A koronavírus-járvány befolyásolja a kereskedelem forgalmát. A számtalan globális negatív jelentés ellenére az élelmiszer-kereskedelem az egészségügyi termékek gyártói mellett a koronavírus-járvány nyertesei között szerepelhet. Erről számol be a „Food & Beverage Sector Report“, az Edge by Ascential 2020. júliusában megjelent tanulmánya.
Bővebben: Az élelmiszerkereskedelem forgalma növekszik 2020-ban
A fogyasztók az egész világon a természetes alapanyagú kozmetikai termékek jelölésének nagyobb átláthatóságát szeretnék. Véleményük szerint sok márka nem ad a csomagoláson kielégítő információt az összetevőkről – derül ki a „Clean Beauty 2020” jelentésből.
Bővebben: Natúrkozmetikumok: A vásárlók nagyobb átláthatóságot várnak el
Legalább 2017 óta a Tesco közép-európai üzletei az értékesítés lassú növekedését és kis nyereséget, vagy akár annak hiányát regisztrálják. 2020-ban bekövetkezett az, amit az üzletlánc több régióbeli beszállítója jósolt: a cég lemondott lengyelországi működésének folytatásáról. Felmerül a kérdés, mi lesz a továbbiakban a kiskereskedelmi áruházlánc többi egységével Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon. Az IGD RetailAnalysis portál próbált prognózist felállítani.
Bővebben: A Tesco jövője Közép-Európában: a létért folytatott harc, üzleteladás vagy előremenekülés?