2025.júl.20.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Trend

5 trend 2018-ra az élelmiszerkereskedelemben
Trend
2018.febr.20.

5 trend 2018-ra az élelmiszerkereskedelemben

Az élelmiszerkereskedelemre vonatkozóan 2018-ra öt trendet azonosíthatunk. A brit Institute of Grocery Distribution (IGD) fejlődést jósol erre az évre. A vállalat az élelmiszer kiskereskedelemre vonatkozó elemzése a következő trendeket tekinti irányadónak.

A saját márkák prémiumizációja

Ez a trend a brit kereskedelemben jóval régebbi, mint más országokban, de újra nő a jelentősége, mivel a diszkont szektor Nagy-Britanniában erősödött. A diszkontoknak a magas minőségre és az elfogadható árszínvonalra kell törekednie, hiszen már régen felismerték, hogy elsősorban olyan termékekkel érhetnek el sikereket, amelyek a fogyasztók köreiben magas minőség-imázzsal rendelkeznek. A brit fogyasztók 75%-a nyilatkozta azt, hogy ez a trend már jó néhány éve megfigyelhető, és a jövőben is irányadó marad.

Az árukészlet "hiper-lokális" lesz

Bár a fogyasztók már hozzászoktak ahhoz, hogy számtalan ország termékei elérhetőek a számukra, egyre nagyobb a helyben előállított árucikkek iránti igény. Ez automatikusan ahhoz vezet, hogy a környékről származó, vagy csak egy bizonyos időszakban elérhető termékek iránti kereslet egyre nő. Ezek az árucikkek azért keresettek, mert egyedülállóak és egyediek. Ez azonban újfajta követelmények elé állítja az ellátóláncot. Mivel ezeknek a termékeknek korlátozott a hozzáférhetősége, komplexebbek a szállítási feltételek és sokkal lassabban lehet hozzájutni ezekhez az árucikkekhez.

Gyorsabb és egyszerűbb szállítás

Az online kereskedelem által „elkényeztetett” fogyasztó lehetőleg mindenhez gyorsan, egyszerűen és kedvező áron szeretne hozzájutni. Ez innovatív megoldásokhoz vezet, amelyek arra is szolgálnak, hogy a kereskedők megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, amihez az szükséges, hogy a vállalatok óriási mennyiségű adatot gyűjtsenek be és értékeljenek ki. Előre fel kell ismerni a várható vásárlói magatartást. Ki mit szeretne, mikor, mennyit és milyen feltételekkel?

Lifestyle, egészség, wellness

A kereskedők e célból különleges zónákat hoznak létre az üzletekben, a meglévő üzleteket pedig ennek megfelelően alakítják át Ezzel egy időben az online csatornákon e trendnek megfelelő termékeket és szolgáltatásokat kínálnak. Az interneten a fogyasztónak kényelmesen és gyorsan meg kellene találnia, amit keres, anélkül, hogy üzleteket kelljen keresgélnie, a gyártóktól pedig azt várják, hogy a trendre vonatkozó kínálatuk világos és egyértelmű legyen. Itt az egészséges életstílus utáni vágyról, a vegetáriánusok és a flexitáriánusok, valamint a „mentes” vagy a „tiszta életmódnak megfelelő” jelzésekről van szó. Ezekbe a termékekbe, melyek növekedést generálnak, a kereskedelemnek és a gyártóknak mindenképpen be kell fektetniük.

Hogyhogy a vevők mégis vásárolnak az üzletekben?

A kereskedelemre egyre nagyobb nyomást gyakorolnak az „omnishopperek”. Egyre inkább elmosódik az online és az offline közötti határvonal. Ezért a kereskedelemnek újra kell alkotnia magát, amelyhez elsősorban a "Big Data" járul hozzá. A vevők élelmiszereket is egyre gyakrabban vásárolnak online, ezt a trendet eddig több hagyományos kereskedelmi vállalat kétségbe vonta. A helyhez kötött kereskedelem számára az új termékek és innovációk biztosítják annak lehetőségét, hogy a vásárlókat az üzletekbe becsalogassák.

  • Előző cikk: 10 ételirányzat 2018-ra Előző
  • Következő cikk: A regionális piacok és a top 5 élelmiszerpiac 2022-ben Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom