2025. május 20
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Dm

    dm Beauty Workshop 2025 – élmény és szépség az #eg…

    Üzletlánc

    Auchan bejárat

    Több mint ezer piperecikk és drogériai termék lesz…

    Üzletlánc

    Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogy…

    Általános

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek

    Termékvisszahívás: tojást tartalmazhat a „tojás né…

    Hírek

    Hogyan formálja a szín az ízérzékelésünket? Meglep…

    Hírek

    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Grill és koktél – a nyár megkoronázott párosa…

    Polc

    Habzó trendek és kihívások

    Piac

    Kisüzemi sörök: apró lépések a nagy piac szorításá…

    Piac

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend

    Nehézségek ellenére is növekedés: a Bonduelle mege…

    Ipar

    Tovább növekszik a tojásipari óriás: Európa vezető…

    Ipar

    A rizs világpiaci ára történelmi mélyponton

    Ipar

  • Újdonságok

Hírek

Húsz millió korsóval több sör fogyott tavaly
Hírek
2018. március 08

Húsz millió korsóval több sör fogyott tavaly

Százezer hektoliterrel több sört adtak el tavaly a magyar sörgyárak a hazai piacon. A középkategóriás sörök értékesítése 10%-kal nőtt 2016-hoz képest.  Kétszámjegyű növekedést ért el az alkoholmentes és ízesített sörök forgalma.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2017-ben 2%-kal több, összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a hazai piacon a négy vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. Ez százezer hektoliter növekedés 2016-hoz képest, amely 20 millió korsónak felel meg. A hazai sörgyárak teljes, az importot is magában foglaló értékesítése meghaladta a 6,7 millió hektolitert. A piacon folytatódott az átrendeződés a szegmensek között.  A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10%-kal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca. A csökkenés mértéke tavaly 5% volt. „Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé. Tavaly különösen a piac középső kategóriája erősödött meg, elsősorban az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására. Felpörgött a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán,” – mondta dr. Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.

Újra növekedésnek indult az ízesített sörök értékesítése. A 302 ezer hektoliteres forgalom 19%-os bővülésnek felel meg. Ennél is nagyobbat ugrott az alkoholmentes szegmens, amely 90 ezerről 114 ezer hektoliterre, 25%-ot nőtt 2017 során.

 „A minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, amely most már vitathatatlanul itthon is meghatározza a piacot. A nagyipari prémium és a kézműves sörök együttesen hatnak a hazai sörkultúra erősödése irányába,” – tette hozzá dr. Schillinger Attila.

A Sörszövetség nemcsak beszámol a sörpiaci trendekről, hanem azokat aktívan formálja is. Folytatódik a szervezet ’Sör mi több’ nevű kezdeményezése, amely a sörnek a modern magyar gasztronómiában betöltött szerepére, a hazai sörkultúra fejlesztésére koncentrál. Idén elsősorban a sörminőség és a csapolt sörök kerülnek középpontba. Utóbbi kategória a teljes hazai piac csaknem 10%-át képviseli, azonban tavaly 1%-kal csökkent. Az itt értékesített sör túlnyomó többsége itthon gyártott, így a csökkenő trend megfordítása minden hazai sörgyártó közös érdeke. Tavaly éppen ezért a kisüzemi és nagyüzemi sörgyártók együtt fordultak a kormányzathoz, hogy a vendéglátásban alkalmazott ÁFA szintjének csökkentésével segítsék a csapolt sör forgalmazását.

A söripar ÁFA befizetései 21%-kal nőttek tavaly és meghaladták a 26,8 milliárd forintot. A hazai sörgyártók 2017-ben is növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből.  Az iparág összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 77 milliárd forintot. A befizetéseken túl az ipar szereplői több százmillió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek a többutas üveg és aluminium doboz csomagolások visszagyűjtésére és újrahasznosítására irányulnak.  

  • Előző cikk: Márciustól megújul a Pöttyös GURU Előző
  • Következő cikk: A L’Oréal kilencedik alkalommal a világ legetikusabb vállalatai között Következő

Legfrissebb

Termékvisszahívás: tojást tartalmazhat a „tojás nélküli” szá…

2025.május.20

Dm

dm Beauty Workshop 2025 – élmény és szépség az #egészenén je…

2025.május.19

Óriási fejlesztés a Kométánál: Kaposvár lehet Európa húsipar…

2025.május.19

Tavaszi adócsomag 2025 – széles körű változások több adónemb…

2025.május.19

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

2025.május.19

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom