„A szakemberek azt keresik, hogy a világ kiskereskedelmét mi határozza meg a jövőben, és melyek az innovatív termékek” – hangzott el az EuroShop 2020 bécsi beharangozó sajtótájékoztatóján.

Elke Moebius, az EuroShop igazgatója szerint a jövőbe tekintő trendek és innovatív megoldások megismertetésén kívül izgalmas, tematikus témakörök várnak minden érdeklődőt a világ egyik legismertebb nemzetközi kiskereskedelmi szakvásáron.

Változó igények – változó kínálat

2020. február 16. és 20. között már huszadik alkalommal várja az érdeklődőket Düsseldorfban az EuroShop kereskedelmi szakvásár, amely kifejezetten a világ kiskereskedelmére összpontosító innovációs platform, vitafórum és a kreatív ötletek sziporkázó tárháza.
A jubiláló EuroShop minden eddiginél élénkebb kiállítói érdeklődésnek örvend, ezért a düsseldorfi szakvásár rendezői joggal számíthatnak arra, hogy a szakvásár mutatói elérik a 2017-es rekordot is. Ezen a megelőző szakvásáron 127.598 négyzetméternyi nettó kiállítási területen 2.368 kiállító vett részt a világ 61 országából. A Rajna-parti seregszemlére mintegy 114.000 szakmai látogató érkezett a világ öt földrészéről.


Több látványos élő bemutató, élesebb dramaturgia, még több érzelem és pontosabb igazodás a vásárlók kívánságaihoz – ezt kell kínálni a kereskedelemben és ez az, amit az EuroShop már megvalósított – hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Elke Moebius. Mint mondta, a kereskedelmi beruházási igények teljes skáláját lefedő vezető világvásárként az EuroShop hatalmas tekintéllyel bír az ágazatban. „Számos kiállító tudatosan az EuroShop rendezési időpontjához igazítja termékújdonságainak, friss kínálati palettájának bemutatását” – hangsúlyozta Elke Moebius.
Az igazgatóasszony szerint az Euroshop nagy vonzerejéhez tartozik, hogy az angolszász vásárokkal szemben az Euroshop ingyenes tartalmat kínál a résztvevőknek. A 2020-as szakvásár az előzőhöz képest nyolc élménydimenzióban – üzletberendezés & üzletdizájn; vizuális eladás-ösztönzés; kiskereskedelmi marketing; világítástechnika; kiskereskedelmi technológia; élelmiszer-technológia és energia-gazdálkodás; vásári és rendezvény-marketing; vendéglátó szolgáltatási berendezések – igyekszik kiszolgálni az érdeklődőket. Az élmények nyolc dimenziójával a látogatók igényeihez igazodó kínálati struktúrát, és az egyes dimenziók közötti rugalmas keretet és hatalmas mozgásteret kínál a seregszemle.
A változtatások igazodnak a nemzetközi elvárásoknak, hiszen ma a szakemberek azt keresik, hogy a világ kiskereskedelmét mi határozza meg a jövőben, és melyek az innovatív termékek.


Az EuroShop 2020 mind a nyolc témakörében kiemelkedően jók az foglalási adatok, de ezen belül is mindenekelőtt a kiskereskedelmi technológia, a hűtés és energia-gazdálkodás, valamint az üzletberendezés és üzletdizájn területe tud robbanásszerű fejlődést felmutatni. A kiállítók jelentkezésének köszönhetően már ma is a neves nemzetközi vállalatok sokaságáról számolhattak be.

Minden kérdésre válaszokat keresnek

Ulrich Spaan az EHI Retail Institute ügyvezetésének tagja elmondta, hogy az EuroShop kísérő rendezvényei között számos különbemutató is szerepel. Ilyen például a POPAI Village, az Ecopark, a Designers Village és az Italian Lighting Lounge. Ezen túlmenően az EuroShop gyakorlatias előadásokat kínál a rangos résztvevőket felsorakoztató színpadokon többek között a következő témákról: üzletdizájn, kiskereskedelmi technológia, többcsatornás értékesítés, kiskereskedelmi marketing, energia-gazdálkodás, kiskereskedelmi dizájnerek, induló vállalkozások, valamint vásári és rendezvény-szolgáltatások.
Ulrich Spaan fontosnak tartja, hogy a szakvásári belépővel, további külön bejelentkezés nélkül látogatható valamennyi különbemutató és előadás is, mivel így sok látogatónak segítenek a tematikai látogatásokban. Az EuroShop online folyóirata folyamatosan tájékoztat a világot foglalkoztató témákról, trendekről, nemzetközi kiskereskedelmet érintő kérdésekről.
Az EuroShop 2020 szakvásár 2020. február 16-20-ig, csütörtöktől vasárnapig várja a szakmai látogatókat. További információ az EuroShop weboldalán olvasható.