Magyarként talán a magyar ízek és ételek szívünknek a legkedvesebbek. Erre akkor jövünk rá igazán, ha messzi földre sodor otthonról az élet. De hogy vásárláskor, a boltban is mindig a magyar termékek után nyúljon a kezünk? Ez már közel sem ilyen egyértelmű, hiszen például az árérzékeny vásárlói csoportok nem minden esetben tehetik ezt meg, hiszen számukra az ár az elsődleges szempont. A tudatos vásárlók számára sem feltétlenül elég annyi, hogy magyar származású egy termék, az is fontos, hogy megfelelő beltartalommal rendelkezzen és tudjuk, hogy a termékbe kerülő alapanyag honnan, kitől származik. Tudni szeretnénk, hogy felelős forrásból, felelősen előállított terméket veszünk meg, ez társadalmunk egyre növekvő igénye.

A VÉDJEGY IRÁNYTŰ
A MAGYAR TERMÉK Non­pro­fit Kft. legfrissebb kutatási eredményei azt bizonyítják, hogy a fogyasztók jellemzően a csomagoláson található jelölések alapján tudják megállapítani, hogy milyen eredetű egy termék. A kutatás szerint a hazai eredetet jelölő védjegyek közül kiemelkedően a Magyar Termék a legismertebb a fogyasztók körében, ráadásul a spontán ismertsége jelentősen nőtt az elmúlt öt évben. Elmondható, hogy a Magyar Termék védjegy megítélése rendkívül kedvező, a legtöbben a hitelességgel és ellenőrzöttséggel társítják.
Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6%-a magyar terméket vásárol a külföldivel szemben. 36,6%-uk viszont 10% felárat is hajlandó fizetni érte, ha a csomagoláson az eredetet védjegy tanúsítja. Minél elkötelezettebb valaki a magyar termékek iránt, annál inkább megvenné a hazai terméket, még valamivel magasabb ár esetén is.
„A pandémia alatt a fogyasztók nagyobb figyelmet fordítottak arra, hogy magyar terméket vásároljanak. Ebben felmérésünk szerint elsősorban a magyar munkahelyek és a gazdaság motiválta őket. Emellett sokan vannak, akik biztonságosabbnak és jobb minőségűnek tartják a hazai élelmiszereket, illetve az érzelmi kötődés is fontos szerepet játszik a választásnál. Rendkívül pozitív eredmény, hogy a fiatal felnőttek (18-29 évesek) körében a magyar termékek vásárlásában pozitív tendencia mutatkozott meg a járvány idején” – tudtuk meg Benedek Esztertől, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől.
A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. a védjegyzett termékek esetében növekvő tendenciát tapasztalt az elmúlt években. „A hazai és nemzetközi kereskedelmi láncok esetében is folyamatosan növekvő érdeklődést, együttműködési szándékot tapasztalunk. A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft.-vel és a védjegyes áruk gyártóival közösen az áruházláncok egyre több marketingakciót valósítanak meg, kifejezetten keresik a hazai termékek népszerűsítésének lehetőségeit. Az idén 15 éves MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. eddigi tevékenységének elismeréseként éli meg azt, hogy sikeresen hozza össze a gyártókat és a kereskedőket olyan akciókban, innovatív marketingaktivitásokban, amelyeken mindkét oldal nyer, miközben a hazai termékek népszerűsége is növekszik” – tájékoztatott az ügyvezető.

TRADÍCIÓ ÉS INNOVÁCIÓ EGY POHÁRBAN
A Márka Üdítőgyártó Kft. a járvány­helyzet első évében ­37%-os növekedést tudott elérni. „Korábban is tapasztaltuk, ami a pandémia következtében tovább erősödött, hogy a fogyasztók kifejezetten preferálják a magyar vállalkozások termékeit. Így leginkább pozitív fogadtatásról és folyamatosan növekvő keresletről tudunk beszámolni, mind a vásárlók, mind a kereskedelmi partnereink részéről” – tájékoztatott Horváth Adrienn, a Márka Üdítőgyártó Kft. marketing igazgatója.
Kevesen mondhatják el magukról a nemzetközi szereplőkben igencsak gazdag FMCG piacon, hogy egy olyan 100%-ban magyar, családi vállalkozás, amely egy hagyományokkal rendelkező, erős és markáns márka tulajdonosa, több évtizedes múltja van és ugyanolyan fontos számára a tradíció és az innováció.
„Fontos, hogy értéket, értékrendet és egyben értéktrendet is kívánunk átadni minden egyes általunk megtöltött palackkal Partnereinknek és Fogyasztóinknak. Nagy feladatnak éljük meg, hogy úgy fejlesszük akár a márkát, akár a termékeket, hogy azok egyszerre legyenek méltóak az elmúlt évtizedekben tapasztalt és megszokott minőséghez, élményhez, ugyanakkor legyenek előremutatók, illeszkedjenek a jelenlegi és jövőbeni fogyasztási és életmódokhoz. Célunk, hogy 50 év múlva ugyanakkora szeretettel és örömmel gondoljanak vissza és nyúljanak az üdítőinkhez, mint most teszik. Fontos számunkra az a nagy számú fogyasztói kör, illetve bázis, akiknek a Márka azért is kedves, mert azon nőttek fel. Szeretnénk nekik továbbra is megfelelni, ami talán az egyik legnagyobb feladat, kihívás. Mindemellett természetesen azon is dolgozunk, hogy az új, fiatalabb generációknak is megteremtsük azt az üdítőt, amin felnőnek, ami őket is elkíséri felnőtt korukig és azután is. Hogy számukra is a Márka legyen az egyik kedves, vagy felejthetetlen élményeket felidéző és meghatározó pont az életükben” – vélekedett az igazgató, aki a cég működését illetően azt is elmondta, hogy: „Jelenleg több, mint 100 féle üdítőt palackozunk, 2020-ban 82 Millió darabot gyártottunk. Fontos termékelőny, hogy két ásványvíz kutunk van, így üdítőinket ezekből töltjük. A saját laboratórium lehetővé teszi a piaci igények gyors lereagálását. Az üdítőital szegmens rendkívül árérzékeny piac, amire még a járványhelyzet is ráerősített. Úgy tapasztaljuk, hogy a választási kritériumokban egyre fontosabb szerepet kap a termék származása, azonban még korántsem bármilyen kategóriában, vagy árponton.”

HUMOROS ÜZENETEK A CÍMKÉN
A termékektől ma, a pandémia hatására elsősorban azt várjuk, hogy megvédjék az egészségünket, illetve szolgálják kényelmünket és jólétünket. Biztonságosak és könnyen elérhetőek legyenek. A logisztika nehézségei, a határ­lezárások végett hozzásegítették az ipart ahhoz, hogy a hazai, könnyebben ­elérhető termékeket válasszák a fogyasztók, ahol ez lehetséges. A Mizse gyártója 2020 őszén ­végzett Pulzus kutatásának eredménye azt mutatja, hogy a hazai vásárlók előnyben részesítik a hazait és keresik a zöld termékeket (69%). A valóság ennél árnyaltabb, hiszen amikor az üzletben mélyebb a merítési lehetőség, vagy nem található meg a megszokott termék, lojalitás hiányából adódóan azt választják, ami elérhető. „Az általunk végzett kutatásból kiderült, hogy minden harmadik ember (32%) előnyben részesíti a környezetre kevésbé káros „zöld” termékek vásárlását, bár nagy százalékuknál (49%) ez még mindig inkább csak alkalomadtán fordul elő. Sőt, a válaszadók 14%-a nyilatkozott úgy, hogy számukra az ár az elsődleges szempont. Tehát a döntési sorrend nagyjából úgy néz ki, hogy ha az ár megfelelő, a termék elérhető, minőségben nincs különbség a külföldivel szemben, akkor jöhet a hazai. Emellett nagy szerep jut a márkaismertségnek, például minden második vásárló Mizsét tesz a kosarába az ismertségnek köszönhetően, de ehhez hozzájárul a bájos polip karakter, vagy az edukációs célzattal elhelyezett zöld üzenetek a címkén – amelyek a PET visszagyűjtést hivatottak szolgálni – azaz a jól kiépített kapcsolat a vásárlóval. Ezért folytatásként idén májusban, a pandémia okozta negatív hangulatot igyekszik javítani a Mizse a címkén elhelyezett motivációs üzeneteivel” – magyarázta Kozák Krisztina, a Magyarvíz Kft. marketing vezetője. A diszkont hálózatok több mint 30%-os piacrésszel bírnak és folyamatos növekedést mutatnak. E tendenciának a veszélyei a márkák, így a hazai termékek háttérbe szorulása és a sajátmárkás termékek előtérbe kerülése, amik számos esetben külföldről érkeznek.

KIVÁLÓ ÍZ ÉS MINŐSÉG
Azon tudatos vásárlók, akik a magyar termékeket részesítik előnyben, egyre szélesebb vásárlói réteget képeznek. Fontos számukra a kiváló minőségű, magyar alapanyagból készült termék. „Cégünk a prémium kategóriás termékek iránt érdeklődők egyre bővülő körének kínálja a Dér Juice gyümölcsleveket, valamint azoknak, akiknek fontos, hogy tartósítószer-mentes, vitamindús élelmiszert vásároljanak. A magyar vásárlási szokások a pandémia időszaka alatt megváltoztak, a vásárlók tudatosan kezdtek egészségesebb, minőségibb termékeket fogyasztani, ami elősegítette az immunrendszer erősítését. Fontossá vált ­számukra, hogy tudják, hol készül a termék, ki az, aki készíti, milyen technológiával, milyen alapanyag kerül felhasználásra. Az emberek webshopon keresztül szívesebben vásároltak, de azon hiperláncok is erősödtek, ahol a fogyasztók mindent meg tudtak egyszerre vásárolni. Ugyanakkor azt tapasztaltuk, hogy a kiskereskedelmi egységek és a vendéglátás teljesen leállt” – magyarázta Szabóné Karcza Veronika ágazatvezető.
A magyar vásárlók nagy része elsősorban ár-érték arány szerint dönt, de szerencsére egyre több azon tudatos vevők száma, akiknek az ár mellett a minőség, környezettudatosság és fenntarthatóság ugyanolyan fontos szempontok egy termék megvásárlásánál, mint a termék ára. „A Dér Juice gyümölcslevek ezeket mind képviselik, hozzájárulva ezzel a tudatos vásárláshoz. A környezeti javak megőrzését, a fenntarthatóságot, a felelős gazdálkodást és a zöld fejlődést tartjuk magunk és mások számára is követendőnek” – árulta el Szabóné Karcza Veronika.
A Dér Juice gyümölcslevek gyártója két dologra ügyel, ami állandó: a kiváló ízre és a minőségre. A Dér Juice gyümölcs­levek friss, saját magyar ültetvényből származó almából készülnek, és a precizitásnak, a rendkívüli technikának, a szakértelemnek köszönhetően minden alma útja nyomon követhető – a fától a palackozásig. A Magyarországon működő hipermarket csatornák is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a magyar termékek piacra kerülésére. „A Dér Juice gyártásakor célunk, hogy a zöld fejlődést közelebb hozva, ne úri hóbortként, hanem a jövőbe való befektetésként tekintsenek a kiváló minőségű magyar termékekre a vásárlók. Tapasztalatunk alapján, egyre többen előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyeken a vásárló számára is ismert védjegy található, hiszen a védjegy egyfajta garancia a ­kiváló minőségre. Dér Juice gyümölcsleveink is számos védjeggyel rendelkeznek, hiszen számunkra fontos, hogy vevőink való­ban azt a minőséget kapják, amire a védjegy is utal” – vélekedett az ágazatvezető.

EGYEDÜLÁLLÓ FALUSIAS ÍZVILÁG
Az idei évben az áremelkedés mindent érintett, így a hús­piacot is. A szárazkolbászok forgalma a tavalyi évhez hasonló, nem növekedett. A grilltermékek esetében azonban egy magasabb forgalmú szezon várható. Látni lehet, hogy sokkal átgondoltabbá váltak a költések a koronavírus járvány okozta bizonytalan gazdasági helyzetben, ami kettős hatást fejt ki a piacra: a vásárlók egy része minőségi, magasabb árkategóriás termékeket, nagy márkákat keres, ezeket megbízhatóbbnak ítéli. A vásárlók másik része azonban árérzékenyebb lett, még inkább átgondolja a költéseit, mint a koronavírus előtt.
