Erős rajttal indították az évet az olasz ételek, az év első napján ugyanis másfélszer annyian keresnek pizzát a foodora felületén mint az év bármely másik napján.

A foodora adataiból az is kiderült, milyen fogadalmakkal indultak neki a felhasználók a januárnak. Január közepétől jelentősen megnőttek a keresési számok a fitt és vegán termékekre, a több éves statisztikák alapján azonban valószínűsíthető, hogy február után látványosan elfogy majd a lendület.

Az újévi fogadalmak az ételrendelési és bevásárlási trendekre is hatással vannak, a foodora pedig összegyűjtötte, hogyan indult az év ebből a szempontból. Az adatokból kiderült, hogy január első napját még a legtöbben nem töltötték az életmódváltás jegyében, azonban januárban és februárban már rekordokat döntött az egészségtudatos élelmiszerekre való keresések száma.

Pizza után vegán ételek és étrendkiegészítők

A pizzarendelések esetében az újév első napján közel 1,5-szer annyian keresnek rá az olasz klasszikusra, mint az év többi részében, a hamburgerek esetében pedig a második legerősebb nap az évben január elseje.

A kezdeti kilengés után már egyre többen állnak át az egészségesebb ételekre és a növényi opciókra. Januárban keresnek rá napi szinten ugyanis a legtöbben a fitt, fitness és a vegán kifejezésekre, a legtöbb keresés egészen pontosan január 17-én és 18-án érkezik, a második helyezett pedig február, utána viszont folyamatosan csökkenő tendenciát mutatnak az adatok.

Az év első hónapjában a különböző étrendkiegészítőkből is többen rendelnek, de évközben stabil marad ezeknek a készítményeknek a népszerűsége. 2024-ben a legnépszerűbbek a kis kiszereléses fehérje porok, a creatine monohydrate és a zacskós pre-workout készítmények voltak a foodorán.

Az összesített adatok alapján Budapesten a legnagyobb az érdeklődés az étrendkiegészítők iránt. A II. kerület kifejezetten édesszájú, itt a fehérjeszeleteket és a különböző proteines desszerteket választják a legszívesebben. A III. kerületben pedig az L-carnitine és a fehérjepor a toplistás. Egy X. kerületi felhasználó pedig körülbelül 20-szor kóstolta végig a kis kiszerelésű fehérjeporok majdnem minden ízét. Videkén az egészséges desszerteknek, például a mogyoróvajaknak, a zacskós tejberizseknek és zabkásáknak is sok rajongója van.

A foodora nem csak a statisztikák szintjén gondol motivált felhasználóira, az ország vezető sport- és táplálékkiegészítő márkáival együttműködve, temérdek kedvezményes ajánlattal kínálnak valós megoldást erre a fogyasztói igényre.

Nem mindenhol olyan drasztikusak az eltérések

Az is jól látszik, hogy bár az ’egészséges’ keresőszó januárban kimagaslóan népszerű, a felhasználók egész évben folyamatosan keresik a tudatosabb opciókat, a tavalyi évhez képest átlagosan 17 százalékkal nőtt az ilyen irányú keresések száma. A különböző salátákra például egész évben hasonló mértékben keresnek rá, illetve a ’fehérje’ és a ’protein’ szavak is végig ugyanolyan népszerűek.