2025.júl.20.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Piac

GoldenBurg burgonya
Piac
2024.okt.30.

Nincs titok, a burgonya sem mindig adja el magát, sokat kell foglalkozni a vevőkkel

Az étkezési burgonya alapélelmiszer, eladja saját magát. Gondolnánk. De vajon a vásárló hogyan gondolkodik, amikor választ? Mennyire és miben tudatos? Hol talál és szükséges-e számára információ? A dunaegyházi Haladás Mezőgazdasági Zrt. öt évvel ezelőtt létrehozta az idén komoly elismerésben részesült GoldenBurg márkát, amely nemcsak aktív marketing és kommunikációs támogatást kap, de edukatív feladatot is vállal. Interjú az ősi kultúrnövényünk népszerűsítéséről, valamint a GoldenBurg márkáról Kulich Évával, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. beszerzési, kereskedelmi és marketing igazgatójával.

» A vállalat több mint 60 éve foglalkozik a bács vármegyei községben, Dunaegyházán burgonyatermesztéssel, a GoldenBurg brand viszont fiatal.
Igen, a GoldenBurg márka idén tavasszal lett öt éves. Az első két év főként a fogyasztói kapcsolatfelvételről szólt, a következő években a megszerzett fogyasztói bizalmat igyekezett erősíteni, és természetesen minél több vásárlót elérni és megszólítani, azt is kommunikálva, miben különbözik a GoldenBurg burgonya a kereskedelmi hálózatokban kapható egyéb termékektől.

» Úgy tűnik, a GoldenBurg burgonyák elindultak az ismertség útján. Gratulálok a Magyar Brands elismeréshez!
Köszönjük! A MagyarBrands elismerést évről-évre egy független szakértőkből álló bizottság ítéli meg, számszerűsített eredmények alapján. Évente monitorozzák a vállalatokat, és az alapján veszik fel a shortlistre a brandeket. Fontos számunkra, hogy a brandet értékelték, hiszen a program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában kaptuk az elismerést. Ez számomra nagyon nagy elismerés. Arról, hogy jó úton járunk a márkaépítéssel, valamint a márkaismertség- és elégedettség növelésében.
A zöldség- és gyümölcstermékek között talán még nagyobb jelentősége van a magyar alapanyagnak, és értéke a magyar termelőnek, mint egyéb élelmiszerek esetében. Az élelmiszerpiacon minden kereskedelmi lánc több beszállítóval dolgozik, így nagy a verseny köztük, ugyanakkor a termék range burgonyából elég szűk. A két alaptípust – főzni- és sütnivaló burgonya – mindenki tartja, a harmadikat, a salátaburgonyát már kevesebben. A márkázás versenyelőnyt jelenthet. Hiszünk ebben.



» Milyen alapokon nyugszik a tudatos brandépítés?
Két éves volt a márka, amikor monitoringoztuk a márka ismertségét és a burgonyafogyasztási szokásokat. Ez idén ismét aktuális. A márka vonatkozásában a felmérésben részt vevőknek lényeges volt a megbízhatóság és szimpátia, mint előnyös tulajdonság.
A felmérés alapján kezdtünk nyitni, illetve zárni bizonyos kommunikációs csatornákat, azt is nézve például, melyiknek milyen volt a látogatottsága, elfogadása stb. Azért döntöttünk a kiválasztott médiafelületek mellett, mert a mi célcsoportunk mások mellett a hobbiból is főző háziasszonyok, háziurak, kisvárosban, nagyvárosban élők, valamint az idősebb generáció éppúgy, mint a fiatal. Természetesen szeretnénk bővíteni a célcsoportot, de mindenképp megfelelni nekik.
A hatszáz fős reprezentatív vásárlói felmérés azt is meg­mutatta, milyen értéket jelent számunkra védjegyhasználónak lenni: a GoldenBurg burgonya vásárlóinak 60%-a preferálja vásárlói döntéseinél a Magyar Termék védjegyeit. Szinte alapadottságunk a magyar termőföld, a Duna vize és a magyar munkaerő, tehát mondhatjuk, magától értetődő a magyar védjegy.

» A dunaegyházi Haladás Mezőgazdasági Zrt. ismert ­arról, hogy egyfajta hitvallása a hazai termesztésű burgonya népszerű­sítése. Milyen és mekkora szerepe van a kommuni­kációnak, marketingnek?
A burgonya olyan alapélelmiszer, amely szinte minden háztartásban megtalálható. A magyarok egész évben szívesen fogyasztanak burgonyás köreteket és egyre többen készítenek burgonyás édességeket, egytálételeket, salátákat is. Ezért sem mindegy, milyen marketinget használunk a brand kommunikációjában. A fogyasztóknak szeretnénk abban segíteni, hogy ha már az év szinte minden napján valamilyen formában a háztartások asztalára kerül a krumpli, akkor tudatosan válasszák ki a megfelelő ételhez a megfelelő burgonyatípust.

» Azaz az edukációt kiemelten kezeli a brand?
Igen, igyekszünk minél több információt átadni arról, milyen sokoldalú a burgonya, felhívni arra a figyelmet, hogy érdemes megfelelő alapanyagot választani a megfelelő ételhez. Hiszen a levestől a köretig, a desszerttől a sós ételekig mindent lehet belőle készíteni.
Ebben a kategóriában valódi sikerként könyvelhetjük el, hogy közel 40.000 az aktív Facebook-követőink száma, akiket folyamatosan receptekkel, edukatív tartalmakkal látunk el.
Két, kereskedelmi forgalomban is kapható receptes könyvünkben együttműködtünk követőinkkel: az elkészítési tippek és receptek tőlük is származnak. Mindezen túl van két séfünk is, és céljaink között szerepel, hogy a social mediában hiteles influenszerekkel tovább mélyítsük a tudást a termékeinkről, vagyis továbbadjuk a hitelességet a vásárlóknak.
A felhasználási információ átadás mellett van még egy szívügyünk. Az élelmiszerpazarlás ellen is sokat tehetünk. Főleg egy ilyen termék esetében, amiről sokan nem tudják: nem termesztünk eleget itthon, a magyar vevők kielégítésére importra szorulunk. Ha megértik és elfogadják, hogy egy föld alatt termő gumó nem mindig tökéletes külsejű vagy formájú, már sokat tettünk.

» Ha megfigyeljük, a zöldségtermesztőkre nem nagyon ­jellemző az erős kommunikáció. Milyen marketingkommuni­kációs eszközökkel operál a márka, ami Önök szerint látható­ságot ad?
A márka első két évében raktuk le az alapokat, akkoriban kizárólag social media kommunikáció támogatta a márkát, illetve a termékeket. Ma már a láthatóságot komplexen biztosítja a B2B és a B2C ága, míg az egyik esetben a szakmai kommunikációt erősítettük a partnerekkel, a másikban ismertséget adó, illetve egy mélyebb, lojalitást növelő érzelmi kapcsolatot tudtunk kialakítani. Például idén a harmadik évadban a Séfek Séfe televíziós főzőshow tematikus napján a GoldenBurg burgonya van a főszerepben, és a teljes 5 hét alatt pedig folyamatos alapanyagként elérhető és persze látható is a márkánk.
A print médiát is előszeretettel használjuk kommunikációs felületként, hiszen a célcsoportunk egyik része itt elérhető. Vizuálisan erősebb emóciók közvetíthetők.
Emellett nagyon fontos a szakmai oldal is, a partnereinkkel folytatott B2B kommunikáció. Az alapélelmiszer kategóriában ki kell egészülnie az alapkommunikációnak: elengedhetetlen a folyamatos kapcsolattartás partnereinkkel, integrált termelőinkkel, szállítókkal, mert végeredményben, ha nem található meg a termék a boltban, akkor nincs értelme kommunikálni. Nagy hangsúlyt fektetünk a jó partnerkapcsolatra, mint Magyarország egyik legnagyobb burgonyabeszállítója.

» Cégük hatalmas volument mozgat, 16–18 millió kg burgonyát értékesít a kiskereskedelemben.
Az Országos Burgonya Szövetség sajtóreferenseként általánosságban megjegyzem, nincs könnyű helyzetben ez a szegmens. Mára felére csökkent a hazai burgonyatermőterület, emiatt az ország importra szorul. Az elmúlt tizenöt évben megszűnt az önellátásunk burgonyából. A megváltozott körülmények és az új kihívások összefogásra serkentik a szektort, és bennünket is. A Covid-világjárvány alatt ez súlyos gondokat is okozott, hiszen mind a burgonyára, mind a száraztésztára nagyobb szükség volt. Azóta sem sokat változott a helyzet.
Akkor működik jól a vállalat, ha hiteles a kommunikáció, jó alapanyaggal dolgozik, ha megbízható a háttérmunka, az integrált partnerek „GoldenBurg-minőséget” szállítanak nekünk. A partnereinkkel való folyamatos kapcsolattartásra különösen odafigyelünk, szakmai napot is tartunk azért, hogy megismerjük egymást, mindannyian fejlődni tudjunk. Közösen teremtünk értéket.  (x)

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. októberi szám)

digitális lapszám ITT:

  • Előző cikk: Nincs megállás: a fűszerpaprika ára emelkedik, az ágazat szűkül Előző
  • Következő cikk: Megállíthatatlanok a fejlesztések a csomagolópiacon Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom