„Tapasztalatom szerint minden brand esetében van valami, ami megkülönbözteti a piacon szereplő konkurens termékektől. Persze vannak átfedések, de a termékeink mindig kitűnnek a polcokon.” A­ Salesrep Kft. disztribúciós cég működésének hátteréről Homola Brúnó tulajdonossal beszélgettünk.

A 2009-óta működő Salesrep Kft. mára már kizárólag disztribúció­val foglalkozik. A vállalat bővülő portfóliója mellett előremutató megoldásaival és ügyfélbarát szolgáltatásaival tűnik ki a piacon.

» Milyen kitérők és állomások vezettek a jelenlegi portfólióhoz?
Csapatunk tagjai már több éves tapasztalattal rendelkeztek a magyar háztartási és vegyiáru tradicionális piacáról, amikor 2017-ben erre támaszkodva indítottuk el az első kizárólagos forgalmazó tevékenységünket egy lengyel gyártó, a Cedo sp. z.o.o. képviseletében. A cég termékeivel már több éves múltunk volt, és az akkori forgalmazó felajánlotta, hogy folytassuk a tevékenységét. Megindult a Paclan és Bee Smart brandek forgalmazása, és rájöttünk, hogy mekkora előnyt jelent, ha mögöttünk Európa egyik legnagyobb műanyag újrahasznosító és Private Label gyártója áll.

» Könnyen jött a siker?
A stabil háttérrel és a magyar piachoz való hozzáállásunkkal nagyon hamar sikeresek lettünk, és a Paclan és Bee Smart termékek egyre ismertebbek lettek. Ezt látva megkeresett minket a Europe Distribution Group (EDG) a termékeik forgalmazásával. Remekül illett a portfóliónkba, míg a Paclan és a Bee Smart háztartási, konyhai kiegészítő termékek, addig az ő termékeik a mosás, mosogatás kategóriába és a tisztítószerek közé tartoztak. A Paclan termékcsalád, ami egy magas minőséget képvisel, de még mindig elfogadható áron érhető el, bebizonyította számunkra, hogy nem az olcsó elsőáras termékek forgalmazása a mi utunk. Célként tűztük ki, hogy az általunk forgalmazott termékek ugyan magasabb árszinten vannak, de minőségben viszont arányaiban lényegesen többet adnak a vásárlóknak. Az EDG termékei tökéletesen illettek ebbe a képbe, így elfogad­tuk a felkérést. Ezáltal többek közt része lett az életünknek a Der Waschkönig brand, ami a kiemelkedő mosásszámokkal és minőségével emelkedik ki a szegmensben.

» Milyen kihívásokkal szembesültek?
Volt egy érdekes kitérőnk, ami egy másik szegmensbeli disztribúcióhoz vezetett. Ahogy sok hasonló cég, mi is folyamatosan hadakoztunk a forgalmazott termékek „háttéranyagaiért”, mint például a termékképek, amikre különböző felületekhez volt szükségünk. Legyen az digitális megjelenés vagy valamilyen nyomtatott forma.

Természetesen kaptunk anyagokat, de azok nem mindig illettek az elképzelésbe. Elmentünk megnézni a lengyel Orbitvu eszközeit, ezek automatizált fotóstúdiók, amik lehetővé teszik a villámgyors házon belüli tartalomgyártást. Ebben az időben a cégünket még Pc Brothers Kft.-nek hívták, mert korábban jelentős mértékben foglalkoztunk informatikai tevékenységgel is, sőt a 2000-es években ez volt a fő profilja a korábbi vállalkozásomnak. Az informatikus gondolkodás és a napi problémáink a termékfotók terén hamar meggyőztek minket egy Orbitvu Alphashot Xl pro v2 eszköz megvásárlásáról.


Természetesen az Orbitvu is megismert minket, sokat beszélgettünk. Megkérdezték, lenne-e kedvünk egy bemutatótermet létesíteni Magyarországon, ahova ebből a régióból el tudnak jönni az ügyfelek megnézni az Orbitvu megoldásait. Elindult az Orbitvu Magyarország (www.orbitvu.hu) története, és ma már Albániából, Szerbiából, Romániából és Szlovéniából is jönnek hozzánk megismerkedni az Orbitvu-val. Emellett az elmúlt 4 évben közel 50 hazai vállalkozásnak szállítottunk Orbitvu megoldásokat és szerves részei vagyunk a hazai e-commerce közösségnek.

» Az elmúlt években bővült a kínálatuk.
Az elmúlt években kínálatunkban megjelent egy új kategória, a licencelt fürdőkozmetikumok az EDG révén. Nagyon hamar sikerült eljuttatni minden partnerünk kínálatába, mivel nagyon vonzó termékekről van szó (főleg gyermekeknek szánt fürdőkozmetikumok népszerű mesehősökkel – a szerk.).
Természetesen ezek megfelelnek az eddigi magas minőségi elvárásainknak, teljesen biztonságosak és természetesek, amennyire csak lehetséges. Ezekkel a termékekkel már nemcsak a tradicionális piacon, hanem a multi szintű szereplőknél is megjelentünk, vagy ahogy a lengyel partnereink mondják, a modern piaci szereplőknél. Termékeink már második éve bizonyítanak az EcoFamily bolthálózatban és már megjelentek a Rossmann boltok polcain is in out jelleggel, és majdnem egy éve az Azúr üzletekben is megtalálhatóak vagyunk.


A licencelt termékek a mesehősök bevonásával számos termékkategóriában jelentek meg azóta a piacon. De fontos tudni, hogy ezek minősége is széles skálán mozog. Mi is kerestünk további lehetőségeket, azonban nem adtunk lejjebb a minőségi standardunkból. Elkezdtünk egy új kategóriában forgalmazni. Ez az édesség, ahol a lengyel UNO Foods és a prémium minőségű török Kandiz édességeket forgalmazzuk, képviseljük a gyártóikat Magyarországon. Fontosnak tartom, hogy folyamatosan bővülünk és megújulunk a termékkínálatunkkal. Legutóbb a Paclan szemeteszsákok új típusa, a Silver Space jelent meg, valamint bővült az EDG is egy új, babáknak és érzékenybőrüknek szánt termékcsaláddal, a JELP termékekkel.


Elmondhatom, hogy fejlődésünk eljutott arra a pontra, ahol nemcsak a gyártói háttér, de a Salesrep Kft. is elegendő erőforrással rendelkezik, hogy a céljainkat megvalósítsuk. Ez pedig a modern, multi partnerek számának és a náluk jelenlévő szortimentünk bővítése megbízható, stabil módon.



» Milyen feltételeknek kell megfelelni?
Szerintem a legfontosabb a stabil háttér: a megfelelő méretű árukészlet és a termékek minőségének állandósága.

» Széles portfólióval rendelkeznek.
A Cedo mintegy 180–200 termékkel van jelen, köztük például található szemeteszsák, sütőpapír, gumikesztyű, konyhai szivacsok, alufólia termékek, frissentartó termékek, mélyhűtő termékek is. A lengyel EDG 150, kimondottan gyermekeknek szánt, gyermekbarát fürdőkozmetikummal, valamint mosáshoz, gépi mosogatáshoz szánt termékkel bővíti portfóliónkat. Az UNO Foods 130 különféle mesés, játékos licences édességgel, a Kandiz pedig prémium minőségű, a gyerekek által leginkább kedvelt karakterekkel megjelenített édességgel van jelen. Ez utóbbi élelmiszergyártó 90 termékét képviseljük, azonban a sikeres fogadtatás miatt dinamikus bővülésre számítunk az elérhető 200+ termékéből.

» Hogy látja, a Salesrep Kft. miben nyújt egyedit?
Úgy vélem, hogy cégünket a rendkívül gyors döntések, a szintén gyors és rugalmas kiszállítás, a kiemelkedő gyártói támogatás, valamint a széles termékportfólió jellemzi. Nagyon nyitottak vagyunk a marketing aktivitásokra, amiket a gyártó cégekkel közösen is meg tudunk valósítani.

» Mi alapján állítják össze a márka portfóliót?
A döntéshozatal során az első és legfontosabb a sorban, hogy azt a terméket tudjuk hitelesen képviselni, amit mi magunk is megvásárolnánk, használnánk a családunkkal. Magas minőségű termékeket keresünk közepes/elérhető árszinten. Mottónk, hogy soha nem foglalkozunk elsőáras termékekkel.

» A brandek hosszútávú képviselete mit jelent?
2023-ban majdnem sikerült megdupláznunk a 2022-es év forgalmát. Úgy látjuk, a megfelelő ütemben történő gyártói bővítésnek, a megfelelő termékeknek és a megbízható beszállításnak köszönhető ez az ugrás. Továbbra sem tervezünk ész nélkül fejlődni és gondolkodás nélkül elfogadni minden megkeresést. Szerencsére már lehetőségünk van arra, hogy rangsoroljuk a külföldi megkereséseket. A következő 1-2 évben a vásárlópartnerek bővítésére és a raktárlogisztika fejlesztésére fókuszálunk. Fontos, hogy mindig az egészséges határig feszítjük a lehetőségeinket.

» Tapasztalt cégről beszélhetünk.
Megfelelő magyarországi raktárkészletet biztosítunk partnereink számára, és minden potenciális gyártó termékeit előbb teszteljük. Ehhez 100–150 közvetlen elérésű kiskereskedési felületen vagyunk elérhetők, illetve néhány független nagykereskedéssel is együttműködünk. Úgy vélem, így kellő időnk van megismerni a terméket és a gyártót. Amennyiben minden rendben megy, akkor kezdjük el az országos márkaépítést az adott termékekkel.

