Az, hogy valami egészséges, sok mindent jelenthet. Az átlagember számára jelentheti a vitaminban és értékes tápanyagokban gazdag élelmiszert, ami egészségesen tartja és energiával tölti fel. Egy ételallergiás ember számára a mentes termékek jelenthetik ugyanezt. Egy két évvel ezelőtti felmérés azt mutatta, hogy az európai felnőtt lakosság körében Magyarországon a legmagasabb az elhízottak aránya, így számukra az egészséges ételt a zöldségek, valamint a csökkentett szénhidráttartalmú élelmiszerek jelenthetik.

…És itt van még a bolygónk is! Földünk egészségét a minél kisebb környezeti lábnyommal előállított termékek szolgálják. Az élelmiszergyártók egyre érzékenyebbek, egyre jobban odafigyelnek ezekre az igényekre, alkalmazkodnak a fogyasztói elvárásokhoz, a fenntarthatóságot is szem előtt tartva. A pandémia mindenki számára egyértelművé tette, hogy semmi nem olyan fontos, mint az egészség és annak megőrzése.

A BOLYGÓNK EGÉSZSÉGE IS FONTOS
Az Alpro termékek egytől egyig 100%-ban növényi alapúak, természetes módon laktózmentesek, többek között beilleszthetőek a  flexi­tá­ri­ánus, vegetáriánus, illetve a vegán értrendbe is. „Minden termékünk előállítása során törekszünk arra, hogy minél alacsonyabb széndioxid- és vízlábnyomot hagyjunk magunk után. Tehát, akár szójarajongó ­valaki, esetleg a mandula szerelmese, mindenképp gondol a bolygóra is termékeink fogyasztásával, hiszen fenntartható termelési folyamatainkat folyamatosan fejlesztjük. Ez a törekvés a Danone „Egy életünk van és egy bolygónk” jövőképének szerves részét képezi. A megváltozott körülmények és fogyasztói szokások, az egyre nagyobb teret nyerő flexitáriánus étrend, ezen belül a növényi kategória építése kiemelt prioritású ­számunkra” – tudtuk meg Kajtár Nórától, az Alpro brand managerétől.
Az Alpro eladásainak nagy részét az italok teszik ki, ez a legnépszerűbb kategória. A fogyasztók ezen a kategórián keresztül lépnek be a növényi alapú termékek világába. Teszik ezt akkor, ha életmódváltásban gondolkoznak, vagy szeretnének új, egészség- és környezettudatos táplálkozási irányokat megismerni, vagy esetleg bizonyos intolerancia miatt kényszerülnek a váltásra. „A közeljövőben szeretnénk tovább növelni a növényi kategória – és ez által az Alpro márka fogyasztói ­bázisát. Továbbra is nagy hangsúlyt tervezünk fektetni a vásárlóink igényeire, és olyan innovációkat bemutatni, amelyek valamilyen konkrét fogyasztói igényre válaszolnak. Nagyon népszerűek a tavaly bevezetett, innovációs díjat nyert kókuszgurtjaink. E közkedveltségnek az oka leginkább az, hogy ezek az első olyan növényi alapú joghurt kultúrát tartalmazó készítményeink, amelyek nem szójából, hanem valamilyen más növényi összetevőből – jelen esetben kókuszból – készülnek. Ezen túlmenően nagyon finomak is ezek a termékek, és többféle ízben elérhetőek, ezáltal a változatosságot is biztosítjuk” – magyarázta a brand manager.

AZ ELHÍZÁS ELLEN – MEGHIZLALT SALÁTÁVAL
A Covid-19 világjárvány előtti években az Eisberg Hungary Kft. növekvő eladási adatai is tükrözték azt az általános trendet, hogy lassan bár, de biztosan erősödött idehaza is az egészségesebben, változatosabban étkezők tábora: a sült/grillezett hús mellett egyre több magyar tányérján és egyre többször már saláta (is) szerepelt köretként. „A pandémia alatt sajnos nem lettünk egészségtudatosabbak: mozgásszegényebb életmódot folytattunk stresszevéssel és egyéb evési zavarokkal koronázva. Kevesebbszer mentünk bevásárolni, kevesebbszer vásároltunk friss, rövid eltarthatóságú zöldségeket, salátákat. Az ­első hullám alatt a retail vásárlási gyakoriság csökkenése, illetve a HoReCa szektor válsága miatt az Eisberg forgalma némiképp visszaesett, de a 2. hullámban az élelmiszerláncok forgalma erős tudott maradni, ami ellensúlyozta a bezárt vagy korlátozottan üzemelő éttermek miatt kieső bevételt. Az elmúlt időszak ugyanakkor rávilágított a termékbiztonság fontosságára, megnőtt az ellenőrzött forrásból származó termékek, így az Eisberg saláták iránt is a kereslet” – tudtuk meg Szalai Judittól, az Eisberg Hungary Kft. kereskedelmi és marketing vezetőjétől.
Piacvezetőként fontos a cég számára, hogy minden évben megújuljanak, új zöldség- vagy salátafélével kedveskedjenek a fogyasztóknak, illetve új koncepcióval növeljék elköteleződésüket a márka iránt. „Ilyen volt tavaly az Alkossuk meg együtt Az Ország Salátáját! kampány, amellyel nemrég elnyertük Az Év Promóciója különdíjat. 2020. augusztusában a saláta­rajongók social media felületeinken szavazhattak az alkotókra, bevonva őket ezzel a termékfejlesztés izgalmas folyamatába. Az innováció azonban nemcsak új terméket jelent, hanem új gyártástechnológiát: három éve üzembe helyeztük egyedülálló, a zsenge baby leveleket kímélő, ­mosó és szárító berendezésünket, a napokban kerül napelem az ­épület tetejére, s keressük a legjobb és legbiztonságosabb módot a vízvisszaforgatásra is” – magyarázta a vezető.
Az Eisberg Hungary Kft. május hónapban nagy kampánnyal készül: elindítják a Május a Salátázás Hónapja programot. Több média is foglalkozott mostanában az elhízás kérdésével: a Covid-19 árnyékában még fontosabb, hogy kevesebb túlsúlyos vagy elhízott ember legyen. „Ehhez mi úgy járulunk hozzá, hogy a szokásosnál is több fórumon és hangosabban hirdetjük, hogy salátázni egészséges. A social media nyereményjátékunk mellett nagy bolti akciós kedvezményekkel igyekszünk minél több emberhez elvinni a salátázás örömét. A Salátázás Hónapjában „meghizlaltuk” Az Ország Salátáját, ami május közepétől már 150g-os kiszerelésben elérhető, változatlan áron. Mondd el nekünk Te is az Eisberg Magyarország facebook oldalán, miért szereted a salátát!”

ÜVEGBE ZÁRT TERMÉSZET
A Donum Terrae magolajok, magkrémek és gyümölcsecetek válogatott körét öleli fel, amelyek a legkiválóbb minőségű alapanyagokból készülnek, egészséges és finom ízeket hozva el minden olyan háztartásba, ahol fontos, hogy zamatokban és tápértékben egyaránt gazdag ételek kerüljenek az ­asztalra. A természetesség, a természetközeliség mellett a hagyományos és értékmegőrző szüretelésnek, ­feldolgozási és előállítási eljárásoknak (például meleg sajtolás, kézi ­válogatás, hidrauli­kus préselés) köszönhető az, hogy sikerül megmásítatlanul üvegbe zárni a természet “gyümölcseit”. Ezért is a ­márka neve a Donum Terrae, azaz a föld ajándéka. „Küldetésünk, hogy a magolajok, magkrémek és gyümölcsecetek minél inkább beépüljenek a mindennapi étkezéseinkbe. Egyrészt, mert rendkívül egészségesek és rendszeres fogyasztásukkal sokat tehetünk szervezetünk megfelelő működéséért, másrészt, mert felhasználási módjuknak csak a fantáziánk szab határt. Arról nem is beszélve, hogy fantasztikusan finomak” – tudtuk meg Zentai Kingától, a Donum Terrae ­kereskedelmi üzletág vezetőjétől.
