a termékek melletti szív ikonra kattintva behelyezzük őket a Kedvencek menüpont alá, ahol legközelebb egyszerűen megtaláljuk.

2. Csatlakozzunk a vásárlói klubokhoz. Egyrészt azért, mert tartozni valahová jó érzés. Jó együtt lenni másokkal jóban, rosszban, vásárlásban. Másrészt olyan ajánlatokhoz jutunk, amelyek csak klubtagoknak elérhetőek. Legyen szó jelentős kedvezményekről vagy alsó értékhatár nélküli kiszállításról, mint a Prémium tagok esetében. Vagy említhetnénk akár a Kiflicske tagoknak járó, heti öt napos ingyenes kiszállítást is. És a legjobb az egészben? A tagságok halmozhatóak is. Miért ne lehetnénk akár több klub tagja is, kombinálva és felhasználva a kedvezményeket?

3. Ne üljünk autóba, buszra, villamosra. Minek? Kihozza a futár. Ezzel időt, energiát, üzemanyagot spórolunk. És hát minden csepp számít. Két évvel ezelőtt azért kellett otthon maradni, hogy egészségesek maradjunk. Sokan megtanultuk akkor, hogy otthon lenni jó. A szeretteinkkel, magunkkal, másokkal. Ezt most is megtehetjük, ha nem mi megyünk a boltba. És nem utolsósorban nem veszünk meg egy csomó felesleges, színes dolgot a kassza környékéről. Az a pénz is pénz.

4. Kényszervásárló vs kényelmi vásárló. A kényszervásárló az, aki azért vásárol online, mert fizikailag nem tud boltba menni. A kényelmi vásárló az, aki szívesebben tölti mással a drága idejét, mint sorban állással. Pláne, ha még meg is éri. És hát ki ne szeretné az idejét hasznosan eltölteni?

5. Találkozzunk félúton. Hogy ez mit jelent? Ne ijedjünk meg attól, hogy „csak az online” vagy „csak a boltba járás” a jó. Kombinálhatjuk is. Vásároljuk meg az alapvető, rendszeresen fogyasztott élelmiszereket online, és ha még mindig marad kedvünk, hát lelkiismeret-furdalás nélkül ugorjunk be munkából hazafelé a kedvenc finomságunkért. A világ nem csak fekete és fehér, és a színeket mi választjuk meg. Az online részhez kiváló megoldás a kifli.hu.