A robotok már megszállták a logisztikát - és már nem az a kérdés, hogy a gépek, hanem, hogy az emberek milyen szerepet fognak játszani a továbbiakban az üzletekben – ez az egyik központi témája az Antwerpenben megnyitott Home of Retail-nek, amely kiállítás és workshop is egyben.

A Home of Retail kiskereskedőknek, gyártóknak és beszállítóknak nyújt lehetőséget arra, hogy együtt gondolkozzanak és cseréljenek tapasztalatot a jövő vásárlási élményeiről, valamint az aktuális újdonságokról.

Az esemény központja egy 1200 m2-es kiállítótér, az AnyVille, ami egyben kirakat is a látogatók számára, amely azt szolgálja, hogy minden érzékszervükkel megtapasztalhassák a jövő vásárlását.

homeofretail2

A kiállítótér egy futurisztikus lakásban kezdődik, amely intelligens berendezésekkel van felszerelve, mint az Amazon Home „hang asszisztense” vagy a Samsung intelligens hűtője.

Pop-up üzletek a bevásárlóutcákban, akár borbély üzletek és kávézók is lehetnek egyben, valamint virtuális valóságot áruló boltok is - tehát valószínűleg nagyobb lesz a fúziós üzletek szerepe. A teljes test-scanner tökéletes konfekcióméretet ad, az áruházak ezenkívül számos applikációt fognak használni a vásárlók igényeinek felmérésére: robotokat, interaktív tükröket, 3D nyomtatókat, valamint különböző analitikai eszközöket.

Magasabb eladás: robotokkal

A kiállításon az egyik fő téma a robotika, és annak kereskedelemben való felhasználása. A robotokat rendszeresen használják üdvözlésekre, fogadásokra, informálásra, szórakoztatásra és promóciókra: a Carrefour kísérleti ’Bors robotja’ megmutatta, hogy az interakció 30szor hatékonyabb, mint amikor a fogyasztók digitális terminálokkal kommunikálnak.

Ez az adat jól illusztrálja, hogy a vásárlók kedvelik a robotokat. A Nissan kereskedői 18 százalékos fogyasztói érdeklődést könyvelekt el, amikor robotok is részt vettek a promóciós eseményeken. A japán Softbank 38 százalékos ügyfél növekedést ért el robotokkal, a Nestlé pedig 15 százalékkal több termékét tudta értékesíteni, amikor japán üzletekben robotok adták el termékeit.