Az innováció, illetve annak életképessége nagyban függ a közönség egészségtudatos tájékozottságától, illetve fogyasztási szokásaitól. „Innovációnak én ebben a szegmensben azt látom, ha valóban visszatérünk a gyökereinkhez és minőségi, megmásítatlan formájában nyújtjuk a közönségünknek, vásárlóinknak mindazt az ízvilágot és minőséget, amit anno 20–30 éve már megszerettek és szívesen fogyasztottak." – vélekedett a vezető.
A fogyasztók favoritja a már sok éve nemzetközileg is elismert Donum Terrae Tökmagolaj és Tökmagkrém, melyek 2020-ban – idáig egyedülálló módon – a saját kategóriájukban elnyerték a maximális 3 csillagot a Great Taste Award megmérettetésén. „Idén a Donum Terrae Törökmogyorókrémünket is indítottuk az angliai Great Taste Award-on, valamint az új cukormentes édes Mogyorókrémünk lett meglepően kelendő. Már a finisben vannak a saját hozzáadott cukroktól mentes csokijaink és bonbonjaink, így azok hamarosan már kaphatóak lesznek. Ezen kívül idén szeretnénk még több termékkörrel bővíteni a portfóliónkat, de még gyűjtjük az adatokat és a visszajelzéseket. Tervezünk őszre-télre mákkrémet és gesztenyekrémet, szeretnénk saját kézműves, natúr hozzáadott cukroktól mentes szörppalettát indítani, tervezőasztalon van egy teljesen növényi, gluténmentes tésztacsalád és szokásunkhoz híven idén is ott lesznek a Donum Terrae gluténmentes, cukormentes szaloncukrok is a boltok polcain” – árulta el terveiket Zentai Kinga.

A VEGÁN ÉTRENDBE IS BEILLESZTHETŐ KONZERVEK
A vírushelyzet következtében kialakult pánikvásárlás során a fogyasztók többségének az volt a fő célja, hogy tartós élelmiszerhez jusson, kevésbé foglalkoztak azzal, hogy mi az egészségesebb alapanyag, élelmezési megoldás. A felhalmozás következtében azonban a zöldségkonzerveket is előnyben részesítették és keresték a változatos felhasználási ötleteket. „Ezáltal lehetőség nyílt arra, hogy megismerjék, hogy a Globus zöldségkonzervek hőkezeltek, nem tartalmaznak tartósítószert és adalékanyagoktól mentesek. Úgy látjuk, hogy nemcsak egy adott időszak eladására hatott pozitívan a pandémiás helyzet, hanem a jövő eladásaira is. Hiszen a fogyasztók, az eddig is kedvelt top termékek mellett, a konzervek szinte teljes választékát kipróbálták, ami vélhetően rendszeres vásárlást, további fogyasztást eredményezhet” – tudtuk meg Dankó Árontól, a Globus Konzervipari Zrt. regional brand managerétől.
A top kategóriák továbbra is a kukorica, borsó és a bab­félék, hiszen ezek a magyar konyha megszokott alapanyagai közé tartoznak. A Globus zöldségkonzervek az egészséges táplálkozás alappillérei lehetnek, hiszen hőkezeltek, nem tartalmaznak tartósítószert és adalékanyagoktól mentesek. Az egyre ismertebbé vált vegán étrendbe gond nélkül beilleszthetőek. „Szinte minden termékünk kapcsolódik az egészséges vonalhoz, mert a már említett fő jellemzők közel a teljes termékkínálatunkra igazak. Globus Vital termékeink tovább erősítik az egészséges vonalat, a termékcsalád például fogyasztásra kész cereáliák változatait is tartalmazza, mint a Globus Vital Quinoa, amit mi gőzben puhára párolunk és máris tálalásra kész!” – fejtette ki a manager, és elárulta, hogy egyedülálló termékfejlesztéssel is készülnek. Az új Globus termékek hamarosan elérhetőek lesznek.

ÜDV, BORSÓFEHÉRJE!
A jó minőséget a fogyasztók a márkával intenzívebben azonosítják, ami megjelenik a brand termékek fogyásában is. „Keresettek a magasabb hústartalmú termékeink, az Excelsior termékcsalád alatt megtalálható érlelt Kőrishegyi sonkáink, valamint a minőségi főtt, illetve füstölt-főtt sonkáink is (Esterházy, Prágai, Extra Sonka), amelyek mindemellett alacsony zsírtartalmúak is” – tudtuk meg Szappanos Pétertől, a Pápai Hús Kft. ügyvezetőjétől. A Pápai Hús a sonkáiról lett ismert és elismert, melyek szeletelt verziókban is egyre szélesebb körben elérhetőek, de a teljes országot lefedő disztribúciónak köszönhetően a füstölt termékek terén is jelentős piaci súlyt sikerült elérniük, immár nem csak szezonokban.
„A publicitást tekintve pedig az új Pápai vegán termékeink is igencsak keresettek; ez a piac nagyon dinamikusan formálódik, még csak most fog igazán „pozicionálódni”, mind a gyártóknál, mind a fogyasztók körében” – avatott be az ügyvezető. A húspótló vegán, illetve vegetáriánus készítmények rendkívül dinamikusan fejlődnek az egész világon, elsősorban környezettudatos megfontolások miatt. Ezért ebben nagy potenciál van. Azonban mivel teljesen új szegmens, ezért az út sem egyszerű a gyártástól a polcokra kerülésig. „A Pápai Ízek vegán termékcsaládunk alapja a borsófehérje. Míg a húsevők könnyen be tudják vinni a megfelelő mennyiségű fehérjét és B vitamint, addig a vegán étrendnél ez jóval nehezebb feladat. Ezért volt fontos számunkra, hogy minél magasabb fehérjetartalmú növényből készüljenek a termékeink. Valamint a szóját kizártuk az alapanyagok sorából. Egyelőre kétféle szendvicsfeltétet, egy burgerpogácsát, kétféle ízű pástétomot és egy frankfurtit gyártunk ebben a kategóriában. De készülőben van további három termék, illetve fejlesztés alatt még jó pár” – árulta el Szappanos Péter.

60 GRAMM VITAMINOS FINOMSÁG
Kijelenthetjük, hogy napjainkban egyre tudatosabbak a fogyasztók, a vírus megjelenése óta pedig ez a tudatosság jobban felerősödött, hiszen az egészség megtartása még fontosabbá vált. „Éppen ezért igyekszünk mindig azonnal alkalmazkodni fogyasztóink igényeihez, elvárásaihoz, hogy megtarthassuk a piacon betöltött pozíciónkat. A vírushelyzet kialakulása miatt a zabszeleteink széles skáláját funkcionális zabszeletekkel is kiegészítettük, amelyek piaci fogadtatása várakozásainkon felüli volt” – árulta el Lázár Kitti a S.P.I.N. Kft. marketing managere.
A zabszeletek fő összetevője az Angliából származó prémium zab, ezért minden szelet magas rosttartalommal rendelkezik, B1 vitaminban gazdag, így könnyen beilleszthető és kiváló kiegészítőként szolgál az egészséges, kiegyensúlyozott étrendhez. „Prémium zabszeleteinket minden egészségtudatos embernek ajánljuk, akiknek fontos az összetevők minősége, vagy szeretnének egy kis plusz energiát nyerni egy hosszú, fárasztó napon, de azoknak is, akik szeretik az édes, de tápláló snackeket. Jelenleg három új ízzel jelentünk meg a piacon, azonban folyamatos fejlesztéseinknek köszönhetően hamarosan szeretnénk szélesíteni a 60 g-os funkcionális szeleteink portfólióját” – árulta el a marketing manager. A citrom-levendula ízű zabszelet zöld tea kivonatot, valamint A-, D-, E-vitamint is tartalmaz, amelyek 100%-ban fedezik az ajánlott napi referencia beviteli értéket. A narancsos-kakaós zabszelet magas lenmag tartalma jótékony hatást gyakorol a szívünkre, ereinkre, de még a bőrünket is megszépíti az E-vitaminnak köszönhetően. A liofilizált málnával megszórt szelet pedig BCAA-t (L-leucin, L-izoleucin, L-valin) tartalmaz, amelyről köztudott, hogy a szervezetünk nem képes előállítani, így a táplálkozásunkkal tudjuk biztosítani a meg­felelő mennyiséget.

„ÖRÖMTELI EGÉSZSÉG”
Tavaly, a 2020-as első, illetve kisebb mértékben a második ­negyedévben a „járványkamra-jelenség” pörgette az eladásokat, amely az egészséges élelmiszerek kategóriában is ­éreztette a hatását. „A Kalifa márka termékei közül az olajos magvak, mint például a dió, a mandula, a pisztácia és a kesudió kiemelkedő mennyiségi növekedést mutattak, ezen termékek belföldi fogyasztása összességében több mint 40%-os emelkedést produkált az előző évek adott időszakához képest” – mondta Biró Dániel, a Gilan Trading Kft. kommunikációs vezetője.
Az egészséges élelmiszerek iránti megnövekedett igény az élelmiszer-felvásárlási láz enyhülése után is megmaradt, azonban a lendületet már inkább a tudatos, egészséges táplálkozás megatrendjéből nyeri, amely évek óta stabilan erősödik, a pandémia pedig jelentősen fel is gyorsította ezt a folyamatot. „Köztudott, hogy a természet „egészségkapszuláinak” is nevezett olajos magvakat különösen kedvező tápanyagprofil jellemzi. Nem véletlen, hogy a vegetáriánus és vegán étrendet követők körében annyira népszerűek a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, minőségi fehérje-, zsír- és szénhidrátbevitelt garantáló olajos magvak. Hozzáadott cukrot nem tartalmazó aszalt gyümölcs termékeinket pedig sokan fogyasztják organikus desszertként, vagy természetes édesítőként süteményekbe, szószokhoz, illetve akár a reggeli chia pudingba.
Büszkék vagyunk arra, hogy a Gilan Trading Kft. az aszalt gyümölcsök, az olajos magvak és a ­sütés-főzés alapanyagok piacán európai szinten is az egyik legszélesebb termékválasztékot kínáló cég. Termékeink jelentős része semmilyen adalékanyagot nem tartalmaz, de például alacsony (maximum 1%) sótartalmú snack termékeinkre is a sós rágcsálnivalók egészséges alternatíváiként gondolunk, hiszen ezekből is értékes tápanyagokhoz, nélkülözhetetlen ásványi anyagokhoz juthatunk – persze csak mértékkel fogyasztva” – fogalmazott a kommunikációs vezető, aki még annyit elárult, hogy: „A Kalifa tavaly az arculatváltás útjára lépett, „Örömteli egészség” szlogenünk jegyében folyamatosan újulnak meg a csomagolásaink. Tavaly év végén vezettük be 750 grammos kiszerelésben kapható Datolya paszta termékünket, amely klasszikus sütemények könnyen kezelhető és magas élvezeti értékű reform alapanyaga. Ezen az úton haladunk tovább a 2021-es évben.”

FITT ÉS AKTÍV PÉKÁRUK
A pandémiás helyzet magára a pékáru és péksütemény kategóriára egészében hatott. Mivel ezek a termékek jellemzően nem előre csomagoltak, így érezhető volt a fogyasztói bizalomcsökkenés az előre csomagolt termékek javára.
„A magyar fogyasztók kevésbé nyitottak az újdonságok fogadtatására a pékáru kategóriában, a legnépszerűbb termékeink közé tartozik továbbra is a klasszikus túrós táska, sajtos pogácsa és kakaós csiga. Az emberek általános előítélete a pékárukról sajnos az, hogy egészségtelenek. Ezt a trendet igyekszünk megváltoztatni különböző innovatív termékek fejlesztésével. Eddig is volt a kínáltunkban két, az egészségtudatos célcsoportnak kedvező termék: a szénhidrát-csökkentett kakaós csiga és a fitt szilvás táska. A fogyasztói trendekkel összhangban pedig megalkottunk egy új termék­családot, ami ezt a termékkört tovább bővíti: a Pek-Snack Fitt-et, ami az év második felében lesz elérhető a fogyasztók számára.
