Reményiné Tihanyi Klára, a SIRHA Budapest kiállítási igazgatója lapunknak elmondta, hogy jövőre már hatodik alkalommal rendezik meg a szakkiállítást. Nem csak Magyarország, de Kelet-Közép-Európa vezető élelmiszeripari és HORECA szakkiállítása 2024. március 5. és 7. között lesz a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ területén.

Reményiné Tihanyi Klára kiállítási igazgató úgy látja, hogy jó döntésnek bizonyult a SIRHA Lyon mintájára a közép-kelet-európai régióban is meghonosítani a brandet. Az elmúlt tíz évben, a kezdetekhez képest a kiállítók száma a háromszorosára, a kiállítási terület pedig a duplájára nőtt.
A kétévente megrendezett szakkiállítás koncepciójában sarkalatos szempont, hogy ne csak standokat lásson a közönség. Számos program kíséri a szakmai közönségnek szóló B2B rendezvényt. Az elmúlt években például a Bocuse d’Or magyar, illetve európai döntője kísérte, de volt desszertverseny is, és sok más olyan program, amely az élelmiszer- és vendéglátóipart érinti.


„Most újdonságként lesz egy külön Fagylalt Aréna három napon át a G Pavilonban, itt lesz a Gelato Festival World Masters magyarországi elődöntője. A második napon ugyanitt szakmai tanulókkal egy játékos és kreatív fagylaltverseny lesz. A harmadik napon pedig a fagylaltpiaci cégek mutatják be az újdonságaikat” – közölte.
Reményiné Tihanyi Klára felhívta a figyelmet arra, hogy a 2024-es kiállításon közétkeztetési szakácsverseny is lesz, amely három napon keresztül látható majd az A Pavilonban. 
Mindezek mellett a kiállítás megannyi programmal, konferenciával és bemutatóval várja a szakmában tevékenykedőket.
„A Trade Magazinnal közösen szervezünk egy Startup Islandet, ahol olyan cégeknek adunk megjelenési lehetőséget, amelyek már fejlesztettek valamilyen innovációt, de még startupok” – mondta.

A SIRHA Budapest csapata azon dolgozik, hogy az Enterprise Europe Network-kel együtt egy B2B találkozót is tartsanak, amelynek az egyik napja fizikai, a másik napja pedig virtuális rendezvény lenne.


Az innovációs versenyen a regisztrált kiállítók nevezhetnek az előző kiállítás óta bevezetett termékekkel, technológiákkal, szolgáltatásokkal. A jelentkezési lap hamarosan elérhető lesz a kiállítás honlapján, és a kiállítókat külön is értesítik a lehetőségről. A versenyt szakmai zsűri bírálja el.

 

Ágazati trendek és innovációk

A SIRHA Budapest kiemelt partnere már a kezdetek óta a METRO. Az áruházlánc 2024-ben kilenc nagy szigetstanddal jelenik meg az A Pavilon közepén.
A kilenc szigeten különböző vendéglátóipari egységeket hoznak létre, ahol látványos programokkal várják a látogatókat. A három nap alatt összesen 314 programot valósítanak meg” – mesélte a kiállítási igazgató.
Ugyancsak a kezdetek óta kiemelt hivatalos médiapartnere és hivatalos lapja a rendezvénynek a Trade Magazin. Mindegyik SIRHA Budapest kiállításon ők szervezik a Future Store című programsorozatot, amely a kereskedelmi innovációkat mutatja be. Emellett a magazinnal közösen rendezik meg a szervezők az innovációs versenyt, amelyen a kiállítók vehetnek majd részt.
A Magyar Cukrász Ipartestület, a Magyar Pékszövetség, a Pannon Gasztro Akadémia, a Magyar Vendéglátók Ipartestülete, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Felelős Gasztrohős és a Magyar Bocuse d’Or Akadémia is a SIRHA Budapest támogató partnerei, amelyek az ágazati trendeket is bemutatják.
„Minden évben a Magyar Vendéglátók Ipartestületével közösen szervezünk egy konferenciát, kifejezetten a vendéglátóipar számára. Ennek témája az NTAK-os adatszolgáltatás és az ezekhez kapcsolódó tapasztalatokról szól majd. A másik fő témaköre pedig az italtermékekre vonatkozó kötelező visszaváltási rendszer lesz, amely a HORECA-szereplők oldaláról járja körbe a kérdéseket. Azt gondolom, abszolút aktuálisak lesznek jövő tavasszal is ezek a témák” – állapította meg.
A Magyar Marketing Szövetség HORECA-tagozata pedig egy HORECA-marketing kommunikációs műhelyt szervez, ahol a vendéglátóiparban hatékonyan alkalmazható marketing eszközökről lesz szó.
A Felelős Gasztrohős Alapítvány pedig fenntarthatósági fókusszal szervez rendezvényt a szakkiállításon. Lesznek még más programok, bemutatók is, például SIRHA Budapest Coffee Challenge is. Tolmácsolást igény esetén biztosítanak a rendezvényekhez.


