A fogyasztók egyre inkább keresik az immunrendszert erősítő élelmiszereket. A piackutatók a funkcionális élelmiszerek forgalmának növekedéséről számolnak be.
A globális Covid-19 pandémia következtében a fogyasztók egyre inkább érdeklődnek aziránt, hogy hogyan erősíthetnék az immunrendszerüket. Bár jelenleg a nagy vállalatok uralják a pro- és prebiotikumot piacát, a növényi gyógykészítmények területén folytatott legfrissebb tudományos fejlesztések startup vállalatoknak is lehetőséget biztosítanak arra, hogy gyógynövény hatóanyagtartalmú termékeket dobjanak a piacra – nyilatkozta Neha Srivastava, a Mintel piackutató vállalat Food & Drink, Beauty & Personal Care üzletág elemzője.
A Mintel vizsgálatából kiderül, hogy az USA vásárlóinak 35%-a nyitott arra, hogy immunerősítő termékeket fogyasszon. Thaiföldön még nagyobb az érdeklődés e trend iránt: csaknem minden második fogyasztó (47%) vásárol immunerősítő, funkcionális élelmiszereket és italokat.
A Mintel jelentése alapján e termékek szabadalmainak 20%-a Kínára esik, ezt követi Korea (15%), az USA (6%), Japán (5%) és Franciaország (4%).
A szabadalmak legnagyobb részét a koreai kutatóintézetek, valamint a multinacionális vállalatok (Nestlé, Danone, Meiji Holding, Yakult) mondhatják magukénak.
Kis piaci rés – nagy növekedés
Az elmúlt 5 évben a legtöbb immunerősítő termék Európában került a piacra (41%), ezt követi az Ázsia/Csendes-óceáni térség (34%). Ezek az árucikkek mégis kis részét teszik ki az üzletágnak; a Mintel Globale Neuproduktdatenbank (GNPD) adatai alapján az immunerősítő termékek bevezetésének aránya az élelmiszer-kereskedelemben 2015. áprilisa és 2020. márciusa között 0,5%-ról 0,7%-ra emelkedett. Jelentős fejlődési lehetőséget rejt magában az immunrendszer és a bélflóra közötti összefüggés felismerése, a vállalatok egyre inkább ezt a tényt használják fel új termékek fejlesztésére.