A Fitt Protein fehérjével dúsított pizzák teljes kiőrlésű tésztával, laktózmentes sajttal és édesítőszerrel készülnek. A Fitt Aktív barackos fánk, szilvás táska és kakaós csiga pedig 30–50%-kal csökkentett szénhidráttartalommal rendelkezik. A Pek-Snack Fitt termékeket úgy alakítottuk ki, hogy a lehető legtöbb diétás céllal összhangban álljanak. A Fitt Protein termékcsalád termékei (csirkés és sonkás pizza, túrós táska, stangli) az aktív életmódot élők számára változatos és izgalmas fehérje forrás. A Fitt Aktív a diétázó, súlyukra odafigyelő fogyasztók számára a hagyományos pékáruk kiváló helyettesítője. A Fitt Vegán termékcsalád a növényi ételeket preferáló fogyasztói igényt ­elégíti ki” – ­mutatta be új termékcsaládjukat Nock-Vető Katalin, a ­Pek-Snack Kft. marketingvezetője, majd hozzátette: „Igyekszünk a legújabb fogyasztói trendeknek, igényeknek megfelelni, hogy mindenki érzékenységektől és személyes preferenciától függetlenül találhasson olyan terméket, ami megfelelő számára.”

SALÁTÁKKAL RUTINNÁ VÁLIK AZ EGÉSZSÉG
Az elmúlt években a hazai fogyasztók részéről is egyre nagyobb figyelem összpontosult az egészséges étkezésre. Érdekes tendencia például, hogy míg korábban a téli időszak a savanyúságok szezonja volt, ma már egyre szívesebben nyúlnak a fogyasztók a csomagolt saláták után, felismerve, hogy ez a termékkategória szezonon kívül is ugyanazt a frissességet és minőséget biztosítja számukra, mint a nyári időszakban. Érdemes kiemelni, hogy egyre többen választják az egészségtudatos táplálkozást valamilyen ételérzékenység miatt is, így azok a termékek is nagyobb hangsúlyt kapnak, amelyek nekik kínálnak megoldást, hogy kompromisszumok nélkül élvezhessék a változatos ízeket.
„Termékeink konyhakészek, aminek mindenki örülhet, aki a változatos és egészségtudatos étkezést praktikusan, időtakarékosan szeretné megoldani. Az elmúlt évek intenzív termékfejlesztéseinek köszönhetően a hagyományos csomagolt mono saláták és mixek mellett már egyre több speciális fogyasztói igényre is kínálunk megoldást a portfóliónkkal. A laktózmentes mozzarellagolyókkal készült Caprese salátatál például egy olyan kényelmi étel, amelyet a laktózérzékenyek is fogyaszthatnak; emellett egy egész termékcsaláddal – az 5 perc alatt saláta­tálakkal – is ott vagyunk a convenience kategóriá­ban. Egy izgalmas újdonságunk a gyerekeknek szánt Árven Garden termékcsalád, amelynek küldetése már fiatal korban vonzóvá tenni az egészséges táplálkozást” – ismertette szortimentjüket Lóczki Zsuzsanna, a K&K Family kereskedelmi és marketingvezetője.
A mentes vagy egészségtudatosabb megoldásokat kereső fogyasztók számára izgalmas innováció a zöldségspagetti, mely hagyományos száraztészták alternatívájaként fogyasztható. „Igyekszünk újítani kiszerelések terén is: a közelmúltban bevezetett Duo Pack termékünk 2×1 adagos, így jó választás lehet a kisebb adagokat vagy takarékos termékeket keresők számára; a 3in1 Supreme pedig a salátakeverék mellett ropogós magvakat és öntetet is tartalmaz, hogy a sietős napokon se kelljen lemondaniuk a fogyasztóknak az egészséges, könnyed fogásokról. Szeretnénk további termékekkel is reflektálni a szezonalitásra, mert úgy látjuk, hogy a fogyasztók számára különösen izgalmas az, ha egy limitált ideig elérhető terméket próbálhatnak ki. Ezen túl pedig tovább dolgozunk a komplett megoldásokon, hogy a nyüzsgő hétköznapokban is rutinná válhasson az egészség” – osztotta meg gondolatait a vezető.

