A demográfiai változások nem gyengítették jelentősen a babatermékek, azon belül a cumik és baba­kozmetikumok szegmensének helyzetét. Az innovatív újdonságokkal ­jelentkező piacon az értékesítés meglehetősen stabil.

Középpontban a boldog és tiszta baba


A Dove évtizedek óta segít nők millióinak, hogy szépségápolási termékei segítségével a megfelelő ápolást adhassák meg bőrüknek. 61 év telt el azóta, hogy az első Dove krémszappan a piacra került, és azóta a márka palettája folyamatosan bővült: tusfürdők, dezodorok, test- és kézápolási termékek, hajápolási paletta, majd 2010-től már a férfiaknak szánt termékek is megjelentek a boltok polcain.
„Fontos számunkra, hogy a babákat is kényeztessük kiváló termékeinkkel úgy, ahogy az ő bőrüknek szüksége van rá. A kicsik bőre akár ötször olyan gyorsan veszíthet nedvességtartalmából, mint a felnőtteké, vékony bőrük pedig kevésbé képes megtartani a vizet, ezért egyedi kozmetikumokra van szükségük” – fogalmazott Szabó Réka, az Unilever Magyarország Kft. márkamenedzsere.
Szabó Réka szerint a Baby Dove legfontosabb tulajdonságai közé tartozik a gyengéd tisztítás és ápolás, amely az érzékeny bababőrön is biztonságos. A márka termékei ápolják a baba finom bőrét, hidratálják azt és formulájuk kényezteti őket minden alkalommal.
Mint megtudtuk, a Baby Dove Rich Moisture termékcsalád könnymentes termékei szemészorvos, bőrgyógyász és gyermekorvos által teszteltek, pH-semlegesek, továbbá újszülött kortól használhatók a baba bőrén. A kollekció fürdetőt, testápolót, sampont, és nedves törlőkendőt tartalmaz. „Másik termékcsaládunk a Baby Dove Sensitive Moisture, amely kifejezetten érzékeny bőrű babáknak lett kifejlesztve illatanyagmentes formulával. Ez a termékcsalád fürdetővel és testápolóval érkezett Magyarországra 2018-ban” – egészítette ki Szabó Réka.
A márkamenedzser hangsúlyozta, hogy a közös előnyökön felül minden terméknek megvannak a további előnyei, melyek a mindennapos használat során észrevétlenül fejtik ki hatásukat.
„A termékek fejlesztésekor az is fontos szerepet kapott, hogy azok segítsék a szülőket a gyakran bonyolult folyamatokban” – fogalmazott Szabó Réka. A fürdető pumpás feje lehetővé teszi, hogy egy kézzel nyomjanak fürdetőt a kezükbe, míg a másikkal tartják a kicsit. A testápoló és a sampon praktikus felnyitható kupakja megkíméli őket a hosszas kupak tekergetéstől.
„A gyermekvállalás egy szülő életének egyik legnagyobb kihívása. Szeretnénk, ha minden anya magabiztos lenne, és tudná, hogy nem kell mindig a sztereotípiákat követnie. A Baby Dove hiszi, hogy a legjobb, amit gyermekednek adhatsz, az Te vagy! Bízz magadban, mert Te tudod legjobban, mire van szüksége kisbabádnak! Mi megadjuk ehhez a szakértő segítséget babaápolási termékeinkkel” – mondta Szabó Réka.

 

Minden, amire a babáknak szükségük van


A dm számára a babápolás kategória kiemelt jelentőséggel bír, ennek megfelelően ebben a szegmensben széles választékot kínál: babafürdetők, babasamponok, babaszappanok, babatörlőkendők, babahintőporok, babaolajok, babakrémek terén. Ez utóbbiak esetében speciális igényeket kielégítő krémek is kaphatók a dm-ben.
A babák érzékeny bőrének ápolása különös figyelmet igényel, ez jelenti a legnagyobb kihívást. Egyre nagyobb figyelmet kapnak a természetes összetevőjű termékek.
„Sok esetben a felnőtt termékekben előforduló, esetleg allergizáló összetevő, mint például az SLS (Sodium Laureth Sulfate), parabének, különféle illatanyagok a csecsemőknek ajánlott termékekben már nem találhatóak meg. Ezen a téren a dm saját márkás termékei kiemelkedőek, ilyen pl. az alverde baby termékcsalád” – magyarázta Kanyó Roland, a dm Kft. marketing és PR-menedzsere.
A dm polcsorai között sétálva megfigyelhető, hogy a választékban természetes és speciális összetevőket tartalmazó termékek is szerepelnek. Mint megtudtuk, ezek kifejezetten az allergiás reakciókra, bőrirritációra hatnak, mint pl. az ekcéma tüneteire szteroid nélkül segítséget nyújtó krém, vagy a száraz bőrre ajánlott alverde olajos babatestápoló.
„Ezek a termékek ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származó összetevőket tartalmaznak” – hangsúlyozta Kanyó Roland.
„A gyártók folyamatosan a termékek fejlesztésén és megújításán dolgoznak. Ezáltal a meglévő szortimentünk felülvizsgálata és frissítése rendszeresen zajlik nálunk is. Kozmetikumok terén a korábbi években is bővítettük már választékunkat speciális védőkrémekkel” – említette Kanyó Roland, hozzáfűzve: a babápolási termékek esetében is egyre jellemzőbb már, hogy a vásárlók a nagyobb kiszereléseket preferálják, így ebbe az irányba is nyitott a drogérialánc. Mindemellett tervben van a naturkozmetikumok választékának bővítése baba és gyermek kategóriában egyaránt.
„A dm márkás termékek és márkatermékek esetében is igazodunk a piaci igényekhez, gyakran jelennek meg újdonságok, egyedi termékek polcainkon. Kozmetikumok terén az előzőekben említett speciális krémek, naturkozmetikumok kerültek bevezetésre. Babafelszerelés terén több új márkával (baby Dove, Ziaja) bővült a választékunk, dm márkás kiegészítő termékeknél pedig megjelentek a bambuszból készült evő-, ivóeszközök” – ismertette a marketing és PR-menedzser. Mint megtudtuk, a nagyobb gyermekek számára a fürdés élményének fokozására a játékok mellett különböző fürdőlabdákkal, fürdőgyöngyökkel és kristályokkal bővült a választék.
Kanyó Roland elmondta, hogy a babakozmetikumok mellett a legkeresettebbek a pelenkázási kiegészítők: babatörlőkendők, speciális krémek, valamint olyan babafelszerelések, mint pl. a cumik, a cumisüvegek, nagyobb gyermekek esetében az étkezéshez szükséges étkészletek, továbbá a fürdés során használható játékok is keresettek vásárlók körében.

