A pandémia nem változtat ünnepi szokásainkon: a sütés ugyanúgy hozzátartozik a karácsonyi időszakhoz, mint a nagybevásárlás. Az év végi sütemények, édességek elkészítéséhez mára nemcsak a hagyományosnak tetsző, de a speciális étrenddel élők számára kínált hozzávalók és kiegészítő termékek kínálata is bővült. 

Sütés minőségi liszttel
„A tapasztalat azt mutatja, hogy az ünnepi időszakokban, legyen szó a karácsonyról vagy a húsvétról, amikor a kedvenc bejglik, kalácsok és különböző sütemények készülnek a konyhákban, leginkább az 1 kg-os kiszerelésű termékeinket, jellemzően a finomlisztet választják többen. Azonban a pékségek és ipari felhasználók fogyasztása az év folyamán kiegyensúlyozott, nagyobb kiugrások nem jellemzőek az ünnepi szezonban, hiszen például a klasszikus péksütemények helyét átveszik az ünnepi termékek” – ismertette Dorogi Melinda, a Celldömölki Malom Kft. ügyvezetője.
A Celldömölki Malomban már 1938-tól őröltek lisztet és a mai napig folyamatos a működése, ami által napi 100 tonna búzát őrölnek fel. A malom kínálatában a búzalisztek teljes spektruma (finomliszt, kenyérliszt, rétesliszt, búzadara, teljes kiőrlésű liszt és pizzaliszt) megtalálható 1 kg-os tasakos kiszerelésben. A vállalat célja, hogy minél több kereskedelmi láncban elérhetők legyenek a termékek, ezáltal egyre több háztartásban használhassanak jó minőségű lisztet.
A lakossági fogyasztásra szánt termékek mellett pékségeknek és ipari felhasználóknak nagyobb zsákos kiszerelésben hagyományos liszteket, mint például világos és sötét kenyérlisztet is, forgalmaz a cég. Emellett rozsliszt is elérhető a kínálatban egy másik malom által, és a minősége annak is kiváló.
Dorogi Melinda megemlítette, hogy a sütési alapanyagokat nézve, a vállalat legnagyobb vásárlóit két csoportra lehet osztani: a kisebb kovászos, kézműves pékségek, ahol a kiváló minőség elvárása az alap, de kiszolgálásuk néha komoly logisztikai kihívás az elhelyezkedésük és szűkös tárolási kapacitásaik miatt. A másik csoport olyan nagyobb pékségekből áll, akiknek fontos az állandó minőségű liszt, viszont raktáraik, silótárolóik miatt megteremtették a feltételét a gazdaságos alapanyag beszállításnak.
„A malomipar tradicionális iparág, az innováció nem magában a termékben jelentkezik feltétlenül, hanem az oda­vezető folyamatokban” – hangsúlyozta Dorogi Melinda.
„A feladatunk az, hogy ugyanazt a magas minőséget biztosítsuk a pékségeknek és a háztartásoknak a változó búzatermésből. Ehhez korszerű tárolás technológiát és laboratóriumi eszközöket, méréseket használunk, sőt a termelést sütéspróbával is folyamatosan monitorozzuk.”
A pizzaliszt megújítása egy olyan innovációs folyamat eredménye, aminek a tökéletesítéséhez megvizsgáltak több olasz, jó minőségű, itthon elérhető pizzalisztet, ami egy átlag háztartás számára már drágább árkategória. „Addig fejlesztettük ezt a pizzalisztet, amíg a tesztelt olasz pizzalisztek minőségét megkaptuk, viszont az import árrést megtakarítva árban is elérhető terméket tudtunk a tasakokba ­tölteni” – tudtuk meg.
A Celldömölki Malom pékségeknek már régóta szállít teljes kiőrlésű lisztet, amit idén ősszel 1 kg-os tasakos kiszerelésben elérhetővé tettek a háztartásoknak is, kiszolgálva ezzel az egyre egészségtudatosabb vásárlók igényeit.
„Fontosnak tartom elmondani, hogy a hagyományos lisztjeink is megfelelnek a minőségi táplálkozási igényeknek, ugyanis annyira jó minőséget képviselnek, hogy a celldömölki lisztből készült kenyerekhez nem kell adalékanyagot használni. Örömmel látom, hogy felismerve ezt a tulajdonságot, egyre több kézműves pékség, vagy akár Michelin-csillagos étterem is Celldömölki lisztet választ” – egészítette ki Dorogi Melinda. A SPAR áruházakban az ünnepi időszak előtt a Celldömölki Malom lisztkínálatát kedvezményes áron vehetik meg a fogyasztók.

