Itt a tavasz és vele együtt az ideális időszak a hosszú grillestekhez a parkban, az erkélyen vagy a kertben. A kukorica, a cukkini vagy a paprika és grillsajt mellől nem hiányozhat egy szaftos steak, egy pikánsan fűszerezett grillsaslik vagy egy ropogós sültkolbász. Ahhoz, hogy a grillparti igazán élvezetes legyen, széles, innovatív kínálatból választhatnak a fogyasztók.

Felkészülve a grillpartikra
A tavalyi évekhez hasonlóan várhatóan augusztus végéig lesz idén is népszerű a grillezés, de természetesen ez attól is függ, hogy milyen lesz az időjárás, belenyúlhat a szeptemberbe is. A grilltermékek az Auchan áruházakban külön tematikában, a „grill-szigeten” kihelyezve is megtalálhatók lesznek, így segítve a vásárló könnyebb tájékozódását.
„Vásárlóink leginkább a grillkolbász, grill mix termékeket keresik, de népszerűek a nagy kiszerelésű grillcsomagok is” – tudtuk meg az Auchan Magyarország sajtóosztályától. Mint elárulták, idén abszolút az innovációról szól ez a terület, új ízek, újdonságok és kiegészítő termékek jellemzik. Az Auchannál Grill & Bogrács & Szalonnasütés & Lecsó témákkal várják vásárlókat.
„Mi úgy látjuk, hogy a grilltermékek fűszerezése esetében a klasszikus, magyaros, sajtos, csípős ízek a legkelendőbbek, de vásárlóink nagyon nyitottak az újdonságokra is, mint például a lime-chili, mézes-mustáros ízesítésű termékek” – fogalmazott a sajtóosztály.
Új sajátmárkás választékkal (marha, marha-sajtos grill, jalapeno grillkolbász) várják a vásárlókat június elejétől. „Továbbá nagy hangsúlyt szeretnénk fordítani a grilleken túl a bogrács, szalonnasütés, lecsó termékkörökre is. A grillsajtok kapcsán elmondható, hogy a legszélesebb választékot kínáljuk az idei szezonban is, több mint 50 referencia közül válogathatnak a vásárlók. Köztük található saját márkás és laktózmentes termék is” – közölték lapunkkal.
Az ismertetés szerint az idei új ízek között találhatunk barbecue, ázsiai, currys fűszerezésű termékeket. Jellemző, hogy a fűszer a termék kérgén helyezkedik el vagy akár bedolgozzák a sajttésztába. A kiszereléseknél továbbra is az egy személyesek a legáltalánosabbak, de idén is lesznek különböző nagyobb (box) kiszerelésű, összecsomagolt termékek.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a grillfűszerek választásakor az egyik fő szempont a gyors felhasználhatóság. „Több cég jelent meg az elmúlt egy-két évben az olajban készre kevert pácokkal. Ennek köszönhetően szinte semmit nem kell tennie a felhasználónak, csak a kiválasztott húsra felkeni, egy-két órát pihentetni és már sütheti is” – fogalmazott a sajtóosztály kérdésünkre.
Az alap standard grillfűszer-keverékek (fokhagymás-borsos-mustáros) fogyasztási tendenciája nem változik, de a gyártók törekednek az újdonságok megjelenítésére. Speciális fűszerkeverékekkel, pácokkal készülnek, ilyenek például a sörös, csípős, füstös, citromfüves, mangós, egzotikus ízesítésű pácok.
„Azt tapasztaljuk, hogy a grillszezonban is kísérletezőek az emberek, szívesen próbálnak ki új dolgokat, új ízeket, és a kész fűszerkeverékek, pácok nagyon kedveltek” – közölték. Az Auchan számos termékkel készül az idei szezonra is, mint például a mexikói szósz, andalúz szósz, aark beer szósz, paprikaszósz – cayenne, wrap-kebab szósz, édes szószok.

Kedveltek a magyaros ízek
Kalmár Zsolt, a Közért+ beszerzési vezetője úgy tapasztalja, hogy a grillszezon alakulását jelentősen befolyásolja az időjárás vagy a nagy nemzetközi sportesemények.
„Az ár-érték arány évről évre egyre fontosabb a vásárók számára, továbbá keresik az újdonságokat, új ízeket” – fogalmazott. – A járvány várható lecsengését követően az idei évben kifejezetten jó forgalmat várunk a szezonban, a vásárlók igénylik az elmúlt két évben jellemzően ­hiányzó szabadtéri közösségi időt, és erre jó alkalom a grillezés.”
„Vásárlóink elsősorban konyhakész, pácolt húsokat, ­érlelet steakeket, hamburgerhúsokat és grillkolbászokat vásárolnak. Kedveltek a magyaros, fokhagymás, paprikás, csípős ízek, ­illetve az utóbbi időszakban megnövekedett a kereslet a ­távol- és közel-keleti ízek iránt is” – ismertette a beszerzési vezető. Mint megtudtuk, a webáruház alap grillsajtválasztéka mellett kecskesajtokkal és zöldfűszeres lágysajtokkal bővítik a választékot a szezonban.
