Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

Idén tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj (röviden: „Évker”) versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, részben a vásárlóközönség, részben szakértő zsűri döntése alapján. A Díj legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése, az online vásárlás iránti bizalom építése. A versenyben minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehet, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.

Az Év Internetes Kereskedője Díj (röviden: „Évker”), a jelenlegi és a leendő online vásárlók számára is megbízható támpontot nyújt a hazai webshopok szolgáltatásai közötti eligazodáshoz. A szakmai verseny – amely már tinédzser korba lépett – folyamatosan fejlődik. Míg 2016-ig csupán KKV és Nagyválallati kategóriában lehetett nevezni és győzni, idén már azok a webshopok is elismerést kaphatnak, amelyek egy-egy részterületen nyújtanak kimagasló teljesítményt. Így „a legjobb online kampányért”, „a legjobb vásárlói élményért”, is díjat lehet szerezni mind a KKV, mind a nagyvállalati kategóriában, de„a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők (E-Commerce Hungary, IVSZ, eNET, Testbirds, Next Wave Europe, GoodID). A díj főtámogatója a Mastercard.

Az „Évker” díj fejlődése elválaszthatatlan magának az internetes kereskedelemnek a látványos bővülésétől. Alig húsz éve még lelkesen csodálkoztunk rá arra az amerikai hírre, hogy az interneten már pizzát is lehet rendelni, ma már azon lepődnénk meg, ha valaki olyasmit mondana, amit nem árulnak a neten. Ha netán űrutazásra szeretnénk befizetni, azt is lehet, s az se baj, hogy ezt speciel nem Magyarországon: az online kereskedelem nem ismer határokat, és a magyar internetezők 35 százaléka a külföldi online áruházakat is felkeresi.

A Mastercard legfrissebb e-kereskedelmi kutatása szerint a magyarok egyelőre nem űrutazást, hanem főként ruházati cikkeket és kiegészítőket vásárolnak online (41%), ezt követik a különböző belépőjegyek (35%), a szállásfoglalások és az elektronikai eszközök (34-34%). Arra a kérdésre, hogy miért választják a bevásárlás virtuális módját, a válaszadók elsősorban a kényelmet emelték ki (55%), de fontos szempontként értékelték a házhozszállítás lehetőségét is (45%). A harmadik leggyakrabban említett indok az volt, hogy így nem kell a tömeg és a sorállás miatt bosszankodni.

Az internetes kereskedők fejlődésének legfőbb mozgatórugója a vásárlói igény, amely nem egyszer elébe szalad annak, mint amit a webshopok kínálnak.