Nagy az érdeklődés
„Általánosan elmondhatjuk az étkezési szokásokról, hogy az utóbbi időben trendi a ’mindenmentes’ étkezés. Így van ez a sütési szokásoknál is” – fogalmazott Hegedűsné Tóth Andrea, a BiOrganik Online Kft. kereskedelmi igazgatója. Mint említette, a cukormentes sütemények, torták készítése nagyon népszerű lett az utóbbi időben, ami ­annak is köszönhető, hogy a fogyni vágyók kevesebb szénhidrátot szeretnének bevinni a szervezetükbe, de a sütés nélküli nyersédességek készítése is egyre inkább előtérbe kerül. „Mindezek mellett a glutén- és laktózérzékeny vásárlóink is egyre több alapanyagból tudnak választani a webáruházunkból, így az ő körükben is egyre népszerűbbek a termékeink” – fűzte hozzá.
Hegedűsné Tóth Andrea lapunknak elárulta, hogy év vége felé, közeledve az ünnepekhez, a vásárlók a magasabb árfekvésű és a nagyobb kiszerelésű termékeket is megvásárolják. Mint mondta, ebben az időszakban megnövekszik az aszalvány kategóriában lévő termékeik fogyása (pl. datolya), ami szintén kitűnő választás lehet sütéshez, de a lisztek, porok kategóriában lévő sütési alapanyagok is jelentős forgalmi többletet mutatnak.
A laktózmentes kategóriában a darabolt VeganChef növényi tömbök sajtalternatívaként kitűnőek sós termékek sütéséhez, de a BiOrganik választékában megtalálható Schlagfix termékek is kiválóak. „Cukorhelyettesítő termékeink közül az eritritolt emelném ki, a bio kategóriából pedig a biosütőport és biosütő-élesztőt, mint sütési alapanyagot. Gluténérzékenyeknek számos termék található a választékunkban, melyek közül egyik legnépszerűbb a gluténmentes zabpehelyliszt” – ismertette a kereskedelmi igazgató.
Mint megtudtuk, a BiOrganik legújabb terméke a vissza­zárható dobozba csomagolt, gluténmentes üzemben csomagolt mandulaliszt, ami 500 g-os kiszerelésben kapható szezonálisan az Auchanban, INTERSPAR áruházakban és néhány nagyobb Tescóban. Ezen kívül a most bevezetésre került VeganChef növényi tömböt kínálják a sajt alternatívájaként a laktózérzékeny, illetve a vegán fogyasztóknak.
„A tavalyi évben, a koronavírus-járvány mind az első hulláma tavasszal, mind a második hulláma ősszel, óriási felfutást eredményezett forgalomban az előző év azonos időszakához képest. Az idei évben ez már másképp alakult” – ­ismertette Hegedűsné Tóth Andrea, megemlítve, hogy kisebb mérték­ben tudott a kategória nőni tavasszal a sütési szezonban, és ez várható az idei év téli időszakában is. Mindemellett a biotermékek iránt mutatkozott kisebb érdeklődés, ami a termékek magasabb árfekvésének is köszönhető. „Mindezzel együtt mi bizakodóak vagyunk, s reményeink szerint kétszámjegyű növekedést fogunk tudni realizálni a 2021-es évben – fűzte hozzá.
Az idei év utolsó hónapjaiban két új termék bevezetésének kommunikációjára összpontosít a cég: a Naturmind mandulaliszt 500 g termék több áruházlánc polcain szórólapos megjelenéssel és akciós árral jelenik meg. Óriásplakát kampányban pedig a VeganChef vegán tömbjei kaptak helyet. Ezeken kívül ebben az időszakban a nosalty.hu-n külön megjelenést is kap az egész VeganChef termékcsalád.

Magvak és aszalványok a fa alatt
„Büszkék vagyunk rá, hogy a Kalifa Európa egyik legszélesebb termékválasztékával rendelkező, gyártó és forgalmazó cége az aszalt gyümölcsök, az olajos magvak és a sütés-főzés termékek piacán – hangsúlyozta Keresztesi Ferenc, a Gilan Trading Kft. kereskedelmi vezetője.
A Kalifa több mint száz minőségi terméket felsorakoztató termékportfóliójában megtalálhatóak a legnépszerűbb sütés-főzés termékek, mások mellett a kókuszreszelék, darált dió, darált mák, mazsola, vagy újabban a 750 grammos kiszerelésben kínált datolyapaszta is, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Népszerűek a natúr magvak és ezek snack változatai is, mint például a mandula, a kesudió, a napraforgómag vagy a pisztácia.
„Az aszalt gyümölcsök terén pedig továbbra is piacvezetők vagyunk a magyar piacon, a napon szárított datolya és füge mellett fogyasztóink nagy kedvence többek között az aszalt szilva, az aszalt vörös áfonya, és az aszalt sárgabarack is, de sorolhatnánk mixeinket és csokis drazsé termékeinket is, melyek szintén nagy mennyiségben fogynak a boltok polcai­ról, főképp a karácsonyi szezonban” – ismertette a kínálatot.
A Kalifa szinte minden terméke beilleszthető az egészségtudatos értendbe, hiszen az olajos magvak jellemzően magas ásványianyag- és vitamintartalommal bírnak. A hüvelyeseknek jellemzően magas a rost-, illetve a fehérjetartalmuk is, míg az aszalványok kiváló egészségre gyakorolt hatásuk mellett remekül felhasználhatók természetes édesítőként is.
„Emellett termékeink jelentős része laktóz- és E-szám-mentes, így könnyen beilleszthetőek a szigorúbb étrendekbe is. Sajnos Magyarországon is egyre többen küzdenek valamilyen élelmiszerérzékenységgel, azonban mi ezt a fogyasztói réteget is »Örömteli egészség« szlogenünk jegyében szólítjuk meg: hisszük, hogy nem kell kényszerű lemondással járnia a »mentes« étrendnek” – említette Keresztesi Ferenc.
A Gilan Trading kereskedelmi vezetője úgy véli, hogy a koronavírus-járvány széles spektrumon érvényesíti a hatását, „sajnos a 2021-es negyedik negyedévben is”. Mint mondta, teljes mértékben elszokott a piac attól az általános áremelkedéstől, amely a 2021-es évet sújtja. Többek között kőolajhiány drágítja a csomagolóanyagokat, a papírhiány a kartondobozok áremelkedésében is kifejti a hatását, a nemzetközi szállítmányozás rendszerszintű akadozásai pedig szintén áremelkedést idéznek elő.
„Ezt a helyzetet súlyosbítja a Magyarországon is erősödő munkaerőhiány, emellett azt tapasztaljuk, hogy még nagyobb hálózatok belföldi szállítási kapacitásaival is lehetnek problémák, tehát ha mi eljuttattuk a termékeket a központi raktárakba, még az sem garantálja, hogy azok időben megérkeznek a boltok polcaira” – ismertette a kialakult helyzetet Keresztesi Ferenc, hangsúlyozva, hogy a Kalifa időben beruházott a raktárbővítésbe, így a vállalat minden partnerét ki tudja szolgálni a karácsonyi szezonban.
Mint megtudtuk, a 2020-ban indult „Örömteli egészség” arculatváltást és az új csomagolásba került termékeket a karácsonyi szezonnal összhangban idén is november-decemberi kampánnyal támogatják. A Kalifa elsősorban piacvezető magazinokban elhelyezett hirdetéseken keresztül szólítja meg fogyasztóit, de a kampány kiegészül közösségi média és Google Ads hirdetésekkel is.