A Deka Union klasszikus magyar kolbász termékeket készít Címeres márkanév alatt és a Lidl saját márkás terméknevei alatt. „Fő termékeink a paprikás kolbász, debreceni ­páros kolbász és disznótoros kóstoló, grill kolbászok, ebben a szegmensben a vásárlók kiemelten kedvelik és választják a magyar termékeket. A Deka Union saját termékfejlesztései során végzett piackutatások is azt mutatják, hogy a vásárlók elismerik és keresik a magyar termékeket. A Deka Unionnál mi is fontosnak tartjuk, hogy ismerjék meg a vásárlóink a hátterünket, a magyar családi cég szakmai történetét. Lássák azt a szakértelmet és az elmúlt 80 év és három generáció tudását és tradicionális értékeit, amelyet beleviszünk a kolbászkészítés művészetébe. A Deka Union termékei össze­fonódtak a cég egyik alapítójának, Dékány Ferencnek a nevével és szakmai tudásával, hitelességével. „Feri bácsin” keresztül ismertetjük meg a termékeinket, a márka mögött az embereket, a kolbászkészítés művészetét” – tudtuk meg Dékány Attilától, a Deka Union Kft. ügyvezető igazgatójától.
Felértékelődött a magyar márkák szerepe. Ebben szerepet játszik a piac edukációja is, több kampány és mozgalom is foglalkozik a hazai termékek vásárlásának, a hazai cégek, gyártók, termelők támogatásának fontosságával, valamint a fogyasztók is törekszenek a hazai, egészséges, kevésbé környezetszennyező, ismert hátterű termékek vásárlására.
„Mi, a Deka Unionnál saját tradicionális recept alapján készítjük kolbászainkat, hozzuk létre azt az egyedülálló vidéki és falusias ízvilágot, amit szeretnek a vevőink. Az alaprecepteket édesapám, Dékány Ferenc a békési emberek közül hozta. Több mint százfajta kolbászrecept gyűjteménye több generáció tapasztalatát ötvözi. Az alapvető hozzávalókon nem változtatunk, a termékeink egyik „titka” a minőségi hús. A vásárlók keresik az egészséges ételeket. Mi is változtattunk ez irányban, receptjeinkben kevesebb sót használunk, de továbbra is tartósítószerek, ízfokozó nélkül, csak természetes össze­tevőkből, hagyományos szárításos érleléssel készülnek a termékeink a tradíciók alapján. A termékek „mentessé” tételére törekszünk, a vásárlók igénylik ezt a prémium márkáknál. A védjegyekkel és azok tudatosításával a vásárlókban tovább növelhető a bizalom a magyar termékek iránt. Fennállása, ­azaz 2009 óta a Deka Union 33 Érték és Minőség Nagydíjas terméket készített, büszkék vagyunk ezekre az ­elismerésekre” – mondta el az ügyvezető igazgató.

A BIZALOM KIEMELTEN FONTOS
Egyrészről a tapasztalat azt mutatja, hogy aki megteheti, szívesen áldoz jó minőségű, hazai termékekre, másfelől viszont azt se felejtsük el, hogy a magyar termék nem szükségszerűen drágább, sőt! A magyar márkák, termékek mögött sokszor egy kis családi cég áll, tehát nincs egy hosszú beszállítói lánc mögötte, aki mind ráteszi a hasznát az adott termék árára. Ez pedig azt eredményezi, hogy a magyar termékek képesek megfizethető áron eljutni a fogyasztókhoz. „Tapasztalatunk szerint az elmúlt egy évben egyre több fogyasztó fordult a magyar termékek, szolgáltatások, így a Turbó Diéta felé is. Ez egyrészt köszönhető a hazai vállalkozások támogatását célzó kampányoknak, másrészt egyre tudatosabbak a fogyasztók is. Az elérhető ügyfélszolgálat, a könnyű és magyar nyelvű kapcsolattartás olyan előny, ami sok vásárlónak döntő szempont, különösen a fogyókúrás termékek piacán. Az, hogy a Turbó Diéta magyar ötletből, családi cégként 16 éve ott van a piacvezető márkák között, olyan bizalmat ad a termékeink felé, amivel sok más márka nem rendelkezik” – mondta el Handl Tamara, az Idealbody Kft. marketing vezetője.
Míg régebben főként az idősebb korosztályra volt jellemző, hogy keresik a hazai alapanyagokat, termékeket, az elmúlt években a fiatalok is egyre tudatosabbak ilyen téren. Ez a trend a zöld mozgalmak erősödésével kezdődött, hiszen a hazai terméknek jóval kisebb az ­ökológiai lábnyoma, a Covid járvány pedig még jobban ráerősített ­erre.
„A social média felületeink jól mutatják, hogy a magyar termékekhez kapcsolódóan hogyan tud valós magyar közösség kialakulni, akik még a márka életébe is beleszólhatnak. A Turbó Diéta termékeket azért is szeretik ­annyira a vásárlóink, mert fontosnak tartjuk a hazai igényekre ­való reflektálást. A termékek fejlesztésénél a magyar emberek igényeit vesszük alapul, az itteni ízlésvilághoz illeszkedő ízeket alkotunk meg. A fogyasztóink aktív résztvevői a termék­fejlesztési folyamatainknak is, rendszeresen meg­szavaztatjuk az új ízeket, vagy az új kiszerelések bevezetését. Emellett tapasztalatunk szerint az is fontos szempont, hogy egy magyar vállalkozás fizikailag is elérhető közelségben van. A Covid járvány előtt hozzánk is be lehetett jönni a Turbó Diéta Központba akár személyes tanácsadásra, vagy vásárolni, és ez a megközelíthetőség, számonkérhetőség nagyon erősíti a bizalmat a fogyasztókban. A mi iparágunkban ez kiemelten fontos, hiszen túl sok (néha megkérdőjelezhető eredetű hatékonyságú) diétás termék található a piacon” – tudtuk meg Handl Tamarától.

MENNYI KINCSET REJT A VIDÉK!

A hazai élelmiszerek előnyei közé sorolhatjuk, hogy minél kevesebbet utazik egy termék, annál kisebb a karbonlábnyoma, ami a környezetterhelés szempontjából igen fontos szempont. Mint ahogy a fogyasztók számára az ízvilág, amilyet nem találni máshol termesztett és készült termékeknél. A hazai levegő, földek, a felhasznált takarmány egy összetett rendszert alkotnak, melyeknek köszönhetően az itthoni zöldség és gyümölcs íze más, számunkra finomabb, mint az import áru. Nem utolsó sorban pedig fontos, hogy a vásárlók szeretik támogatni a hazai termelőket, így szívesebben vásárolják az ő termékeiket. „A Kifli.hu-nál fontos cél, hogy a hazai termelőket, kis manufaktúrákat felkaroljuk és összekössük a vásárlókkal, és így a magyar kisvállalkozókat, a magyar gazdaságot támogassuk. Amikor szezonon kívül vagyunk, több visszajelzés is érkezik a vásárlóink részéről, hogy mikor érhető el végre a friss hazai zöldség-gyümölcs. Nálunk a termékeket származási ország szerint is lehet szűrni, így könnyedén kiválogathatják a vásárlók a magyar termékeket. Emellett "termelői" címkével látjuk el a magyar kistermelőktől származó termékeket, valamint a Kifli Piac és a Frissen szedett kampányunk is a hazai élelmiszerek népszerűsítését szolgálja. A friss árukat tekintve a kínálat 50%-a hazai termék, de a stratégiai tervünk, hogy ezt még tovább fogjuk bővíteni” – árulta el Klekner Peter, a Kifli.hu ügy­vezető igazgatója.
Az elmúlt években már több védjegyet is kialakítottak hazánkban, a sikeres kampányoknak köszönhetően pedig ezeket már a vásárlók is ismerik. Egyrészt ezek szintén a hazai manufaktúrák támogatását segítik elő, másrészt a fogyasztók a minőségi élelmiszerek mellett teszik le a voksukat, amire a védjegyek jelentik a garanciát.