 

Minden cumi egyedi a babák számára


A MAM-Hungária egészen az újszülött kortól a babák 3 éves koráig kínál termékeket etetés, szoptatás, szájápolás kategóriákban.
„Ez a kezdeti időszak nagyon fontos szakasz a babák életében, ezért ahogy a szülők, mi is magas követelményeket támasztunk a babatermékek minőségét illetően. Világszerte több, mint 20 orvosszakértővel dolgozunk együtt termékeink fejlesztésénél, így az innovációink nemzet­közi és több tudományágat átfogó csapatmunkában jönnek létre” – ismertette a MAM-Hungária Kft. értékesítési és marketingvezetője. Kőrösy Gabriella szerint ezenfelül a MAM titka a dizájn is, így többek között a cég cumijai, cumisüvegei, ivópoharai a minőségi anyagok és kialakítás mellett egyedi stílussal is rendelkeznek.
A cumik és cumisüvegek esetében a korosztályos megkülönböztetés fontos szempontja a méret. Ahogy nőnek a babák, úgy változik az arcformájuk. Ehhez alkalmazkodnak a MAM cumijai is: vannak újszülött kortól, 6 és 16 hónapos kortól használható cumik, amelyek minden cumitípusban megtalálhatók. Mint megtudtuk, az alapkülönbség a szívóka és a cumipajzs méretében van, de a gyártó még a dizájn kialakításában is figyelembe veszi az életkori változásokat. Kőrösy Gabriella hangsúlyozta, hogy ezek az életkori besorolások természetesen csak irányadók, és mivel minden baba fejlődése egyedi, ezt figyelembevéve érdemes a cumi méreteket is választani.
A cumiknak két alapvető csoportja létezik: az egyik a latex szívókával, a másik a szilikon szívókával rendelkező cumik. „Jellemzően a szilikon szívókáknak nagyobb a kereslete a hazai piacon és a MAM cumiknál egy különleges SkinSoft szilikon anyagot használunk, ami minden más típusnál puhább és az anya bőréhez hasonló érzetet nyújt. Csúszásmentes felületének köszönhetően pedig minden nehézség nélkül a baba szájában marad” – tudtuk meg az értékesítési és marketingvezetőtől.
Az összetétel mellett a cumik kialakítása is – pl. szellőző­lyukak a cumipajzson – egy lényeges szempont, mert olyan biztonsági előírásoknak kell megfeleljen, ami alapvető feltétel ezeknél a baba termékeknél.
„A legfontosabb, hogy a cumik minden része bababarát anyagok felhasználásával készüljön és mindig figyeljünk, hogy BPA/BPS mentes termékeket válasszunk” – fűzte hozzá Kőrösy Gabriella.

 

Innovációk jellemzik a piacot


A MAM az innovációk terén igyekszik mindig elől járni. A cumiknál például kiemelt jelentőségű, hogy használata során a legkevésbé okozzon fog- vagy állkapocs deformációt a babáknál. Ezért a Perfect cumijaikat úgy alkották meg, hogy extravékony és rugalmas szívókájának köszönhetően, használat közben a lehető legkisebb nyomás érje a babák állkapcsát és fogait, ezáltal csökkentve a fogdeformációk kialakulásának esélyét, amit tudományos tanulmányok is megerősítenek.
Egy másik innovatív dolog a cumiknál az úgynevezett éjszakai cumi. Ennek előnye, hogy a cumi fogógombjában található természetes kristályoknak köszönhetően a napközben begyűjtött fényt éjszaka szórja, így a sötétben világít.
„Sok kedves szülői visszajelzés alapján hatalmas segítség tud lenni, hogy az éjszaka közepén is megtalálják a sötét szobában a cumit” – jegyezte meg Kőrösy Gabriella.
A cumisüvegeknél az Anti-colic verziót emelte ki, ami azért lett kifejlesztve, hogy csökkentse az un. kólikás hasfájás kialakulásának esélyét. A MAM Anti-colic cumisüveg eseté­ben a szelepes aljnak köszönhetően a levegő szabadon tud áramolni az üvegen belül etetés közben. Így nem keletkeznek levegőbuborékok a folyadékban. Ennek eredményeképpen csökken az esélye annak, hogy a baba levegőt nyeljen és kialakuljon a kellemetlen hasfájás.
Különösen az első időszakban fontos kiegészítő termék lehet a sterilizáló készülék. Igaz, a MAM portfóliójában kapható Perfect cumikhoz még külön sterilizáló berendezés sem kell, hiszen egy nagyon praktikus szállító és sterilizáló dobozban árulják őket, ami nagyban megkönnyíti a higié­nikus használatot.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2019 júniusi szám)