Ünnepi díszben
A Dr. Oetker kínálatában olyan klasszikus sütési hozzá­valók szere­pelnek, mint a Dr. Oetker Sütőpor, Vanillincukor vagy Élesztő, amelyek már generációk óta gondoskodnak arról, hogy minden recept sikerüljön. Ezenkívül rendkívül széles választékban találhatóak meg dekor termékek, amelyek segít­ségével a sütemények, torták még kívánatosabbá és ­egyedivé varázsolhatóak.
„A pandémia miatt az emberek sokkal több időt töltenek otthon, így többet sütnek-főznek, amelynek köszönhetően nő a termékeink iránti kereslet. Az ünnepi szezon kiemelkedően fontos vállalatunk számára, mert az éves forgalmunk nagy része ebben az időszakban realizálódik” – fogalmazott Antal-Kutassy Csilla, a Dr. Oetker Kft. szenior termékmenedzsere.
Mint mondta, a Dr. Oetker a 2021-es ünnepi időszakban is kínál szezonális dekor termékeket, amelyekkel még egyszerűbb a karácsonyi sütemények díszítése. Ilyen a fehér és piros színű Díszítő Cukormáz, vagy fenyőfa, hópehely formájú dekor cukrok. Ezenkívül megtalálható a kínálatban Mézeskalács és Habcsók süteménypor is.
A vállalat nem feledkezett meg azokról sem, akik folyamatosan diétáznak, vagy ételintoleranciával élnek. Az egészségtudatos fogyasztók számára kínálnak cukorcsökkentett termékeket, mint például a Házi Krémes Krém csökkentett cukortartalmú verziója. Ezenkívül megemlíthető a Szárított rozskovász termék, amelynek segítségével az év végi nagy ­sütés-főzés során is könnyen lehet otthon kenyeret sütni, vagy a Creme VEGA, amely tökéletes vegán tejföl alternatíva.
Mint megtudtuk, a Dr. Oetker termékek az év végén is átfogó, teljes körű marketing támogatást kapnak, amely azt jelenti, hogy a vállalat készül TV-hirdetéssel, ünnepi receptesfüzettel, amely bizonyos magazinokban külön megtalálható lesz, illetve fontos szerepet kap az online kommunikáció. Ezenkívül a www.sutnijo.hu oldalon számos karácsonyi recept, tipp és trükk lesz megtalálható.

Könnyen és finomat
„A Tante Fanny több, kifejezetten a karácsonyi időszakhoz kapcsolódó limitált kiadású termékkel jelentkezik minden évben. Ezek között idén megtalálható a bejgli tészta, mézeskalács tészta, vaníliás­kifli tészta, linzertészta és újdonságként egy fekete-fehér süteménytészta is. Ezek a termékek minden évben nagy sikernek örvendenek, hiszen nagyban megkönnyítik a karácsonyi sütemények elkészítését azáltal, hogy nem magunknak kell begyúrni a tésztákat. A bejgli tészta az alaptésztákhoz hasonlóan sütőpapírra feltekerve kerül a boltok polcaira, így a vásárlóknak nincs más dolguk, mint megtölteni kedvenc alapanyagaikkal és betenni a sütőbe” – mondta Müller Zita, a Maresi Foodbroker Kft. brand managere.
Mint említette, közönségkedvenc a mézeskalács tészta is, amit egy tömbben lehet kapni, és mindenki a kedve szerinti vastagságra nyújthatja, majd alakíthatja, gyúrhatja kreatívabbnál kreatívabb formákra. A limitált kiadású termékek mellett előszeretettel vásárolnak a fogyasztók ebben az időszakban is a leveles-, és élesztős leveles tésztakínálatból, amikből akár sajtos rudak vagy pogácsák is készíthetőek.
„Egészségtudatos fogyasztóink számára a Tante Fanny friss tönkölyös leveles tésztáját és friss teljes kiőrlésű rétestésztáját ajánlanám. Mindkét termék laktózmentes ­étrenden élők, vegetáriánusok és vegánok számára is ajánlott” – ismertette a brand manager.
Müller Zitától megtudtuk, hogy idén meglepetés várja majd az üzletekben a vásárlókat, ugyanis minden Tante Fanny karácsonyi tészta hátuljára (kivéve a bejgli tészta) egy 5 receptet tartalmazó receptfüzetet ragasztottak.Ezenkívül tizenöt INTERSPAR áruházban hűtőknél elhelyezett polczászlókkal is találkozhatnak majd a vásárlók. A Tante Fanny nagy hangsúlyt fektet az online kommunikációra is, weboldala mellett megtalálhatóak az Instagramon és a Facebookon is, ahol a követők mindig az adott időszakhoz tartozó ­receptekkel találkozhatnak.

Sütési alapanyagok: az eladások többsége a nagyobb üzletekre koncentrálódik

A sütési alapanyagok, mint a liszt, cukor, étolaj a pandémia első hullámaiban az abszolút nyertes kategóriák közé tartoztak.
Az elmúlt 12 hónapban – 2020 szeptembere és 2021 augusztusa között – a korábbihoz hasonló felvásárlási láz már nem volt jellemző, így a fogyasztói magatartás megváltozása ezen kategóriák trendjeiben is visszaköszön.

