Amikor a Globus markáról beszélünk, először fontos tisztázni, hogy Magyarországon három különböző cég is jogosan használja ezt a márkanevet, különböző kategóriákban.
Emiatt más tulajdonban vannak a szószok és a hústartalmú készítmények. A Globus Konzervipari Zrt. a zöldségkonzerv kategóriában jogosult a Globus márkanév használatára. „Nekünk a Globus elsősorban az egészséges táplálkozási megoldásokat jelenti. Egy tradicionális magyar márka, főként hazai termesztésű és gyártású termékekkel” – fogalmazta meg Dankó Áron, a Globus Konzervipari Zrt. regionális márkamenedzsere, aki a konzervek növekvő népszerűsége mellett új termékcsaládjukról és az év végi nyereményjátékukról is beszélt.

Kiknek ajánlja a Globus zöldségkonzerveket?
A Globus zöldségkonzervek elsősorban kényelmi termékek, így időt lehet velük megtakarítani a konyhában. A percepciókkal ellentétben zöldségkonzerveink felesleges adalékanyag mentesek, tehát tartósítószer hozzáadása nélkül készülnek egyszerű hőkezeléssel. Bátran ajánljuk a termékeinket mindenkinek, aki szeretne egészségesen és változatosan táplálkozni.
Szerencsére egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a konzervek, és azt a lehetőséget, amit a pandémiát követő vásárlási növekedés okoz, arra szeretnénk használni, hogy a fiatalabb generációk is megismerjék a termékeinket.

Milyen követelményeknek kell megfelelniük a zöldségeknek, amik a Globus konzervdobozokba kerülnek?
Törekszünk az elérhető legmagasabb minőségre, mind a nyersanyagok kiválasztásánál, mind a gyártás során. A hazai nyersanyagok szerződött termőterületekről érkeznek, melyeken szigorú szabályozás mellett folyik a termeltetés. A nyersanyag a betakarítástól számítva pár órán belül a konzervekbe kerül, ügyelve arra, hogy a lehető legtöbb értékes tápanyagot tudjuk megőrizni a zöldségekben.
A szigorú minőségbiztosítási rendszerünknek köszönhetően a termőföldtől a fogyasztó tányérjáig tudjuk biztosítani ezt a magas minőséget. Minőség szempontjából pedig tudjuk, hogy a magyar mezőgazdaság Európa élmezőnyébe tartozik a borsó- és a csemegekukorica-termesztés tekintetében.

Melyik Globus termékek a vásárlók kedvencei?
Nemcsak Magyarországra, hanem egész Európára helytálló az állítás, hogy a három legnépszerűbb konzervzöldség a csemegekukorica, a borsó és a vörösbab. A sorrend változhat, főként a kukorica és a borsó között, de ez az általános. Emellett egyre népszerűbb termék a csicseriborsó, de összességében elmondható, hogy az egész kategória növekszik, így egyre többen használnak zöldségkonzerveket Magyarországon. Ebben nagy szerepe volt a pandémiának, mivel rengeteg új vásárló próbálta ki a termékeinket. Ez egy lehetőség számunkra, amit nem szabad elszalasztani, így a marketingkommunikációnk során is nagy hangsúlyt fordítunk arra, hogy megmutassuk a vásárlóknak, hogy milyen remek dolgokat lehet készíteni a termékeinkből.

A Globus mennyire követi a trendeket (pl. mentesség, fenntarthatóság)?
Természetesen nagyon fontos számunkra a fenntarthatóság, el is indult egy projekt a cégen belül, amelyben azt a célt tűztük ki, hogy a teljes cégcsoport karbonlábnyomát nullára csökkentsük. Mivel országonként haladunk, így eddig egy-két országban sikerült ezt elérni, pl. Németországban. A fenntarthatóság nehezen elképzelhető úgy, hogy keresztülutaztatjuk a nyersanyagokat a világon, ezért használunk hazai termesztésű alapanyagokat, amiből csak tudunk.
Termékeink közül bárki talál számára megfelelőt, kövessen bármilyen diétát, vagy szenvedjen bármilyen ételérzékenységben. Zöldségeink GMO-mentesek, a dobozok BPA mentesek és a konzervdobozaink veszteség nélkül újrahasznosíthatóak. Az üveges termékeink csomagolása akár otthoni befőzésre is kiválóan alkalmas, de üvegként is újrahasznosítható.

Hogy látják, mekkora igény van ma hazánkban a vegán, és bio termékekre, valamint a gluténérzékenyeknek szánt alternatívákra?
Mindenképpen növekvő igényről beszélhetünk, bár Nyugat-Európához képest még átlagosan kisebb piacról beszélünk. Globális adataink vannak arról, hogy a világ népességének 8%-a követ vegetáriánus vagy vegán életmódot. A legnagyobb arányban a 18–35 éves korosztályban találunk vegetáriánusokat vagy vegánokat. Azt még el tudom mondani, hogy a különböző ételintoleranciákra, vegán és vega táplálkozásra történő google keresések száma folyamatosan nő. Ebből arra tudunk következtetni, hogy a jövőben is meghatározó szerep jut a különleges táplálkozási módoknak.

Mitől egyedi a Globus új, Vital termékcsaládja? Mik a Globus Vital termékjellemzői?
Novemberben jövünk piacra a legújabb termékkategóriánkkal, a Globus Vital termékcsaláddal. Célunk, hogy a Globus márka segítségével a zöldségkonzervek ki tudjanak lépni abból szerepből, hogy ez a kategória egyáltalán nem népszerű és nem izgalmas, mivel nincsenek újdonságok.
A Globus Vital termékek egyaránt szeretnének megoldást nyújtani a vegánoknak, vegetáriánusoknak és a különböző ételintoleranciával küzdőknek. A termékek nem tartalmaznak mást, csak a zöldséget és egy pici vizet, amely segítségével kíméletesen, gyakorlatilag párolással sterilizáljuk a termékeket. A Vital termékek nem tartalmaznak semmilyen adalékot, még sót és cukrot sem, így a prémium minőségű zöldségek valódi ízét élvezhetjük. A termékpalettában pedig a népszerű termékek – mint a kukorica, borsó és bab – mellett olyan különlegességek is fogyasztásra készen megtalálhatóak, mint a quinoa vagy a tönkölybúza.
A fiatalítás nagyon fontos számunkra, mivel egy majd 100 éves márkáról beszélünk. Ez már önmagában is elég ahhoz, hogy „öreges” márkának titulálják a Globust. Ennek természetesen az ellenkezőjét szeretnénk bizonyítani, így a 5mart Studio Kft. segítségével egy rendkívül különleges nyereményjátékot találtunk ki a termékbevezetés mellé.

Mit lehet tudni erről a nyereményjátékról?
A 2021.11.01–2021.12.31-ig tartó nyereményjáték különlegessége, hogy valóban egy játékról beszélünk, amit a vásárlók játszhatnak. A jelenleg a piacon futó nyereményjátékoknál mindig valamilyen kódfeltöltéssel lehet nyerni, a kód pedig lehet a blokkon, a csomagoláson vagy a kupakon.
A mi esetünkben egy QR-kóddal is elérhető weblapot találunk a játékfelhívásban, amit megnyitva, a telefonunk kamerája töltődik be. A kamerát egy Globus Vital termékre irányítva pedig elkezdődik egy kiterjesztett valóság játék, amiben félig a digitális, félig a való világban kosarazhatunk a zöldségekkel, tehát zöldségeket kell bedobni a konzervdobozba. A legügyesebbek naponta, hetente és havonta nyerhetnek, akár értékes Garmin okosórákat. A fődíj, amit minden résztvevő között sorsolunk ki, 1 millió Forint Globus bankkártyán.

A játékban mely Globus termékek vesznek részt?
Kizárólag az új Globus Vital termékek, de a fődíjért a hirdetéseken is lehet játszani, például a citylight plakátokon, amelyek egész novemberben megtalálhatóak országszerte.

Milyen nyereményekért folyik a játék?
A napi nyeremények az adott nap 3 legjobb játékosának Globus promóciós termékek: pendrive, ételtároló és vezeték nélküli töltő. A heti 3 legjobb Garmin Venu® Sq órát nyer. A havi top 3 egy-egy Garmin Venu® 2-es okosórát kap. A főnyeremény pedig az említett 1 millió forint, amit az összes résztvevő között sorsolunk.(x)

 

(Termékmix magazin – 2021. novemberi szám)

Aktuális Termékmix lapszám digitális verziója itt elérhető: