A csecsemők, kisgyermekek élelmiszerszegmense nemcsak dinamikusan nő, hanem számos új terméket is kínál a fogyasztók számára. Még azokban a kategóriákban is, amelyeket nem kizárólag a gyermekeknek szánnak.

A bébiitalok kategóriájába tartozó termékek nem tartoznak az olcsó nedűk közé, a szűk fogyasztói piacot tekintve mégis figyelemreméltó mind a kínálat, mind a forgalom, ami egyszerre mutatja, hogy a gyártók igyekeznek kielégíteni minden szülői igényt a csecsemők és kisbabák táplálásában, valamint jelzi, hogy a fiatal mamák egy része nem mindig bíbelődik gyümölcs-, vagy zöldséglé házilagos előállításával.
Ugyanakkor a kismamák szívesen fogadják a gyártók folyamatos innovációs megjelenéseit, mert olyan – úti inni­valónak kifejezetten praktikus – termékeket bocsátanak rendelkezésükre, amelyek fokozott ellenőrzés mellett, kiemelten szigorú higiéniai körülmények között készülnek.

 

Bébivíz a természetesség jegyében
Az Úsovsko Hungary Kft. a müzli termékek mellett egy teljesen új szegmenssel bővítette a Fit brand termékcsaládját, a Fit Babavízzel. „Szeretnénk, ha a gyermekek már csecsemőkoruktól olyan vizet fogyasztanának, amely pozitív hatással van szervezetükre. A bébivíz természetes forrásvizet tartalmaz, amely természetesen tiszta, kémiai kezelés nélkül kerül a gyártósorra. Nem használunk UV és ózon sterilizálást, így az ásványi anyagok természetes állapotukban maradnak” – ismertette a terméket Vida Róbert, az Úsovsko Hungary Kft. ügyvezetője.
Mint mondta, a termék összetétele és minősége a csapvízzel ellentétben folyamatosan és szigorúan ellenőrzött. A Fit Babavíz megfelelő ásványianyag tartalma miatt minden korosztálynak, mindennapi fogyasztásra, hosszútávon is alkalmas egyes ásványvizekkel ellentétben. Amellett, hogy tökéletes kalcium-magnézium (74 mg/L – 27 mg/L) aránya miatt támogatja a csont- és mozgásszervi növekedést, regenerációt, nagyon alacsony a nátrium-klorid (só) tartalma (1,8 mg/L), ami miatt megfelelő folyadék a szívbetegeknek, terhes anyáknak, csecsemőknek, szoptatós anyukáknak, cukorbetegeknek, magasvérnyomásban és urológiai problémában szenvedőknek.
Vida Róbert szerint a Fit Babavíz használata számos előnnyel jár a szülőknek is: „babavizünket az anyukák forralás nélkül adhatják a babáknak, ami megkönnyíti a babaételek és italok elkészítését. Az ásványvizekkel ellentétben a mi forrásvizünk alkalmas mindennapi fogyasztásra”.
Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy a babavíz összetétele ideális: alacsony az ásványianyag-tartalma, alacsony a sótartalma és megfelelő a kalcium-magnézium aránya. „Ezek szerintem mind olyan tényezők, amelyek miatt érdemes Fit Babavizet fogyasztani úgy a kisbabáknak, mint a szülőknek is” – tette hozzá.
A bébiital termékek kicsi piaca miatt is kiemelten fontos a kommunikáció a fogyasztókkal, ezért az Úsovsko Hungary megpróbál minél több kommunikációs forrást felhasználni, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét arra, miben különbözik a Fit Babavíz a többi babavíztől.
„Nagyon fontosnak tartjuk, hogy elmagyarázzuk a vásárlóknak a forrásvíz és az ásványvíz közötti különbséget, az alacsony Na+ tartalom fontosságát, a megfelelő kalcium-magnézium arány jelentőségét a szervezetre, stb.” – jegyezte meg Vida Róbert. Mint mondta, a kommunikáció főleg a cég Facebook és Instagram oldalán történik, de emellett terveznek TV- és rádiómegjelenéseket, valamint ­óriásplakát-kampányt is. „És persze Görög Zita közreműködésével sok kóstoltatót szeretnénk megszervezni, ahol közvetlenül a fogyasztóknak tudjuk elmondani a babavizünk pozitív tulajdonságait” – árulta el az ügyvezető igazgató.

 

A vásárlók megnézik a címkéket
„A bébiitalnak nem csupán igen magas mikrobiológiai követelményeknek és ásványi anyag határértékeknek kell megfelelnie, de mentesnek kell lennie mindenféle vegyi szennyeződéstől is. Gyártásához az ásványvizet közvetlenül a forrástól, rozsdamentes, zárt edényben kell szállítani a feldolgozás helyére, ahol külső hatásoktól védve, zárt rendszerben használják fel” – fogalmazott Kissné Varga Anna, a debreceni Baba-Ker Kft. képviseletében, hangsúlyozva, hogy a sütőtök, őszibarack, sárgarépa, sárgabarack ízű italok nem tartalmazhatnak mesterséges színezéket, tartósítószert és ízesítő adalékanyagokat.
„Azonban, ha valaki nem vásárol bébiitalt, akkor sincs semmi baj, a semmivel sem pótolható anyatej, a „sima” ásványvíz és a tea is megteszi, főleg, ha egyébként gazdag gyümölcsökben a pici étrendje” – említette Kissné Varga Anna. Mint mondta, azonban sok esetben az anyatej mellett szükséges a folyadékpótlás, amelynek pedig a legegészségesebb formája a víz.
A családi vállalkozásból indult Babavilág gyermekáruházakban márkás bébiitalok, smoothie-k és vizek is kaphatók a bébiételek mellett. A kapható babavizek természetes forrásból származnak, felbontása után, 24 órán keresztül lehet adni a babáknak forralás nélkül. A babavizek nemcsak azonnal ihatók, ajánlottak teák, tápszerek, bébiételek készítéséhez is.
„A tapasztalat azt mutatja, hogy a gyerekek szeretik kipróbálni az új ízeket, azonban az nem mindig ízlik nekik. Számtalan esetben láttam, hogy egy kicsi kiharcolja a drága, új bébiitalt, amit aztán az anyuka iszik meg” – árulta el.

 

Előtérbe került az egészséges életmód
A bébiknek kínált ételek és italok megbízhatóak, mindig azonos minőségben állnak rendelkezésre. Állandó kínálatuk biztosított, hangsúlyozta Kanyó Roland, a dm Kft. marketing és PR-menedzsere. A drogérialánc a gyermekek igényeinek megfelelően (speciális táplálás) alakította ki portfó­lióját, amely immunrendszert támogató és cukormentes termékeket tartalmaz, széles választékban (időbeni, 0–3 éves kort lefedő, adott korhoz kötött).
Jellemző a bébiétel és bébiital szegmensre is, hogy a gyártók igyekeznek lépést tartani a kor elvárásaival, mind a felhasznált alapanyagok, mind a technológia tekintetében. A szülők egyre elkötelezettebbek az egészséges életmód mellett és kiemelt figyelmet fordítanak gyermekük étkezésére. A biotermékek trendje a bébiételek terén is hódít szerte a világon.
Kanyó Roland szerint egyre jelentősebbek az on-the-go formátumok, amiket nem kell külön elkészíteni, hanem vásárlás után azonnal fogyaszthatók. A szülők feszített életmódja nem mindig teszi lehetővé, hogy házilag készített ételt adjanak gyermeküknek, így egyre nagyobb jelentőséggel bír a készen kapható, minősített alapanyagokat tartalmazó bébiétel. A készen kapható termékek ideálisak az úton lévő családoknak is.
„A bébiételek piacán egyre nagyobb a jelentősége a speciális termékeknek, gondolunk itt a hasfájásos, refluxban szenvedő, tejfehérje allergiás vagy laktózérzékeny gyermekeknek készülő termékekre. A pépek egyre növekvő piacot képviselnek, a sokféleség és az ízvariációk sokasága, a választék a legfontosabb a vásárlóknak. A bébidesszertek területén a tasakos gyümölcspürék, gyümölcs- és zöldségpürék évről évre kétszámjegyű növekedést mutatnak” – ismertette.
A dm polcain jelentős termékkínálat található minden korosztály számára, a saját márkás termékek (babylove, dmbio) mellett a gyártói márkatermékek is helyet kapnak a polcokon. Mint megtudtuk, nagy népszerűségnek örvendenek a junior gyerekitalok (sima és vaníliás), a pépek (stracciatella, vanília, gyümölcsös, kekszes, gabonás, jó éjszakát pépek), az almás és répás babaitalok, a biogyümölcs-püré készítmények és gyümölcsdesszertek, az üveges bébiételeken belül pedig az olasz ízek és a hús-gyümölcs kombinációt tartalmazó termékek.
A drogérialánc célja a folyamatos megújulás, a minél szélesebb réteg igényeinek való megfelelés, a vonzó termékkínálat minden korosztály számára és a kedvező ár biztosítása. Alapvető szempont a szabályozásnak megfelelő összetételű termékek polcra kerülése, kutatások alapján történik a helyi igényeknek megfelelő ízösszetételek meghatározása, összhangban az európai felmérésekkel.
„A különböző korosztályok számára a korosztálynak meg­felelő kiszerelésben minőségi alapanyagokból készült termékeket kínálunk. Ezenkívül dm biokínálatunkban Demeter logóval ellátott magas minősítésű biotermékkínálat is elérhető megfizethető áron” – ismertette Kanyó Roland.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2019 júniusi szám)