Liszt
A liszt kategória eladása átlépte a 16 milliárd forintot a vizsgált időszakban, ami 4%-kal marad el az előző év azonos időszakához képest. Mennyiségben ­10%-os visszaesést regisztráltunk, így közel 90 ezer tonna fogyott a hazai kiskereskedelemben.
A piacon továbbra is a búzafinomliszt áll az élen – az értékbeli eladások kétharmadát teszi ki, és a kategória visszaesésében is ez a szegmens a meghatározó. A második helyen áll 7%-os piaci részesedéssel az étkezési búzadara, majd őket követi 6%-os piacrésszel a búzarétesliszt. Szintén ­6%-ért felelnek a kenyérkeverékek, amelyek ­eladása ­viszont erősödött a vizsgált időszakban.

Cukor
4%-kal gyarapodott a cukor kategória értékbeli forgalma egyik időszakról a másikra, ezzel meghaladta a 200 milliárd forintot. Mennyiséget tekintve a piac mérete változatlan maradt, megközelítőleg 80 ezer tonnát vásároltunk a hazai üzletekben.
Jelentősen – értékben 33%-kal – erősödtek a kereskedői márkák, míg a gyártói márkák eladásai 12%-kal csökkentek. Ezzel a saját márkák már a piac forgalmának 44%-áért felelnek.

Étolaj
Étolajra a vizsgált 12 hónapban több mint 40 ­milliárd forintot fordítottak a magyar vásárlók, 25%-kal bővült a kategória értékben az előző évhez képest. A növekedés azonban az árszínvonal emelkedésének köszönhető, hiszen a mennyiségi eladások ezzel párhuzamosan 1%-kal csökkentek, nagyjából 74 ezer liter étolajat vásároltunk.
Kereskedői márkákból származik a bevételek 57%-a. A saját márkás termékek forgalma forintban mérve 30%-kal, a gyártói márkás étolajaké közel 19%-kal nőtt a vizsgált időszakban.
A kategória legnagyobb szegmense változatlanul a napraforgó olaj, a vizsgált időszakban az értékbeli eladás 92%-át hasítja ki.
A fenti három kategória értékesítése a 401 és 2500 m2 közötti, valamint az ennél is nagyobb üzle­tekre koncentrálódik. A forintban mért eladások több mint 70%-a ezekben a csatornákban realizálódott.


Ünneplés felkészülten

Közeledik az élelmiszeripar egyik legfontosabb vásárlási időszaka – a karácsony. Ez az az időszak, amikor a fogyasztók az ünnepi ételek, sütemények elkészítéséhez a megszokottnál több, változatosabb kínálatot várnak el a kereskedőktől.
A tájékoztatás szerint az Auchan áruházaiban a kategória szinte minden szegmensében egyre nagyobb arányban fogynak a prémium termékek. Az édes és sós sütemények elkészítéséhez szükséges alap- és kiegészítő anyagok ­mellett sokan keresik a félkész termékeket is. Egyre nagyobb az igény a kényelmi termékekre, így az előkészített tortalapokra, habokra, díszítő elemekre stb. De a tartós pék- és cukrásztermékek forgalma is megnő: csaknem negyedét teszik ki a szezonális termékek az év végén.
Mint megtudtuk, az ünnepi időszakban a vásárlók a karácsonyi sütéshez kapcsolódó hagyományos és trendi termékeket keresik: az olyan alaptermékek, mint pl. a liszt, cukor, margarin, pudingpor, tejszínhab, tojás stb. mellett az ünnepi időszakban egyre nagyobb szerepet kapnak különböző szezonális fűszerek, magvak, egzotikus gyümölcsök.

Széles választékkal
A SPAR és INTERSPAR üzletekben vásárlók várhatóan idén is nagyobb mennyiségben vásárolnak a klasszikus és szezonális termékekből. Ezért az idei karácsonyi szezon során a tavalyihoz képest még szélesebb választékkal, több sütési alapanyagválasztékkal (mások mellett tojás, sütőpor, ­vaníliacukor, tejtermékek, külön­féle lisztek és gabonatermékek, egzotikus aszaltgyümölcsök, magvak, pudingporok, kakaó, fűszerek, süteményalapok stb.) áll a vásárlók rendelkezésére az áruházlánc. Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője szerint számtalan fajta liszt és gabona létezik, amelyek különösen alkalmasak különféle süteményekhez vagy süteményekhez. A nagy brandek mellett a SPAR saját márkás termékei is népszerűek.
„A korábbi évekhez hasonlóan igyekszünk a vásárlók igényeit minél szélesebb körben kielégíteni, így egész évben az állandó választékban, illetve szezon időszakban in-out jelleggel is kínálunk termékeket az egészségtudatos, illetve a speciális táplálkozást követő vásárlók számára” – mondta Maczelka Márk, megemlítve, hogy a sütési alapanyagok mellett a sütési kellékek is változatlan népszerőségnek örvendenek.
„Szórólapjainkban tematikus sütési oldalakkal készülünk és az október 21-től érvényes »Ünnepi készülődés« katalógusunk is nagyon sok ajánlatot tartalmaz. Ezen kívül a legnagyobb sütési kellék partnereink üzleteinkben külön állványon összegyűjtve is kínálják a karácsonyi sütéshez szükséges termékeket” – ismertette a kommunikációs vezető.

Minden, ami a sütéshez kell

Az ALDI a karácsony előtti időszakban – az alapvető sütési alapanyagokon kívül – szezonális termékekkel bővíti kínálatát, ennek köszönhetően az áruházlánc vásárlói a kedvelt ünnepi házi süteményekhez minden alapanyagot megtalálnak a polcokon. A bejglihez, zserbóhoz elengedhetetlen dió ebben az időszakban darált formában is beszerezhető, illetve az állandó kínálat részét képező kókuszreszelék, porcukor, sütőpor, vaníliás cukor szintén megvásárolható az ALDI üzleteiben. A sütési hozzávalók között – az ALDI tapasztalatai szerint – kedveltek a saját márkás Bella és Back Family termékcsalád kedvező árú, magas minőségű termékei is, mint a 400 grammos Bella csokoládé.

Az ALDI a koronavírus-járvány mellett is az elmúlt években tapasztalt forgalomra számít, és arra készül, hogy a vevők a szokott módokon fogják beszerezni az ünnepi süteményekhez elengedhetetlen minőségi alapanyagokat. „A tapasztalatok alapján a szezonból fakadóan még többen fognak otthonaikban főzni, sütni, ez valószínűleg tovább fogja növelni a termékek forgalmát. Az áruházlánc erre tudatosan készül” – fogalmaztak lapunknak.

Az ALDI az ünnepek előtt újdonságokkal, különféle akciókkal, displayekkel készül a vásárlói számára. Ebben az időszakban külön blokkban rendezve kínálja a sütéshez szükséges termékeket, ezzel is megkönnyíti a szezonális desszertek, sütemények hozzávalóinak összeválogatását, beszerzését. Mint megtudtuk, a szezonális választék mellett az állandó szortimentben fellelhető, új termékekből is választhatnak a vásárlók, például a nyáron bevezetett saját márkás Riquet csokoládék kiválóan alkalmasak a kedvelt szezonális sütemények elkészítéséhez. A választék tejcsokoládét, mogyorós tejcsokoládét, étcsokoládét és fehér csokoládét tartalmaz.

„A folyamatos innovációnak és egyre bővülő mentes termékválasztéknak köszönhetően az egészségtudatos vásárlók is megtalálhatják az ALDI üzleteiben a számukra szükséges alapanyagokat” – közölte lapunkkal az ALDI. Mint ismertették, a sütéshez elengedhetetlen csokoládéból gazdag cukor- és gluténmentes választékot kínál az áruházlánc, a saját márkás 90 grammos Choceur maltitos táblás csokoládé az alábbi ízekben érhető el: tejcsokoládé, mogyorós tejcsokoládé, kekszes tejcsokoládé, étcsokoládé és fehér csokoládé.

A vega és vegán életmódot folytató vásárlók is széles kínálatból választhatnak, az ünnepi időszak süteményeihez szükséges alapanyagok számukra is mind rendelkezésre állnak. Az ALDI kínálatában – többek között – magtalálható a saját márkás 400 grammos bio natúr kókuszkrém, bio natúr zabkrém és bio natúr mandulakrém, valamint az áruházlánc növényi habalapokat és főzőkrémeket is kínál vásárlói számára.

Mint elárulták, az ünnepi készülődésre az ALDI kiemelt figyelmet fordít. A szezonálisan elérhető sütési hozzávalóinak kínálatára szórólapos és webes megjelenéssel, valamint a közösségi médiumok felületein való megjelenéssel hívja fel vásárlói figyelmét. 

 

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. novemberi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM DIGITÁLIS VERZIÓJA - LAPOZZON BELE