Úgy tűnik, hogy a kávé az egyik olyan termék, amely mindig is markáns véleményeket váltott ki a fogyasztók körében.
Az Amcor globális csomagolócég több, mint 1600 európai kávéfogyasztót kérdezett meg preferenciáikról és kávévásárlási döntéseiket befolyásoló tényezőkről.
A kutatásból kiderül, hogy az európai kávéfogyasztók a kávé kiválasztásakor olyan szempontokat helyeznek előtérbe, mint az íz, az aroma, a márka és az ár.
Csomagolás és újrahasznosíthatóság
A kutatás arra is rámutat, hogy egyre inkább kerülnek más szempontok is a fogyasztók látóterébe, például a csomagolás és az újrahasznosíthatóság, ami a korábbi években kevésbé volt jellemző. Az Amcor szerint a vásárlók közel 70%-a – ha néhányszor is, de – vásárolt már kizárólag a csomagolás alapján kávét.
A kutatás eredményei arról számolnak be, hogy a csomagolás a 18-34 év közötti fogyasztók számára bír különös jelentőséggel, és jelent valódi vásárlási hajtóerőt.
A válaszadók 50%-a, vagyis fele a kávécsomagolás kényelmét tartja létfontosságúnak, miközben a fogyasztók 33%-a nyilatkozott úgy, hogy nem vásárolna újra egy adott csomagot, ha annak használata bonyolult lenne. Az Amcor javaslata, hogy a kávémárkák láthatóan emeljék ki a csomagolási funkciókat a csomagoláson feltüntetett egyértelmű üzenetekkel és grafikával.
„Vásárlási döntések”
„Ezek a felismerések alátámasztják a csomagolás és a márka iránti bizalom előmozdítása közötti pozitív összefüggést” – mondja Giorgio Dini, az Amcor kávémarketing-menedzsere.
„A jól megtervezett csomagolás igazodni képes a fogyasztói preferenciákhoz, és nagymértékben befolyásolja a fogyasztók vásárlási döntéseit.”
Fókuszban a fenntarthatóság
Kevéssé meglepő, hogy a modern európai fogyasztók magasszintű környezettudatosságot várnak el az általuk vásárolt kávémárkáktól. A tanulmány szerint 44%-uk nyilatkozott úgy, hogy a környezettudatosság pozitívan befolyásolja döntéseit az újravásárlásban. A 18-34 év közötti korcsoport ezt alapvető szempontnak tartja, kávévásárláskor 46%-uk részesíti előnyben a társadalmi és környezeti tényezőket.
Végül, amikor a kávé csomagolásáról van szó, a fogyasztók a „kevesebb műanyagot” és az „újrahasznosíthatóságot” preferálják.
Ez az érzés különösen erős volt Nagy-Britanniában, ahol a brit válaszadók 73%-a az „újrahasznosíthatóságot” tartotta a legfontosabb igénynek.
(Forrás: www.esmmagazine.com)