» Hogyan működik a disztribúciós tevékenység?
Kiskereskedői szinten nettó 150.000 Ft a rendelési minimum. Nagykereskedők és láncok esetében, tekintve a nagy termékszámú kínálatnak, nincs szükség minimális összeg meghatározására, az egyszeri rendelések is többszörösei a kiskereskedői minimumnak.
Kiszállításban teljes mértékben igazodunk partnereink igényeihez, legyen ez akár heti, kétheti, havi szállítás, illetve szállítunk központi raktárba és boltokra is. Van olyan üzletlánci partnerünk, ahol a kezdeti központi szállítás helyett idén már boltra szállítunk. Ez jelentős forgalomnövekedést eredményezett és könnyebbé tette a partner központi raktárának munkáját.

» Kik a főbb vevőik jelenleg?
Az EcoFamily, Azúr drogéria, Csoki Max Magyarország Kft., Vegyimax Magyarország Kft. Magnetic Áruházak Kft., Gréta-Ker Kft. Kevaimpex Zrt., Zöld-ker Kft., Czalker 2000 Kft, csak hogy a legnagyobbakat említsük, és mint említettem, közvetve a Rossmann üzletekben is felbukkantak termékeink.
Az Orbitvu Magyarország számos referenciája fent van a honlapunkon, de igazán büszkék vagyunk arra, hogy a Rossmann-nál is sikerült felpörgetni a tartalomgyártást.
Az eMAG felé a Covid idején nyitottunk a lakossági értékesítésekkel, elsősorban azért, hogy a bolti korlátozásokat enyhítve, elérhetőbbé tegyük termékeinket. Az egyéni visszajelzések szerint ennek nagy sikere volt. A világjárvány elcsendesedése után, dacára a szép forgalomnak, a lakossági értékesítést lezártuk. Továbbra is azt szeretnénk folytatni, amiben igazán jók és eredményesek vagyunk.
Nemzetközi szinten több kiskereskedelmi láncban bizonyítottak már termékeink/márkáink. Jelenlegi célunk, hogy magyarországi viszonylatban is minél hamarabb hasonló ábrával büszkélkedhessünk.

» Hová szeretnének még bekerülni a termékekkel?
Jelenleg közvetlenül kb. 250 partnerünk van a legkisebbektől a legnagyobbig. Célunk a nagyobb elosztó nagykereskedésekbe, láncokba bekerülni.
Szerintem most tartunk ott, hogy van alapja nagy láncoknál kopogtatni. Van már a szegmensből működő referenciánk és egyre több termékünk, amelyek, ha nem is egy beszerzői kategóriába tartoznak, de összeségében ezeknek a partnereknek is értelmezhető forgalmat tudnak generálni. Most ezzel a nehézséggel küzdünk, hogy átfogó képet mutassunk meg magunkról.

» Milyennek látja a hazai piacot?
Úgy tapasztalom, hogy a gyermekbarát és gyermekeknek szánt termékek iránt erős az igény. Emellett a magas mosásszámú, gazdaságos mosógélek is nagyobb figyelmet követelnek. Összeségében a jó ár-érték arányú termékek kereslete növekvőben van, főleg, ha még környezet­tudatosak is.

» Mik a forgalmazott brandek legfontosabb jellemzői?
Vissza kell utaljak a már emlegetett magas minőségre és a biztos gyártói háttérre. Mindegyik gyártópartnerünk támogatja a marketing elképzeléseinket, nyitottak az ötleteinkre. Minden brand esetében van valami, ami megkülönbözteti a piacon szereplő konkurens termékektől. Persze vannak átfedések, de mindig kitűnnek a termékeink a polcokon.

» Kizárólagosan forgalmazzák itthon ezeket a brandeket?
Igen. Minden gyártónk országonként csak egy disztribútorral dolgozik. A mi feladatunk a teljes további ellátói láncolat kiépítése a gyártól a lakosságig.

» Hogyan teljesítenek a kasszazónás termékek?
Erre a kérdésre a Csoki Max Magyarország válasza a legrelevánsabb: „A piacon vagyunk már egy ideje, láttunk már szinte mindent! Ekkora forgalmat még mi sem vártunk, amikor belistáz­tuk a termékeket.”

» A fo­lyamatos szállítást hogyan tudják biztosítani?
A szezonális termékeken kívül minden, ami a kínálatunkban van, folyamatosan elérhető. A gyártói ellátás rendkívül rugalmas és gyors. Friss gyártásból kapjuk a termékeket, így a szavatossági idővel sincs problémánk. Egy-egy nagyobb belistázást/akciót a partnerekkel részletes igényfelmérés és tervezés előz meg, egyeztetve az adott gyártóval. Így elkerülhető az, hogy alultervezzünk egy aktivitást.
A napi rutin működést természetesen minden termékből több havi fogyást kielégítő készlettel támogatjuk.    (x)


Elérhetőségek: +36 70 311 50 14 | www.salesrep.hu