A Közért+ választékában az alap grillfűszerek, fűszerkeverékek és alapszószok mellett nagy hangsúlyt fektetnek a hazai kézműves és mentes termékekre is. A klasszikus mono fűszerek, mint például a fokhagyma, vöröshagyma, mustármag, rozmaring mellett a vásárlók kedvelik a földrajzi tájegységekre jellemző fűszerkeverékeket is. A Közért+ választékában kizárólag magyar borok szerepelnek. Mint megtudtuk, évek óta jellemző trend, hogy a vásárlók a könnyed, gyümölcsös, reduktív borokat előszeretettel fogyasztják ebben az időszakban, és főként az 1.300 – 2.000 Ft/palack kategóriából választanak leginkább.
„Mi azt tapasztaljuk, hogy vásárlóink kifejezetten keresik az újdonságokat, új ízeket, szeretnek kísérletezni ezekkel – említette Kalmár Zsolt. – Az egészségtudatosság és a mentesség is évről évre egyre fontosabb szempont a ­vásárlók számára, a termék kiválasztási folyamat során, és ezek a termékek valódi versenyelőnnyel rendelkeznek.”

Minőségi, széles kínálattal
Az ALDI a korábbi évekhez hasonlóan idén is minőségi grilltermékeket kínál a lehető legkedvezőbb áron, az érdeklődők pedig évszaktól függetlenül megtalálhatják üzleteikben a kerti sütéshez szükséges alapanyagokat. A vállalat a pandémiás lezárások alatt azt tapasztalta, hogy a fogyasztók a mindenkori szabályokhoz igazítják vásárlásaikat, ennek következtében tavaly a korlátozásoknak nem volt érdemi hatása az egy évvel ezelőtti grilltermékek forgalmára, így az ALDI véleménye szerint a korlátozások feloldása sem okoz jelentős változást a keresletben.
Az ALDI szezonális grillválasztéka rendkívül széles, a húsvéti időszaktól egészen szeptember végéig kapható kínálatában minden vásárló megtalálhatja a számára ideális termékeket. Az állandó termékválaszték mellett a szezon ideje alatt számos időszakos termék is megjelenik majd a grillválasztékban. „A vásárlók által leginkább kedvelt grilltermékek közé tartoznak a különféle marináddal készített csirkemellfilék, csirke grilltálak, a mini virslik, a fűszeres grillkolbászok, illetve a hamburgerhúsok. Ugyancsak kedveltek a marinált sertéshúsok, a marhasteakek és a grillerek” – ismertette a diszkontlánc sajtóosztálya.
Mint megtudtuk, az ALDI idei grillújdonságai közé tartozik a háromféle ízben elérhető Ínyenc grillkolbász, a magyaros és fokhagymás-zöldfűszeres grillsaslik, illetve a húsok mellé, salátákhoz is kínálható, többféle ízben kapható guacamole. A kínálatot tovább színesítik a vegán grillfalatok, a garnélanyárs, a 800 grammos, csirkemellfiléből és csirkecombfiléből álló prémium grill mix, az 500 grammos marinált baconbe tekert belsőmellfilé, amelyek mellett grillkolbászokat és steakeket is találhatnak majd a vásárlók az ALDI hűtőpultjaiban.
Idei grillszortimentjében számos grillsajtot is kínál az ALDI. A szabadtéri vagy konyhai sütögetéshez ideális választás lehet a grillezhető mozzarella, a halloumi, a sajtsteak vagy a többféle ízben elérhető camembert. A grillsajtok mellett a húsokhoz kínálható, salátával szervírozható szezonális tejes termékek, sajtok köre is bővül a grillszezonban.
„A vásárlók egyre nyitottabbak a nemzetközi konyha által használt fűszerekre, különösen szívesen vásárolják a mediterrán, valamint ázsiai konyhára jellemző fűszerkeverékeket. A szezonon kívül és a grillszezonban is a legkedveltebbek a mono kiszerelésű fűszerek, amelyek közül leggyakrabban a borsot, a sót, a pirospaprikát, illetve a fokhagyma-granulátumot választják. Egyértelmű trend a fogyasztók részéről a só bevitelének csökkentése, a fűszerek esetében is jól látszik, hogy maguk szeretnék meghatározni, szabályozni az ételhez adott só mennyiségét” – hangsúlyozták.
A beltartalom mellett a fűszerek csomagolása is igen széles spektrumon mozog, a tasakos kiszerelések mellett megtalálhatóak az üveges, őrlőszerkezettel ellátott kiszerelések is. A nedves szószok, pácok csomagolásai között találni műanyag flakont, squeeze flakont, de tasakos, nyomós, fémtubusos kiszerelésű termékek is kaphatók az ALDI-ban.
Az ALDI az idei grillszezonra természetesen különböző ízesítésű szószokkal készül. A hazai vásárlók nyitottak az újdonságokra, szószok esetében bátran kísérleteznek a nemzetközi ízvilággal. A különféle grillszószok mellett a sokak által kedvelt, a tengerparti nyaralások emlékét idéző ajvár is az aktuális kínálat részét képezi. A nedves szószok esetében is egyre több teret hódít az egészségtudatosság, a fogyasztók keresik a természetes összetevőket.