„A magyar termékek előnyben részesítése a Kifli.hu-nál fokozottan igaz. Megfigyeltük, hogy amint megérkezik a magyar paprika és paradicsom, a vásárlók egyből lecsapnak rá. Hasonló volt a tapasztalatunk húsvétkor, amikor első körben a prémium minőségű, hagyományos füstölésű magyar kistermelői sonkák fogytak el. Azt tapasztaltuk, hogy főként Budapesten van igény erre, többé már nemcsak az számít, milyen áron kapható egy termék, hanem hogy mit tartalmaz, mennyire "valódiak" az összetevők és hogyan készült. A nagyvárosban élők sokkal kevésbé jutnak hozzá ezekhez az élelmiszerekhez, mint a vidéken lakók, és nekik sem egyszerű megtalálni ezeket a kisvállalatokat. Ezért éreztük nagy szükségét mi is, hogy a Kifli Piacon keresztül megismertessük a vásárlókkal, mennyi kincset rejt a vidék” – magyarázta Klekner Peter.


NÉHA NEHÉZ A DÖNTÉS
Észrevehető, hogy nem csak a fogyasztók, de a kereskedelmi partnerek is jobban odafigyelnek arra, hogy magyar termékeket válasszanak azon kategóriákban, ahol ez lehetséges, jó minőségben. „Nem véletlen, hogy mi is megkértük a Magyar Termék védjegyet a lapkenyereinkre és hamarosan a Nébar NaturPro magkrémek esetében is végigfut ez a folyamat, mert van értéke ennek a védjegynek” – árulta el Tóthy Judit, a NÉBAR Kft. marketing és export­fejlesztési igazgatója.
Nyilván a minőség fontos belépő, ha ez nem ­megfelelő, akkor mindegy is, hogy honnan származik a termék. Amennyiben ez adott, akkor viszont a magyar gazdaság támogatása, a kiszámíthatóság, a környezetterhelés csökkentése és persze nem elhanyagolhatóan az ár is fontos szemponttá válik. Hogy kinél mi a sorrend, már leginkább egyénfüggő. Adott esetben még többet is hajlandóak fizetni a fogyasztók a helyi, minőségi árukért a külföldivel szemben.
„Van olyan termékkategóriánk (cukrászok és csokoládé készítő manufaktúrák által használt 100%-os magpaszták), ahol eddig magyar termék nem volt elérhető a piacon, csak olasz vagy német import választékból válogathattak a partnerek. Megjelenésünk után mondhatjuk „felrobbant” a ­piac és nagy örömünkre a kereslet messze túlszárnyalta az elképzeléseinket” – jegyezte meg az igazgató, majd ­hozzátette: „A mezőgazdaság versenyképességén lehet még javítani, hogy a magyar alapanyagok ára (a mi esetünkben pl. a liszt a lapkenyerek, vagy a mandula és dió a magkrémek alapanyagai között) ne legyen drágább a szomszédos országok vagy lengyelországi partnerek árainál. Mi magunk is törekszünk arra, hogy hazai beszállítóktól vásároljuk meg a termékeinkhez szükséges alapanyagokat, de előfordult, hogy termékhiány alakult ki, vagy akár szállítással együtt is olcsóbban lehetett volna külföldről azonos minőségű árut beszerezni. Ilyenkor nem könnyű döntés, hogy maradjunk a hazai beszállítónál.”

HAZAIT FOGYASZTANI – VÁLJON AZ IDENTITÁSUNK RÉSZÉVÉ!
A pandémia egyes szakaszaiban, elsősorban az ellátási láncok akadozása során, különös figyelmet kaptak a hazai ellátást biztosító vállalkozások. Ezt a figyelmet támogatta és támogatja az az általános kommunikáció, ami a lokális, illetve hazai termelést és ellátást szorgalmazza. Ennek is köszönhetően egyre inkább fókuszba kerülnek a magyar termékek. „A vásárlói szokások nagymértékű változása komoly ­feladatok elé állította a Félegyházi Tej Kft. minden munkatársát. A pandémia alatt elrendelt intézkedések alapvetően negatív hatással voltak a vállalat működésére és az értékesítésre, azonban az ezen hatások ellensúlyozására meghozott belső intézkedések és a megszerzett új piacok ellensúlyozni tudták a kieső volumeneket és összességében kismértékű növekedést tudott ­elérni a társaság” – tudtuk meg Karl Ákostól, a Félegyházi Tej Kft. management tanácsadójától.