Október 30-ig 10%-os kedvezményt kapnak a jelentkezők a listaárakból. Érdemes ezt a lehetőséget kihasználni, mert azt követően már csak listaáron tudnak a kiállítók részt venni az eseményen. Jelentkezni a sirha-budapest.com weboldalon lehet a jelentkezési ív kitöltésével, 
vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen keresztül is lehet kérni jelentkezési lapot, illetve információt.

Minden kérdés esetén állnak a szervezők a partnerek rendelkezésére.

 

Több száz kiállító, sok ezer szakmai látogató

A 2024-es szakkiállításra 300-400 közötti kiállítót várnak.
„Tavaly 376 kiállító volt, akik 17 országból érkeztek. Leginkább az élelmiszeripar kiemelkedő képviselői, de a konyha­technológia, a cukrászat és sütőipar szereplői is nagy számban vettek részt. Megtalálhatóak az italgyártás, a csomagolástechnológia, a szállodaipar – bútor, asztali teríték, kávé, bár – és a higiénia terén működő cégek is, hiszen termékeiket és szolgáltatásaikat a vendéglátóipar mind felhasználja” – összegezte.
A nekik gyártott és kínált termékeket és szolgáltatásokat jelenítik meg a kiállításon. A látogatói kör ennek megfelelően 2024-ben is elsősorban az éttermek, a szállodák, pékségek, cukrászdák, a csomagolóipar, szállodaipar, élelmiszer-kereskedelem képviselőiből áll össze, ezért az ő területeiken van a kiállítás fókusza.
Reményiné Tihanyi Klára elmondta, hogy a külföldi kiállítók között vannak kollektív nagy megjelenések. A legnagyobb az olasz csoport, az ő részvételüket az Olasz Exportfejlesztési Intézet szervezi, de a cseh és az indonéz cégek is mindig nagy számban képviseltetik magukat.
„Bízunk abban, hogy most más országokból is ilyen kollektív megjelenések lesznek. Már most körülbelül 10-12 országból van kiállítópartner” – mondta.
A legtávolabbról talán az indonéz kiállítók érkeznek, ők minden alkalommal különlegességekkel készülnek a kiállításra.
„Remélem, hogy a nyugat-európai országokból is sokan jönnek: Németországból, Franciaországból. Már tőlük is vannak jelentkezők. Természetesen a környező országokból, Szlovákiából is mindig szép számmal jönnek a szakemberek” – tette hozzá.
A 2022-es kiállításon mintegy 24 ezer szakmai látogató vett részt, de Reményiné Tihanyi Klára bízik abban, hogy 2024-ben nem csak elérik, hanem meg is haladják ezt a számot. Ennek az az oka, hogy a 2022-es rendezvényre még a pandémia is hatással volt, akkor még hibrid formában lehetett részt venni. A 2024-es SIRHA-n azonban már csak fizikai standmegjelenés lesz.    (X)