A diszkontlánc célja, hogy vásárlói az ALDI VINOTÉKA választékán keresztül minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, minden szezonban kiváló borélményben lesz részük.
A kínálat frissítésében az ALDI beszerzési szakértőit most egy professzionális szakember segíti: Szik Mátyás három­szoros magyar bajnok sommelier is részt vesz a borkínálat megújításában. Ez a szemlélet jól tetten érhető a folyamatosan frissülő választékban, amelyben négy új fehérbor jelenik meg: egy Blanc Cuvée és egy félédes Zenit a Feind Pincészettől, illetve a Paulus Díva és a Paulus Gold Ezerjó a Paulus Molnár Borháztól.

A grillezéshez minden
„A 21. század egyik legaktuálisabb trendje a fenntarthatóság, a környezettudatos viselkedés térhódítása, ami évről-évre egyre jobban érezteti hatásait a grillszezonban is. Egyrészt a fenntarthatóság jegyében inkább kevesebb, de jobb minőségű és fenntartható forrásból származó alapanyagot vesznek az igényes fogyasztók. A marhahús azonban még így is komoly rajongótábort tudhat magáénak: ők pedig előszeretettel veszik a grillezéshez kiváló érlelt marhahúsokat” – fogalmazott Bősze Ákos, a METRO Magyarország Horeca üzletfejlesztési vezetője.
Mint fogalmazott, a húsok árképzését a takarmányok áremelkedése mellett számos egyéb tényező befolyásolja. A METRO a „többet, kevesebbért” elvet alkalmazva igyekszik versenyképes árat kínálni vásárlóinak e területen is: ez azt jelenti, hogy nagy kiszerelésű termékeik a legkedvezőbb árúak, a mennyiségi kedvezmény pedig a kisebb kiszerelésű termékeik árát csökkenti.
A grillezésre vásárolt húsok közül egyelőre megingathatatlannak tűnik a csirkemell és a tarja uralma, de a tapasztaltabb, „bevállalós” grillezők bátran kísérleteznek az érlelt marhahússal, ami egészen más, intenzív ízélményt ad. A METRO áruházakban a vendéglátós felhasználásra szánt grilltermékek különösen jól fogynak, például a klasszikus burger recept szerint készített, konyhakész marha húspogácsa, amely Angus marhából és argentin marhából készült változatban is kapható, tálcás kiszerelésben.
„Azt kell mondanom, a grillezéssel kapcsolatban jó pár tévhit él a magyar fogyasztók körében – jegyezte meg Bősze Ákos. – Sajnos elterjedt gyakorlat, hogy grillezéskor a pácolt, olajos húsokat sötétben, lángoló faszén vagy fa fölött egyszerűen szenesre sütik. Ha a végeredmény minőségét tartjuk szem előtt, a grillezés gyakorlatának egy automata, szabályozható, pellet grill berendezés (TARRINGTON HOUSE) az ideális, amin ezeket a bakikat szinte lehetetlen elkövetni” – említette.
A METRO újdonságai között szerepel a METRO Chef érlelt tomahawk borjú és marha steakje, melyek fagyasztott és friss formában egyaránt megvásárolhatók. A tudatos vásárlók a frissárú-kínálatban szereplő ún. steak halakhoz is bátran hozzá mernek nyúlni. Gyorsan elkészül, és garantált sikert arat egy könnyedebb fűszerezésű kardhal vagy vajhal steak.
Bősze Ákos elmondta, hogy az áruházlánc programja április 1. és június 30. között koncentrál a grillszezonra: „érvényes METRO vagy Gourmet kártyával rendelkező vásárlóink pontokat gyűjthetnek, melyekkel akár 60%-os kedvezménnyel vásárolhatnak meg Chop&Grill by Greenpan konyhai eszközöket. Emellett készülünk tematikus katalógussal is.”
A kínálatban megtalálható a nagy kiszerelésű, ­újratölthető METRO Chef fűszertermék-család, amely fűszerkeverékeket (pl. barbecue, steak, kebab, sültcsirke) és megbízható beszállítóktól származó fűszereket (pl. morzsolt kakukkfű, oregánó, őrölt fűszerpaprika) tartalmaz.
Az üzletfejlesztési vezető hangsúlyozta, hogy a meleg évszakokhoz illően a könnyebb étel – könnyebb bor elve érvényesül. Arányaiban megnő a fehér- és rozéborok forgalma, míg a vöröseké valamelyest csökken.
„Egyértelműen kedveltek a magyar borok a vásárlók körében, ahogy a hazai termékek általában. Mind többen felismerték a magyar borok kiváló minőségét, ha pedig valami ennyire jó, akkor az export mellett az itthoni fogyasztást is erősíteni érdemes, hiszen mi is megérdemeljük a minőséget” – fogalmazott Bősze Ákos, hozzátéve, hogy a ­külföldi borok iránt is növekszik az érdeklődés, és ­egyre többen kíváncsiak más országok bortermő vidékeinek ugyancsak kiváló nedűire.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2022. áprilisi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ELÉRHETŐ ITT: