Az orosz embargó és az angol font esése ellenére öt százalékkal tudta növelni árbevételét tavaly az önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A vállalat idén az exportpiacok bővítésére koncentrál - nyilatkozta a cég ügyvezető igazgatója kedden az MTI-nek.

    Daka Zsolt elmondta: míg 2015-ben 5 milliárd 44 millió forint volt az árbevételük, ez tavaly elérte az 5 milliárd 300 millió forintos határt, hozzátéve, hogy az eredményadatok március második felére válnak véglegessé.

    Kifejtette: a 2015-ös, félmilliárd forintos nyereség várhatóan némileg visszaesik, ugyanis tavaly többet fordítottak marketingre, és az év második felében az alapanyagok drágulása is éreztette hatását. "Körülbelül 20-25 százalékos áremelkedés következett be a tőkehúspiacon az év eleji áfacsökkentés ellenére" - fogalmazott.

    Daka Zsolt kifejtette: az árbevétel-növekedés mögött volumennövekedés áll, közel 480 tonnával több terméket gyártottak tavaly, mint egy évvel korábban.
    Főként a belföldi piacok teljesítettek jól, több kereskedelmi partnerrel sikerült kapcsolatot kialakítani, több partner esetében sikerült bővíteni a termékkínálatot, illetve a nagyobb kereskedelmi láncok több boltban forgalmazzák a gyulai termékeket - magyarázta. "Bízunk abban, hogy sikerült a gyulai márkát visszaemelni a régi fényébe, illetve hogy jó úton haladunk ennek érdekében."

    Daka Zsolt az idei év egyik nagy feladatának az exportpiacok építését nevezte, export tekintetében ugyanis várhatóan stagnálást hoz a 2016-os év. Az orosz embargó jelentős kiesést jelent; az embargó előtt évi száz tonnánál többet exportáltak oda, most pedig nemcsak az orosz, hanem az egykori szovjet tagköztársaságok vevőit is elvesztették.
 
    Daka Zsolt kifejtette: idén is 4-5 százalékos árbevétel-bővülést céloznak, emellett kétszáz millió forintos technológiai fejlesztést terveznek.

(MTI)