A DataArt globális technológiai tanácsadó cég azt prognosztizálja, hogy 2019-ben a kiskereskedők továbbra is nagy erőfeszítéseket tesznek a digitális átalakítással kapcsolatban. A trendet az aktuális ügyfélkör fenntartása mellett a hűséges fogyasztók soha véget nem érő „vadászata” vezérli.
A mai fogyasztók számos lehetőség közül választhatnak és gyorsan megváltoztathatják viselkedésüket és vásárlási szokásaikat a boltban és online egyaránt.
A digitális átalakulás szinte minden üzletben megmutatkozik, és a kiskereskedelmi és disztribúciós iparágak egy hatalmas átalakulás csúcspontján vannak.
A fogyasztók kiemelkedő és személyre szabott vásárlási élményt várnak minden vásárlási csatornán. Növekednek a kiszállítással kapcsolatos elvárások is, a vevők ingyenes kiszállítást és minél rövidebb szállítási időt szeretnének.
A 2019-es kiskereskedelmi és disztribúciós technológiákkal kapcsolatosan a DataArt azt javasolja a kiskereskedőknek, hogy erőfeszítéseiket a következő területekre összpontosítsák, ha lépést szeretnének tartani a változás ütemével:
Hang alapú kereskedelem – a hang alapú technika gyorsan váltja fel a vevői elkötelezettség hagyományos módszereit.
A szolgáltatás a márka felett - az online kereskedelem további terjedése arra kényszeríti a kiskereskedőket, hogy a szolgáltatásra koncentráljanak.
Személyre szabás – az AI (mesterséges intelligencia) és az adatelemzés kulcsfontosságú a személyre szabott szolgáltatások szempontjából.
A robotika és a rutin feladatok automatizálása a költségoptimalizálás szempontjából válik fontossá.
A „szállítási idő” – a szállítási idő lerövidítése és „utolsó mérföldes” szállítás szükséges a fogyasztói elvárások teljesítése érdekében.
A versenyképesség növelése és az innováció érdekében a kiskereskedőknek új technológiákba kell befektetniük, a következő fő célok eléréséhez: Több vevő szerzése és a versenytársak legyőzése; |
A hang szerepe
A marketingtörténetben először a hang a márkákat képviseli. Az AI-alapú beszéd programozott kereskedelmet hozott létre, amely bizonyítja, hogy a fogyasztók sokkal inkább készen állnak az automatikus válaszokra, mint amennyire a kiskereskedők azt várnák.
A szolgáltatás a fő
A szolgáltatás, mint az online kiskereskedelem legfontosabb tényezője háttérbe szorítja a márkák fontosságát. A márkafelismerés jelenleg a harmadik helyet foglalja el, mivel a fogyasztók jobban törődnek a szolgáltatások minőségével és sebességével, mint a márkanévvel. A kiskereskedőknek a digitális stratégiákat inkább a szolgáltatáshoz való hűség köré kell építeniük, mintsem egy márkanév köré.
Személyre szabás
A személyre szabás új szintet ér el, amelynek középpontjában az AI és az adatelemzés kiskereskedelmi ágazatbeli előretörése áll. A kiskereskedők képessé válnak arra, hogy pontosan megcélozzák a fogyasztókat, elemezzék a viselkedésüket, a preferenciáikat, az igényeiket. Az adatok elemzése fontos szerepet játszhat a színfalak mögött is, különösen a készletgazdálkodás és -elosztás tekintetében. A vásárlói hűség fokozása érdekében a kiskereskedők arcfelismerő technológiát vezetnek be. A személyre szabás egyik legnagyobb kihívása, hogy a személyiségi jogok megsértése és a vásárlók túlterhelése nélkül, kizárólag a legaktuálisabb ajánlatokat mutatva elégítse ki a vásárlói igényeket.
Automatizálás, robotika
Az összes csatornán keresztüli súrlódásmentes vásárlói megtapasztalást szolgáló technológiákba való befektetés a prioritás. Az ellátási lánc menedzsment stratégiáinak megváltoztatása és további technológiai innováció szükséges. A kiskereskedők a robotika alkalmazásával és a rutinfeladatok automatizálásával próbálják optimalizálni a költségeket és javítani az általános vásárlói tapasztalatokat. Például az ügyfél általi visszajelzés az ügyfél-élmény fokozásának egyik kulcsfontosságú pontjává válik. A legújabb közösségi médiaeszközök, önkiszolgáló kioszkok és egyéb kommunikációs eszközök segítségével a kiskereskedők olyan technológiákra összpontosítanak, amelyek gyorsabban és hatékonyabban gyűjtik az ügyfelek visszajelzéseit és válaszolnak azokra.
Kiszállítás
A fogyasztói elvárásoknak való megfelelés érdekében egyre több kiskereskedő törekszik szállítási stratégiáinak optimalizálására. A kiszállítás módja az ügyfél elhelyezkedésén és a szállítási időn fog alapulni. A megrendelések csoportosítása biztosítja, hogy az ügyfelek időben megkapják az ételt és más árucikkeket. Ezek az új szállítási menedzsment technológiák jelentősen csökkentik a kiskereskedők költségeit, ugyanakkor növelik az ügyfélhűséget.