BÜNTETLEN ÖRÖMÖK
Míg a 2000-es évek elején elsősorban a diabéteszesek keresték és fogyasztották a cukormentes édességeket, addig ma már az olyan tudatos fogyasztóknak szánják ezeket a termékeket, akik kerülik a kristálycukor fogyasztását vagy odafigyelnek arra, hogy milyen anyagokat, élelmiszereket visznek be a szervezetükbe.
„A DIABETTE tradicionális magyar márka 2013-tól tartozik cégünk tulajdonába. A termékcsalád gondos átalakításába, korszerűsítésébe kezdtünk, modernizáltuk a klasszikus fruktózos ostyákat, parányt, cukorkákat, a kakaós bevonótermékeket tej- és étcsokoládékra cseréltük, és töltött csokoládé termékcsaládot hoztunk létre. Emellett elindult egy hozzáadott cukor nélküli (No Added Sugar = NAS) termékcsalád kifejlesztése is. A cukrot mi eritrittel és sztíviával helyettesítjük, ami megkülönböztetője a DIABETTE No Added Sugar márkánknak. Az eritrit előnye, hogy 0-ás glikémiás indexszel és kalóriával rendelkezik, amit sztíviával, természetes édesítőszerrel társítva használunk” – tudtuk meg Terbe Zsolttól, a Ginto Trade Kft. ügyvezetőjétől.
A mentes termékekre itthon is egyre nagyobb a kereslet, szinte minden üzletben erre specializálódott polcokkal várják a vásárlókat, hiszen eldőlt a kérdés, hogy ezek nem impulzív termékek, hanem tudatosan vásárolják őket. A mai világban egyre gyakoribb az érzékenység az élelmiszerekben található bizonyos össze­tevőkre. A laktózérzékenység egyre több embert érint, ami új ötletekre sarkallta a Ginto Trade Kft-t is, ezért hozták létre a hozzáadott cukor nélküli laktózmentes termékkört, melyek esetében a tehéntej alapú tejporokat kókusztejporra cserélték. „Laktózmentes és hozzáadott cukor nélküli termékeink közül kiemelném a mogyorós és feketeribizlis krémmel töltött, étcsokoládéba mártott ostyalapocskáinkat. Ezeknek a termékeknek plusz előnye a praktikus kiszerelés. Egy dobozban hat darab kis tasak van, ami egy-egy alkalomra való édességet jelent külön csomagolva. Magas minőségi értéket képvisel, és talán a legkisebb kompromisszumot jelenti a fogyasztó számára. Azt gondoljuk, olyan terméket sikerült ezzel létrehoznunk, amiben a fogyasztók bűntudat nélkül tényleg csak örömüket lelhetik” – árulta el az ügyvezető, majd hozzátette: „A laktózmentes termékkörben még kihoztunk egy szeletes és egy táblás csoko­ládét, melyek jellemzője, hogy valódi konyakmeggyből főzzük a bennük található krémet. Ez egy nagyon népszerű termékünk, mind a 25 grammos kis szelet, mind a 80 grammos tábla. Az értékesítésekből azt látjuk, hogy megtalálták a vevőink ezeket a termékeket, és újra és újra vásárolják.”
A jövőbeli terveket illetően az ügyvezető elárulta, hogy idén karácsony előtt meg fog jelenni a kínálatukban az étcsokoládéba mártott zselés szaloncukor hozzáadott cukor nélküli verziója, valamint egy laktózmentes, paleo zselés szaloncukor is.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. májusi szám)

BELELAPOZOK