Természetesen mindenki a saját meggyőződése szerint akár érzelmi alapon, akár tudatos – például kisebb ökológiai lábnyom, hazai termelők támogatása, frissesség, ár – vásárlóként dönt az élelmiszerek megvásárlása során. Az ma már minden élelmiszer előállító esetében alapkövetelmény, hogy a termékei kiváló minőséget képviseljenek és a vásárlói igényeknek maximálisan megfeleljenek.
„Véleményünk szerint a magyar termékek vásárlása és fogyasztása az identitásunk része kell legyen. Hiszen az életünket és annak minőségét alapvetően határozza meg az élelmiszerek fogyasztása, azok minősége. A vásárlóknak és nekünk is fontos, hogy minden, a termékekbe kerülő alapanyag pontosan honnan, kitől származik. Biztosítanunk kell a fogyasztóinkat arról, hogy a termékeinkbe kerülő anyagok nem csak megfelelnek a vonatkozó szabályoknak, de a lehető legnagyobb gondossággal kerülnek beszerzésre és felhasználásra. A termékeinknek számos előnye van, de amit mindenképpen kiemelhetünk, az a frissesség és hagyományos ízvilág mellett az egyenletes, stabil minőségben ­történő gyártás, amivel akár nagyobb, országos kereskedelmi igényeket is ki tudunk elégíteni.
Büszkék vagyunk rá, hogy a Félegyházi Tej Kft. 44 éves múltjára alapozva egy jelentős növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásként, országos és nemzetközi terjeszkedést kezdhetünk meg, megtartva a kiemelt értékeknek számító, helyben megtermelt alapanyagok használatát és a kifejezetten magas termékminőséget, ideértve a Félegyházi Tej Kft. termékei által képviselt ízvilágot” – mondta el Karl Ákos.

MAGYAR SÖR MAGYAR ÁRPÁBÓL
A Pécsi Sörgyár Magyarország legrégebbi, ­folyamatosan működő sörgyára. A pandémia alatt a kiskereskedelmi forgalom, és azon belül a webáruházak értékesítése ­tudott növekedni.
A fogyasztói visszajelzések azt mutatják, hogy fontos szempont a vásárlási döntésben, hogy a terméket Magyarországon gyártják. „A Pécsi Prémium Bio Gluténmentes Lager az ­első és egyetlen Magyarországon gyártott gluténmentes biosör. Főzéséhez hazai, ökológiai mezőgazdasági termelőktől származó, Magyarországon malátázott árpát használunk, ezzel támogatva a helyi gazdaságokat és csökkentve a környezetünkre ható ökológiai lábnyomot. Termékünk több szempontból is megfelel a környezetbarát és fenntartható gyártói gyakorlatoknak. A környezetterhelés csökkenése adódik többek között az árpa országon belüli termesztéséből, malátázásából és felhasználásából, a rövidebb megtett szállítási útvonalak miatt” – tudtuk meg Antal Krisztinától, a Pécsi Sörfőzde marketing managerétől.
A Pécsi Sörfőzde küldetése, hogy elérhető árú ­prémium portfóliót kínáljon a fogyasztóknak a mindennapokra. A fogyasztók számára fontos, hogy itthon készült terméket vásároljanak, de a kedvező ár-érték arány legalább annyira meghatározó döntési faktor. „A tanúsítások növelik a fogyasztói bizalmat. Különösen fontos ez olyan termékeknél, mint például a Pécsi Prémium BIO gluténmentes termékünk. Ezt a termék a Biokontroll Hungária által tanúsított, az Európai Unió ökológiai feltételrendszerét teljesítő gyártási folyamat alapján készül. A gluténmentes gyártási technológiát ­minden egyes legyártott tétel esetében akkreditált laboratóriumi vizsgálat követ, garantálva a termékek gluténmentességét” – mondta el a manager.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. májusi szám)

BELELAPOZOK